اخبار داغ

امام جمعه اردستان:

احتکار کنندگان همچون دشمن، بی دین هستند

احتکار کنندگان همچون دشمن، بی دین هستند
امام جمعه اردستان، گفت: کسی که به بازار رونق می دهد همچون مجاهد فی سبیل الله است که در برابر دشمن ایستادگی می کند و کسانی که هم احتکار کننده اند همچون دشمن بی دین هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ حجت الاسلام حسن دهشیری شامگاه دوشنبه در جمع کسبه بازار اردستان در امامزاده موسی(ع) با موضوع فقه بازار به فرا رسیدن هفته بسیج اصناف اشاره و اظهار کرد: از جمع بازاریان هم شهدایی تقدیم انقلاب شده که می توان از شهید لاجوردی یاد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

حجت الاسلام دهشیری با بیان اینکه ما مسلمان هستیم و افتخارمان این است که پیرو ائمه و حضرت علی(ع)هستیم، تصریح کرد: افتخارمان به امامی است که به دنیا، آخرت و عبادت و تجارت ما توجه دارد.

,

وی تاکید کرد: اسلام دینی است که به ما آموخته که برای آخرتمان نباید دل بسته به دنیا و زرق و برق آن باشیم.

,

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: شما بازاریان توجه داشته باشید نه دنیا را فدای آخرت و نه آخرت را فدای دنیا کنید هرچند به ما توصیه شده کار و تلاش را فراموش نکنید که تلاش خود انواع و اقسامی دارد که یکی از پاکترین و طیب ترین آن تجارت است.

,

حجت الاسلام دهشیری یادآوری کرد: تجارت همان کاری است که شما در بازار انجام می دهید و برای خانواده خود نان حلال به دست می آورید.

,

امام جمعه اردستان همچنین اضافه کرد: طبق احادیث کاسب کار حبیب خدا است لذا کار بازاریان باید یک چهارچوبی داشته باشد و آن اینکه خدا را از یاد نبرند.

,

وی با تاکید بر اینکه کاسب کار اگر از راه خدا خارج شد مورد غضب خداوند واقع می شود، افزود: کاسبان باید فقه و اصول شرعی را فراموش نکنند.

,

حجت الاسلام دهشیری با اشاره به روایتی از حضرت رسول (ص) گفت: کسی که به بازار رونق می دهد همچون مجاهد فی سبیل الله است که در برابر دشمن ایستادگی میکند و کسانی هم که احتکار کننده اند همچون دشمن و بی دین هستند.

,

وی نقش کاسب کاران در این برهه از زمان را مهم دانست و بیان کرد: شما می توانید نیاز مردم را برطرف کنید و اگر به درستی عمل کردید مورد لطف خداوند قرار می گیرید.

,

امام جمعه اردستان با انتقاد از احتکار کنندگان افزود: انبارهایی که هر روز کشف می شود آیا کار آمریکا است یا کار یک سری افرادی است که می خواهند با گران شدن آن در محرم مردم را اذیت کنند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه