اخبار داغ

آمادگی مردم اردبیل برای عید قربان؛

وضعیت بازار گوشت اردبیل در آستانه عید سعید قربان

وضعیت بازار گوشت اردبیل در آستانه عید سعید قربان
صبح امروز بازار دام فروشی، قصابی‌ها در اردبیل شلوغ و در مقابل بعضی قصابی‎ها صف‌های طویل برای خرید گوشت و ثبت سفارش گوشت برای فردا تشکیل شده و همه مردم خود را برای عید بندگی آماده می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سبلان‌ما، مردم این روزها در تکاپوی برگزاری یکی از بزرگترین اعیاد مسلمین هستند عید سعید قربان اوج شکوه وعظمت مسلمان را به جهانیان نشان می دهد چراکه در این عید باشکوه مناسک حج که بزرگترین گردهمایی مسلمان است برگزار می شود و مسلمانان ضمن راز و نیاز با معبودشان بار دیگر بندگی خود را ثابت می کنند و وحدت خود را به نمایش می گذارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

در یک روز مانده به عید سعید قربان مردم در تکاپو برای خرید مایحتاج عید بزرگ قربان و آماده کردن خود برای مراسم عرفه هستند؛  صبح امروز بازار دام فروشی، قصابی‌ها در اردبیل شلوغ  و در مقابل بعضی قصابی ها  صف‌های طویل برای خرید گوشت و ثبت سفارش  گوشت برای فردا تشکیل شده و همه مردم خود را برای عید بندگی آماده می کنند.

,

ارائه خدمات رایگان کشتارگاه‎های دام  اردبیل در روز عید قربان/ آماده باش  71  ناظر  بهداشتی 
صادق صالحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری سبلان‌ما، از شهروندان خواست حتما به توصیه های دامپزشکی برای خرید گوشت و ذبح دام توجه کنند و از خرید گوشت دام هایی که به صورت غیر مجاز ذبح می شوند، خودداری کنند. 

, ارائه خدمات رایگان کشتارگاه‎های دام  اردبیل در روز عید قربان/ آماده باش  71  ناظر  بهداشتی  , ارائه خدمات رایگان کشتارگاه‎های دام  اردبیل در روز عید قربان/ آماده باش  71  ناظر  بهداشتی  ,
, سبلان‌ما,

 

,

وی از اجرای طرح ضربتی نظارت بهداشتی دامپزشکی درعید سعید قربان خبرداد و گفت: جهت اطمینان مردم از سلامت گوشت ۴۵ اکیپ ثابت و سیار در قالب ۷۱پرسنل فنی و متخصص در امر بازرسی گوشت در عید سعید قربان جهت انجام عملیات نظارت بهداشتی آماده‎باش هستند.

,

مردم گوشت حاصل از ذبح دام غیر مجاز را نخرند
وی با اشاره به شیوع بیماری مشترک تب کریمه کنگو در برخی استان های جنوبی و مرکزی از شهروندان خواست از خرید گوشت های حاصل از ذبح دام های غیرمجاز که بدون نظارت بهداشتی دامپزشکی و خارج از کشتارگاه ها و عموما در روستاهای اطراف تهیه و وارد چرخه مصرف می‎شود، جدا خودداری کنند.

, مردم گوشت حاصل از ذبح دام غیر مجاز را نخرند, مردم گوشت حاصل از ذبح دام غیر مجاز را نخرند,
,

مدیرکل دامپزشکی اردبیل تاکید کرد: در هنگام خرید گوشت حتما از ممهور بودن آن به مهر بهداشتی دامپزشکی اطمینان حاصل کنید.
وی اضافه کرد: شهروندان درصورت خرید فرآورده‎های خام دامی، آن را به صورت بسته بندی شده کددار و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی خریداری کنند.

,
,

کشتارگاه‌های اردبیل در عید قربان فعال هستند

, کشتارگاه‌های اردبیل در عید قربان فعال هستند, کشتارگاه‌های اردبیل در عید قربان فعال هستند,

صالحی با اشاره به اینکه بیشتر مردم ذبح را درمنزل انجام می دهند، گفت: بهتر است برای سلامتی و بهداشت بیشتر مردم ذبح خود در کشتارگاه ها انجام دهند.

,

وی تصریح کرد: کلیه کشتارگاه های دام استان در عید سعید قربان فعال بوده و آماده ارائه خدمات بهداشتی بصورت رایگان به شهروندان است ، فلذا  به شهروندان توصیه میشود دام قربانی خود را جهت ذبح و اماده سازی لاشه به کشتارگاه منتقل کرده  و ازخدمات بهداشتی کشتارگاه ها بهره مند شوند .

,

مدیرکل دامپزشکی اردبیل گفت: شماره تلفن های ۳۳۳۳۱۸۹۱و۳۳۳۵۵۹۹۰ اداره کل دامپزشکی استان اردبیل جهت ارتباط مردمی اماده دریافت گزارش مردمی است.

,

کمبود دام برای عید قربان نداریم/ تشدید نظارت بر توزیع گوشت در آستانه عید قربان

, کمبود دام برای عید قربان نداریم/ تشدید نظارت بر توزیع گوشت در آستانه عید قربان, کمبود دام برای عید قربان نداریم/ تشدید نظارت بر توزیع گوشت در آستانه عید قربان,

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار سبلان‌ما، از تشدید نظارت ها بر بازار گوشت در آستانه عید قربان خبر داد و گفت:  مردم نگران کمبود دام برای قربانی نباشند، گفت: برای تنظیم بازار ۶۴تن گوشت وارداتی ازطریق مباشرها جذب و توزیع شده است

, سبلان‌ما,

 سید حامد عاملی درباره  آخرین وضعیت توزیع و قیمت گوشت در بازار اردبیل در آستانه عید سعید قربان به ما،گفت: در عید سعید قربان بازار فروش بویژه بازار فروش گوشت از رونق خاصی برخوردار است و تقاضا ازسوی مردم زیاد ولی مردم نگران کمبود دام برای قربانی نباشند چراکه کمبود گوشت و دام برای قربانی در استان اردبیل نخواهیم داشت .

, ما,

 توزیع ۶۴تن گوشت وارداتی در اردبیل

,  توزیع ۶۴تن گوشت وارداتی در اردبیل,  توزیع ۶۴تن گوشت وارداتی در اردبیل,

وی با بیان اینکه گوشت در فروشگاه های زنجیره ای و واحدهای صنفی توزیع می شود، تصریح کرد: برای تنظیم بازار ۶۴تن گوشت وارداتی از طریق مباشرها جذب و توزیع شده است و هرکیلو گرم نیم شقه ران ۳۶هزار تومان و هرکیلو گرم نیم شقه سردست ۳۳هزار و پانصد تومان است.

,

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل با تاکید بر نظارت و بازرسی از مراکز توزیع گوشت گفت: اکیپ های نظارتی درسطح استان در روز عید قربان آماده ارائه خدمات هستند و بر نحوه توزیع گوشت و قیمت که در کارگروه تنظیم بازار مشخص شده نظارت کامل خواهندداشت ودر صورت مشاهده تخلف برخورد جدی خواهد شد .

,

عاملی تصریح کرد: به منظور اطمینان خاطر مردم ازسلامتی گوشت خریداری شده نظارت‌ها وبازرسی‌ها برمراکز توزیع گوشت تشدید می شود .

,

هم اکنون قیمت هر کیلو گوسفند زنده در اردبیل تا 25 هزار تومان و قیمت گوشت قرمز گاوی تا 45 هزار تومان هم مبادله می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه