اخبار داغ

آیا تخریب عملکرد دانشگاه علوم پزشکی، نتیجه منفعت طلبی برخی افراد است؟

آیا تخریب عملکرد دانشگاه علوم پزشکی، نتیجه منفعت طلبی برخی افراد است؟
این که چرا در دانشگاه علوم پزشکی از فلان مشاورین در حوزه های اجتماعی، مالی یا ... استفاده می شود چه کمکی به رفع مشکلات بهداشت و درمان می کند؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیرافلاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان دستگاه عریض و طویلی که به طور کاملا برنامه ریزی شده در مسیر توسعه قرار گرفته و به نوعی موفق ترین دستگاه اجرایی در حوزه زیرساختی و تخصصی خود بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

 

,

 اما یقین داریم تمامی دستاوردهای این مجموعه علمی-آموزشی و خدماتی نتیجه یک تفکر مدیریتی است. تفکری که تمامی جوانب کار در این مجموعه را تحت شعاع خود قرار داده و اگر نمی بود هیچ گاه این نتایج حاصل نمی شد!

,

 

,

در این چند سال شاهد رشد چشمگیر شاخص های بهداشت، درمان و آموزش در استان برابر با سالیان متمادی گذشته بوده ایم. درمسیر توسعه زیرساختها که زبانزد و از هر لحاظ برتر از تمامی دستگاه های اجرایی استان بوده است.

,

 

,

در ادامه به رشد مهمترین شاخص های دانشگاه علوم پزشکی لرستان اشاره می کنیم:

,

 

,

-رشد سرانه ی فضاهای بهداشت و درمان و قرارگیری در مسیر افق ۱۴۰۰

,

 

,

-رشد نرم افزاری در جهت ارائه خدمات به ویژه در حوزه درمان مانند افزایش سرانه تخت های درمانی در کل استان و افزایش تجهیزات به ویژه در بخش های حیاتی درمان

,

 

,

-رشد و ارتقا شاخص های بهداشتی و پیشگیری مانند کاهش مرگ و میر مادران باردار تا حد پایین تر از استاندارد کل کشور

,

 

,

-تنها استانی که از دو فروند بالگرد اورژانس بهره می برد. وجود این دو بالگرد تاثیر بسزایی در کاهش آمار مرگ و میر مادران باردار در مناطق صعب العبور استان داشته است.

,

 

,

-افزایش خدمات دارویی و در دسترس بودن داروهای خاص در قیاس با گذشته

,

 

,

-افزایش و ارتقا شاخص های بهداشت محیط و قرار گیری در بین موفق ترین دانشگاه های کشور در حوزه خدمات بهداشت محیط

,

 

,

-راه اندازی مراکز شیمی درمانی و رادیوتراپی برای اولین بار در تاریخ استان با تجهیزات مناسب

,

 

,

-راه اندازی و فعالسازی بخش خیرین سلامت و جذب اعتبارات چند ده میلیاردی در سراسر استان که بی سابقه بوده است.

,

 

,

-افزایش و ارتقا شاخص های آموزش از جمله اخذ مجوز و پذیرش دانشجو در چندین رشته ی دستیاری،ارشد و کارشناسی که بی سابقه بوده است که البته کسب عناوین مختلف علمی توسط دانشجویان را نیز باید به این بخش افزود و چند ده مورد دیگر که در حوصله این یادداشت نیست و عنوان نمی شود.

,

 

,

با این وجود هیچ گاه نمی توان یک مدیر یا مجموعه مدیریتی را خالی از ضعف و نقص دانست و این امری اجتناب ناپذیر است، اما بیلان کاری در دانشگاه علوم پزشکی لرستان در حدی است که جای هیچ تردیدی را باقی نمی گذارد که تداوم این تفکر مدیریتی نیاز امروز مردم استان است موردی که مجمع نمایندگان مردم استان نیز خواهان آن بوده و بر آن تاکید کردند.

,

 

,

اما در نقطه مقابل نقدهای ناآگاهانه که نه بلکه تخریب های ناجوانمردانه قرار دارند که مدتی است در فضای مجازی دست به دست می شوند و نه تنها کمکی به رفع مشکلات نمی کنند که باعث از بین رفتن انگیزه و ترویج نومیدی می شود و این عین خیانت است و نام دیگری را نمی توان روی آن گذاشت.

,

 

,

هدف از این تحلیل و تفاسیر این بود که به اینجا برسیم که افراد مخرب چه نیتی دارند؟ اگر قرار بر نقد باشد که کاملا شفاف و مشخص است و هر کسی از آن استقبال می کند. نقد منصفانه مقدمه رشد و تعالی است.

,

 

,

 اما تخریب را با آن اشتباه نگیریم. تخریب به دنبال یک تفکر بیمار و مخل پیشرفت جامعه شکل می گیرد. کسی که مطالب مخرب را در فضای مجازی منتشر می کند به دنبال اهداف شخصی است و هیچ ارزشی برای منفعت عمومی و اجتماع قائل نیست.

,

 

,

این افراد احتمالا از سوی افراد یا جریانی هدایت می شوند که یا به دنبال تصاحب جایگاه هستند و یا این که منافعی را از دست داده اند. این که چرا در دانشگاه علوم پزشکی از فلان مشاورین در حوزه های اجتماعی، مالی یا ... استفاده می شود چه کمکی به رفع مشکلات بهداشت و درمان می کند؟

,

 

,

افسوس که افراد به ظاهر منتقد به جای دیدن و تقویت اقدامات توسعه ای در تمامی حوزه ها و برجسته سازی خواسته های عمومی در راستای نیازهای بهداشت و درمان به مسائل جزئی که هیچ گاه خواسته عموم نبوده و فقط به دنبال از دست رفتن جایگاه برخی افراد شکل می گیرد، می پردازند.

,

 

,

چند نکته؛

,

در صورت عنوان هر نقدی باید منافع عمومی را در نظر گرفت نه جز!

,

 

,

در دوران مدیریت هر مدیری ممکن است برخی افراد جایگاه خود را از دست بدهند و یا افراد جدیدی در منصب های مختلف به کار گماشته شوند و این امری اجتناب ناپذیر است.

,

 

,

استفاده از مشاور و معتمد با کارنامه مشخص حق هر مدیری است و به جای بحث و جدل در خصوص این جزئیات دستاوردهای دستگاه را با آن مدیر در جهت تأمین نیازهای مردم بسنجیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه