اخبار داغ

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان:

بوروکراسی اداری بسیار پیچیده است/ 5 درصد سپرده های بانکی کشور به مردم اصفهان تعلق دارد

بوروکراسی اداری بسیار پیچیده است/ 5 درصد سپرده های بانکی کشور به مردم اصفهان تعلق دارد
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان گفت: 865 هزار میلیارد تومان مجموع سپرده‌های مردمی در بانک‌ها بوده که از این میزان 5 درصد مربوط به اصفهانی‌هاست که این نقدینگی می تواند پروژه ها را کامل کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ نعمت‌الله اکبری روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام برگزاری بیست و یکمین جشنواره شهید رجایی همزمان با هفته دولت در استان اصفهان اظهار کرد: در این جشنواره دستگاه های اجرایی استان به پنج گروه «شرکت‌ها، بیمه‌ها و بانک‌ها»، «عمومی، اجتماعی و قضایی»، «علمی فرهنگی آموزشی»، «حمایتی، سلامت و بهداشت» و «زیربنایی و تولیدی» تقسیم شدند بدین ترتیب از هر گروه یک ارگان انتخاب می شوند تا در قالب 72 ارگان به رقابت پرداخته و در نهایت از 17 نهاد اجرایی تقدیر شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی ادامه داد: این جشنواره در کشور 13 و در اصفهان 20 سال سابقه دارد و روز یکشنبه 4 شهریور ماه همزمان با روز کارمند از ساعت 16 در تالار شریعتی دانشگاه اصفهان برپا می شود.

,

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان با اعلام اینکه در جشنواره امسال علاوه ارزیابی های لازم در مرکز استان، پیشنهاد دادیم در شهرستان ها نیز ارگان نهای مختلف مورد ارزشیابی قرار بگیرند، تصریح کرد: در جشنواره شهید رجایی از ارگان هایی که در دو بخش عمومی و اختصاصی بیشترین رأی و امتیاز را از هزار امتیاز کسب کرده و در هشت محور آن شامل شفافیت، حقوق شهروندی، بهبود فضای کسب و کار، مسؤولیت پذیری و پاسخگویی، سلامت اداری و دولت الکترونیک سرآمد دیگر ارگان ها شوند و همچنین دو  دستگاهی که بیشترین تغییر مثبت در شاخص های خود داشته باشند، تقدیر می شوند.

,

دستگاه های اجرایی توسط مردم هم ارزیابی می شوند

, دستگاه های اجرایی توسط مردم هم ارزیابی می شوند, دستگاه های اجرایی توسط مردم هم ارزیابی می شوند,

وی از ارزیابی نهادهای مختلف توسط پرسشنامه های مردمی خبر داد و افزود: با توجه به نتایج این پرسنامه ها پنج دستگاهی که بیشترین و کمترین امتیاز را به دست آورند شناسایی شده و برای بهبود شاخص های آنها وارد عمل می شویم.

,

اکبری با بیان اینکه لیست از اسامی کسانی که در ادارات فعالیت دارند و شایسته مدیریت هستند در نرم‌افزاری تهیه و به استانداری، دستگاه مربوطه وزارتخانه آن دستگاه ارائه می‌شود، گفت: این سازمان به صورت دو سال یکبار، نهادهای اجرایی استان را مورد ارزیابی قرار می دهد و جای خوشحالی است که علی رغم آنکه شهرداری ها در سالهای گذشته در این ارزیابی های شرکت نمی کردند، امسال برای اولین بار عملکرد شهرداری اصفهان هم ارزیابی می شود.

,

وی تاکید کرد: مردم و مسئولان باید هرچه بیشتر با هم در ارتباط باشند به همین دلیل هر دستگاهی سامانه ارتباط مردمی دارد، علاوه بر این سامانه‌ای (سامد) در استانداری وجود دارد که مردم می‌توانند به آن هم مراجعه کننده و نظرات و پیشنهادت خود را ثبت کنند.

,

بوروکراسی اداری بسیار پیچیده است

, بوروکراسی اداری بسیار پیچیده است, بوروکراسی اداری بسیار پیچیده است,

اکبری بورکراسی حاکم بر ادارات را بسیار پیچیده قلمداد و عنوان کرد: اگر یک نفر برای گرفتن مجوز اقدام کنند با بوروکراسی پیچیده اداری مواجه شده و نمره قبولی نمی گیرد، به همین دلیل میز خدمت دولت الکترونیک تلاش دارد تا نحوه ارتباط ارباب رجوع با بخش‌های مرتبط ساده‌تر شود بر همین اساس این میز در طبقه همکف اداراتی که بیشترین مراجعه را دارند مستقر شده و همانجا به سرعت پاسخگویی می‌کند.

,

وی در ادامه از تحقق 48 درصدی بودجه سال 96 استان اصفهان در بخش پروژه های عمرانی خبرداد و اضافه کرد: دو هزار و 100 میلیارد تومان مجموع اعتبارات پروژه‌های عمرانی و 600 میلیارد تومان هزینه‌های جاری دولتی در سال گذشته بوده است.

,

دولت باید پروژه های نیمه تمام را واگذار کند

, دولت باید پروژه های نیمه تمام را واگذار کند, دولت باید پروژه های نیمه تمام را واگذار کند,

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان یادآور شد: طبق تبصره (19) ماده واحده قانون بودجه سال 97، دولت باید پروژه‌های نیمه‌تمام را به بخش خصوصی واگذار کند، به همین دلیل در سال جاری 355 پروژه دولتی به ارزش 5 هزار میلیارد تومان به مردم واگذار می‌شود البته از 70 هزار پروژه نیمه‌تمامی که در کشور وجود دارد، تنها 10 درصد ملی و مابقی استانی است که چهار هزار مورد از آنها در اصفهان هستند.

,

وی در خصوص لزوم مشارکت مردمی در راستای اقتصاد مقاومتی نیز، تاکید کرد: ممکن است برخی ار پروژه های نیمه تمام در اصفهان چندان جنبه اقتصادی نداشته باشند به همین منظور برای جذب سرمایه گذار پنج امتیاز شامل وام کم‌بهره، تغییر کاربری، خرید تضمینی محصول،‌ معافیت مالیاتی و بیمه‌ای برای آنها در نظر گرفته شده است.

,

وی با بیان اینکه نقدینگی موجود در بانک های اصفهان می تواند پروژه ها را کامل کند، اضافه کرد: 865 هزار میلیارد تومان مجموع سپرده‌های مردمی در بانک‌ها بوده که از این میزان 5 درصد مربوط به اصفهانی‌هاست.

,

آمار دقیقی از میانگین سنی مدیران اصفهانی ندارم

, آمار دقیقی از میانگین سنی مدیران اصفهانی ندارم, آمار دقیقی از میانگین سنی مدیران اصفهانی ندارم,

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان آمار استانی، مدیران و مسئولانی که قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل حال آنها می شودرا چندان قابل توجه ندانست و اظهار کرد: بر طبق نظر سازمان امور اداری و استخدامی، تنها هزار و 100 نفر در کل کشور شامل این قانون می شوند که البته باید آمار ایثارگران و جانبازان را از این رقم کم کرد البته بنده از میانگین سنی مدیران استانی اطلاعی ندارم.

,

وی ادامه داد: از فضای مطلوبی در بحث کسب و کار برخوردار نیستیم اما رویکرد دولت که چابک سازی امور در این حوزه است و به دنبال ایجاد فرصت شغلی بوده و نه ایجاد شغل در خودش!

,

34 میلیارد تومان کمک بلاعوض دولت برای مشارکت بخش خصوصی در احداث سد کوهرنگ

, 34 میلیارد تومان کمک بلاعوض دولت برای مشارکت بخش خصوصی در احداث سد کوهرنگ, 34 میلیارد تومان کمک بلاعوض دولت برای مشارکت بخش خصوصی در احداث سد کوهرنگ,

اکبری با اعلام اینکه  دولت در سال جاری 81 درصد از اعتبارات پروژه‌های آبی را تخصیص داده است، گفت: سد کوهرنگ نیز از جمله پروژه هایی است که برای آن 34 میلیارد تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده تا زمینه مشارکت هرچه بشتر بخش خصوصی در این پروژه فراهم شود.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: در آزمون استخدامی اخیر که  15 هزار نفر از استان اصفهان در آن شرکت کردند، حدود 800 نفر به آموزش و پرورش و کمتر از 30 نفر در سایر ادارات مانند اوقاف و امور خیریه و راه و شهرسازی جذب می شوند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه