اخبار داغ

کارشناس مسائل منطقه مطرح کرد؛

آشکار شدن مکنونات قلبی صهیونیست با به آتش کشیدن مسجد الاقصی/شکل گیری حرکت فرا ملیتی با ایجاد دیپلماسی مبتنی بر مسجد

آشکار شدن مکنونات قلبی صهیونیست با به آتش کشیدن مسجد الاقصی/شکل گیری حرکت فرا ملیتی با ایجاد دیپلماسی مبتنی بر مسجد
قنادباشی گفت: شکل گیری زمینه های همکاری مسلمانان با ایجاد شبکه دیپلماسی مبتنی بر مساجد شکل خواهد گرفت که دین داران و مومنین در یک قالب با یکدیگر ارتباط داشته باشند؛ تا یک حرکت فرا ملیتی در دورن تمدن اسلامی در قالب مسجد شکل بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جعفر قناد باشی کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با راه آرمان ؛ با اشاره به روز جهانی مسجد گفت: این روز به دلیل آتش کشیدن مسجد الاقصی نامگذاری شده است و در چنین روزی صهیونیست ها مکنونات نهان قلبی خود را آشکار و خصومت خود را نسبت به مسلمانان نشان دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

وی با بیان اینکه این اقدام نشان از اهداف رژیم صهیونیستی در منطقه دارد، عنوان کرد: متأسفانه این سیاست ها در ابعاد مختلف و طی پنجاه سال گذشته ادامه دارد که یکی از بی احترامی به مسجد الاقصی است که تا کنون نیز پیوسته ادامه دارد.

,

این کارشناس مسائل منطقه ابراز کرد: تقسیم زمانی مسجد الاقصی از جمله تازه ترین اقدامات این رژیم می باشد؛ به این صورت که روزهایی به صهیونیست ها اختصاص داده  می شود؛ در حالی که این مسجد مختص به مسلمانان است.

,

قنادباشی ادامه داد: این تقسیم بندی زمانی نشان دهنده این است که رژیم صهیونیستی همچنان سیاست بی احترامی به مسجد را ادامه می دهد و از سوی دیگر آنان در قسمت زیرین مسجد اقدام به حفاری هایی کرده اند که این فعالیت ها خطراتی را به طور پیوسته به مسجد الاقصی وارد می کند.

,

این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اینکه انتخاب روز جهانی مسجد از چند جهت قابل اهمیت است، اظهار کرد: در قرآن در خصوص توجه و اهمیت  مسجد الاقصی اشاره شده است چرا که قبله اول مسلمانان است و برای مسلمانان جایگاه خاصی دارد؛ بنابراین تأکید بر اهمیت مسجد در جامعه اسلامی بسیار مناسب است.

,

وی گفت: روز جهانی مسجد یادآور می شود که مسجد دشمنانی در جهان اسلام دارد؛ همان گونه که شاهد هستیم دشمنان جهان اسلام  نمازگزاران و نماز را مورد تمسخر و انتقاد قرار می دهند و تلاش به دور کردن جوانان از حضور در مساجد دارند.

,

قنادباشی تصریح کرد: دشمنان جهان اسلام تعیین می کنند که مساجد از رونق بیافتند و این مسئله اشاره به دشمنی و خصومت جهانی آنان به این موضوع دارد؛ همان گونه که شاهد اقدامات رسانه های متکی به رژیم صهیونیستی در این زمینه هستیم.

,

کارشناس مسائل منطقه تأکید کرد: انتخاب روز جهانی مسجد یادآوری به مسلمانان و اعلام بیدار باش به آنان می باشد که از دشمنی صهیونیست ها غافل نشوند و بدانند که امروزه نماز، نماز گزار و مسجد مورد حمله همه جانبه نرم، نامحسوس و محسوس صهیونیست ها است.

,

قنادباشی تأکید بر وحدت مسلمین را از جمله علل دیگر اهمیت روز جهانی مسجد دانست و گفت: به این معنی که به مسجد در قالب فرا فرقه ای نگاه کنیم به این صورت که مسجد را به عنوان سمبل مسلمین مد نظر قرار دهیم و اهمیت بخشیدن به چنین روزی در واقع تأکید بر این است که شیعه و سنی در حفظ مسجد که مرکز اجتماع و گردهمایی  و عبادت است مشترک هستند.

,

وی عنوان کرد:انتخاب روز مسجد تداعی کننده این مسئله است که مسلمانان نسبت به دیگر فرقه ها و مذاهب از این امکان برخوردار هستند که در شبانه روز چندین بار در مسجد حضور پیدا می کنند.

,

این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: اجتماع مسلمانان در مسجد به منظور زنده نگهداشتن آحاد جامعه در درون خود است؛ بر همین اساس ما تأکید می کنیم بر اهمیت و رونق بخشیدن به مسجد تا جامعه مسلمانان یک جامعه پویا و زنده باشد که روابط اجتماعی به سطح عالی تری از خود برسد.

,

قنادباشی ابراز کرد: انتخاب روز مسجد قابل اهمیت است از این جهت که مسلمانان با تکیه کردن به این مکان ارزشمند می توانند زمینه های همکاری با یکدیگر گسترش دهند.

,

کارشناس مسائل منطقه در پایان با اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کرد: در صورتی که این مسئله ساماندهی انجام و بین تمامی مساجد ارتباط سازمانی برقرار شود؛شبکه دیپلماسی مبتنی بر مساجد شکل خواهد گرفت که این دیپلماسی کمک خواهد کرد که دین داران و مومنین در یک قالب با یکدیگر ارتباط داشته باشند؛ تا یک حرکت فرا ملیتی در دورن تمدن اسلامی در قالب مسجد شکل بگیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه