اخبار داغ

فرماندار سوادکوه خبر داد؛

افتتاح بیش از ۲۰ طرح هفته دولت در سوادکوه با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال

افتتاح بیش از ۲۰ طرح هفته دولت در سوادکوه با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال
فرماندار سوادکوه از افتتاح بیش از ۲۰ طرح در این شهرستان با اعتبار حدود ۳۵۰ میلیارد ریال در هفته دولت خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، سعید یزدانی دوشنبه‌شب در جلسه شورای اداری سوادکوه در رابطه با شرایط سخت کنونی گفت: هر چند قفل تحریم‌ها به دست امریکا است اما کلید بازکردن تحریم در دستان ما قرار دارد که با دانش، اراده و روحیه بسیجی و جهادی باید وارد عرصه شویم.

وی یکی از رویکردهای مناسب برای عبور از شرایط سخت کنونی را اعتقاد و اعتماد بر اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و با اشاره به دو عامل منابع طبیعی و انسانی برای رشد و توسعه، گفت: در اقتصاد مقاومتی انتظار این است که منابع انسانی بتواند منابع طبیعی را به سرمایه تبدیل کند.

فرماندار سوادکوه با اشاره به تلاش دشمن در ایجاد نامیدی و دلسردی در مردم، بیان آگاهانه و عالمانه اقدامات به مردم را نقطه قوت نظام دانست و یکی از نقاط ضعف ادارات شهرستان را عدم اطلاع‌رسانی اقداماتشان به مردم برشمرد و بر لزوم تعامل بیشتر با رسانه‌ها به‌منظور افزایش اطلاع‌رسانی تأکید کرد.

یزدانی با بیان اینکه باید وظایف اداره گردشگری شهرستان به‌منظور برآورده کردن انتظارات متناسب با ظرفیت‌های گردشگری شهرستان به‌روزآوری شود، گفت: هنوز مراکز فرهنگی و تاریخی شهرستان شناسنامه‌دار نیستند و تابلوی ارشادی و راهنمایی برای این مراکز وجود ندارد.

وی دو سازمان مرتبط در زمینه کشت گیاهان دارویی را منابع طبیعی و جهاد عنوان و از سازمان منابع طبیعی شهرستان به دلیل عدم ارائه گزارش در رابطه با استعدادیابی زمین‌های منطقه در زمینه کشت گیاهان دارویی انتقاد کرد.

فرماندار سوادکوه با اشاره به دوبار قطعی آب به دلیل بازندگی‌ها در طی چند هفته گذشته، بر ضرورت پیش‌بینی لازم شرکت آبفا در رابطه با پیشامدها تأکید کرد و افزود: اگرچه مردم منطقه صبورند اما نباید از این صبوری سوء استفاده شود.

این مسئول با انتقاد از جزیره‌ای عمل کردن ادارات در شهرستان، گفت: نگاه ادارات نباید تنها بر حفظ وضع موجود اداره خود باشد بلکه باید توجه داشته باشند که فرایند آنها چه آسیبی به دیگر نهادها وارد می‌کند؛ چراکه مکانیزم ادارات متصل به‌هم هستند.

یزدانی با اشاره به عدم سکونت روسای ادارات در شهرستان، بر ضرورت حضور آنها در زمان رخداد اتفاقات در شهرستان تأکید کرد و افزود: آنها به نسبت کارمندان خود، باید ساعات بیشتری را در شهرستان و اداره حضور داشته باشند.

فرماندار سوادکوه از کلنگ‌زنی و افتتاح بیش از 20 طرح در شهرستان با حدود 350 میلیارد ریال در هفته دولت خبر داد و طرح‌های شاخص را در حوزه گازرسانی، گردشگری، اقدامات شهرداری‌ها و اداره راه عنوان کرد.

پرداخت 12 میلیارد ریال اعتبار اشتغال روستایی در سوادکوه

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سوادکوه نیز از پرداخت 12میلیارد ریال اعتبار اشتغال روستایی دراین شهرستان خبر داد.

زین‌العابدین نجفی ازهزار و600میلیارد ریال اعتبار اشتغال استانی، سهم شهرستان را از اعتبارات اشتغال روستایی 43 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: از این میزان تا کنون 12میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی در رابطه با حوزه طرح‌های شهرستان، بیشتر آنها را در حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری برشمرد و افزود: در حوزه خدمات و آی.تی نیز طرحی در شهرستان ارائه نشده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سوادکوه با بیان اینکه از 18 میلیارد تومان سهم شهرستان در اعتبار فراگیر، تاکنون حدود 40 میلیارد ریال منجر به عقد قرار داد شد، از جمله مسائل موجود در ابلاغ اعتبارات به عدم اطلاع‌رسانی جامع، اصلاح تدریجی دستورالعمل‌ها و عدم وجود زمان کافی اشاره کرد


کسب رتبه نخست سوادکوه در جذب اعتبارات اشتغال معلولان

رئیس بهزیستی شهرستان سوادکوه نیز از کسب رتبه نخست این شهرستان در جذب اعتبارات اشتغال معلولان خبر داد.

حاتم دادمهر تعداد معلولان این شهرستان را 800 نفر برشمرد و افزود: با افزایش 161 هزارتومانی مستمری معلولان از محل هدف‌مندی یارانه‌ها، میزان پرداختی مستمری به 487 معلول شهرستان ماهانه 84 میلیون تومان است.

وی از کسب رتبه نخست سوادکوه در جذب اعتبارات اشتغال معلولان، در سال 96 خبر داد و مبلغ پرداختی را یک میلیارد و 200 میلیون تومان برشمرد.

رئیس سازمان بهزیستی شهرستان سوادکوه با اعلام مناسب‌سازی منازل برای معلولان جسمی-حرکتی و نابینایان تا یک میلیون تومان توسط بهزیستی، از دیگر خدمات غیرمستمری به معلولان، به مناسب‌سازی ایاب‌و‌ذهاب آنها در منزل، ارائه سبدکالا، تسهیلات بازتوانی و اشتغال و ارائه سبد دانشجویان معلول اشاره کرد.

دادمهر با اشاره به وجود یک مرکز توان‌بخشی روزانه برای معلولان آموزش‌پذیر در شهرستان، ظرفیت آن را 33 نفر برشمرد و افزود: یارانه پرداختی به این مرکز 150 میلیون تومان است.

وی در رابطه با ساخت مسکن مددجویان گفت: بهزیستی شهرستان با مشارکت مردمی و تسهیلات بنیاد مسکن، تا کنون مبلغ 435 میلیون تومان ارائه خدمات از بابت مسکن داشته است.

رئیس سازمان بهزیستی شهرستان سوادکوه از جمله اقدامات انجام شده در شهرستان در زمینه پیشگیری از آسیب اجتماعی به آگاه‌سازی 2هزار خانواده اشاره کرد و افزود: با توجه به گستردگی حوزه اجتماعی نیازمند مشارکت جمعی همه از جمله سازمان‌های مردم‌نهاد در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هستیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, پرداخت 12 میلیارد ریال اعتبار اشتغال روستایی در سوادکوه, پرداخت 12 میلیارد ریال اعتبار اشتغال روستایی در سوادکوه,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, کسب رتبه نخست سوادکوه در جذب اعتبارات اشتغال معلولان, کسب رتبه نخست سوادکوه در جذب اعتبارات اشتغال معلولان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه