اخبار داغ

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

عمده مشکلات اقتصادی ریشه در مسائل مدیریتی دارد/ مسئولان برای اشتغال در شرق اصفهان، سرمایه‌‌گذاری کنند

عمده مشکلات اقتصادی ریشه در مسائل مدیریتی دارد/ مسئولان برای اشتغال در شرق اصفهان، سرمایه‌‌گذاری کنند
نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: مشکلات اقتصادی یا به تبع تحریم ها و یا به بخش ساختاری بر می گردد ولی بیش از 50 درصد این مشکلات مرتبط با مسائل مدیریتی است و به همین دلیل طرح سوال از رئیس جمهور ضرورت یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا فولادگر در گفتگو با صاحب نیوز، با اشاره به طرح پیشنهادی اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخل، اظهار کرد: با تقاضای 50 نفر از نمایندگان، رسیدگی مجدد به طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخل و حمایت از کالای ایرانی به تصویب مجلس رسید و در دستور کار قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

نماینده مردم اصفهان افزود: این طرح در کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اصل 44 و با همکاری مرکز پزوهش های مجلس و تشکل های تولیدی و دستگاه های تخصصی اجرائی، تهیه و به صحن علنی ارائه شده بود.

,

وی با اشاره به اینکه با وجود قانون مذکور، واردات کالا و ماشین آلات انجام شده بود، گفت: زمانی که مشاهده کردیم با وجود قانون حداکثر استفاده از توان داخلی، واردات کالا و ماشین آلات و همچنین برخی پروژه ها که در داخل نیز توان انجام داشت، صورت گرفته بود، به این نتیجه رسیدیم که باید قانون اصلاح و شفاف تر باشد.

,

فولادگر تصریح کرد: قانون قبلی آنچنان در نظارت قوی نبود ولی با طرح اصلاحیه اخیر، بخش نظارتی قوی تر خواهد شد و همچنین جرم انگاری نیز برای رسیدگی بیشتر به عدم تبعیت از قانون با بررسی هیئت نظارت اضافه می شود.

,

*رئیس جمهور باید در پاسخ به سوالات، نمایندگان را قانع کند

, *رئیس جمهور باید در پاسخ به سوالات، نمایندگان را قانع کند, *رئیس جمهور باید در پاسخ به سوالات، نمایندگان را قانع کند,

وی در بخش دیگر گفتگو با اشاره به فرصت یک ماهه حضور رئیس جمهور برای پاسخ به سوالات در مجلس بیان کرد: فرصت پاسخ گویی تا 11 شهریور است و رئیس جمهور باید به پنج سوال اقتصادی نمایندگان پاسخ دهد.

,

نماینده مردم اصفهان در مجلس تاکید کرد: اگر نمایندگان از پاسخ رئیس جمهور قانع نشوند دو حالت باقی می ماند که یا استنکاف از اجرای قانون در کار بوده که برای بررسی به قوه قضاییه می رود و یا صرفا سوء مدیریتی بوده که به عنوان رای در عدم اقناع نمایندگان به ثبت خواهد رسید.

,

وی با بیان اینکه دولت و مجلس باید کرامت یکدیگر را حفظ کنند، اظهار کرد: نمایندگان نیز باید سوال را به خوبی تبیین کرده و بپرسند و اگر سوال در فضای اخلاقی و با رعایت عدل و انصاف پرسیده شود و مجلس وظیفه نظارتی را به خوبی انجام دهد و در ادامه نیز رئیس جمهور پاسخ گویی قانع کننده ای را داشته باشد، قطعا به حفظ اعتماد مردم به نظام کمک خواهد کرد.

,

نماینده امضا کننده طرح سوال از رییس جمهور اذعان کرد: اگر یک سری مسائل به خوبی توسط دولت اجرایی شده بود، شاید امروز نیازی به طرح سوال نبود ولی نمایندگان سوال کننده به این نتیجه رسیده بودند که باید از ابزار نظارتی استفاده کرد و این طرح سوال در صحن مجلس اجرایی شود.

,

وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی یا به تبع تحریم ها و یا به بخش ساختاری بر می گردد ولی بیش از 50 درصد این مشکلات مرتبط با مسائل مدیریتی بوده و طبعا شرایط به نحوی رقم خورد که طرح سوال ضرورت یابد.

,

*باید با محتکر زالو صفت و سودجو برخورد جدی شود

, *باید با محتکر زالو صفت و سودجو برخورد جدی شود, *باید با محتکر زالو صفت و سودجو برخورد جدی شود,

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اینکه بخشی از فضای اقتصادی امروز غیرطبیعی است، گفت: یک عده افراد سودجو و زالو صفت از شرایط اخیر سوء استفاده کرده و دست به احتکار زدند که قطعا باید از طرف دستگاه قضایی کشور با عدالت و انصاف برخورد شود.

,

وی تصریح کرد: باید به این مساله واقف بود که در بحث شناسایی محتکران دقت عمل کافی صورت گیرد و دولت نیز به این نتیجه رسیده است که تجار و واردکنندگان موجودی انبارهای خود را ارائه دهند تا اجحافی نشود.

,

*شرق اصفهان نیازمند سرمایه گذاری برای اشتغال است

, *شرق اصفهان نیازمند سرمایه گذاری برای اشتغال است, *شرق اصفهان نیازمند سرمایه گذاری برای اشتغال است,

فولادگر ضمن اینکه مسئولان باید به شرق اصفهان بیشتر بها دهند، افزود: توسعه شرق اصفهان، رفع محرومیت و اشتغال، از جمله موارد مهمی است که باید توسط مسئولان دنبال شود زیرا این منطقه از اهمیت بسیاری برخودار است و مردم امروز با خشک شدن زاینده رود با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند.

,

وی اظهار کرد: رویکرد مسئولان و مدیران استانی و ملی باید سرمایه گذاری بر بحث اشتغال شرق اصفهان باشد و این مساله با ورود صنایع بزرگ به این منطقه امکان پذیر است ولی باید توجه داشت که اگر سرمایه گذاری در بخشی از شرق اصفهان انجام شد همه بخش ها منتفع خواهند شد نه اینکه فقط شامل همان بخش شود.

,

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه باید حق کشاورز و حقابه ها احیا شود، تصریح کرد: وقتی می گوییم باید فکری به حال وضعیت بیکاری بعد از خشکسالی و رکود در کشاورزی کنیم به این معنا نیست که نخواهیم کشاورزی احیا شود، بالعکس ما خواهان احیای حقابه ها هستیم و برای تحقق آن، تلاش می کنیم.

,

وی خاطرنشان کرد: همه بخش های شرق اصفهان اعم از بخش های مرتبط با کشاورزی و غیر مرتبط، باید توسط مسئولان رصد و گرهی از مشکلاتشان باز شود.

,

انتهای پیام

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه