اخبار داغ

امام جمعه بندر چارک:

عیدقربان به معنای قربانی کردن تعلقات دنیوی در مقابل خداوند است

عیدقربان به معنای قربانی کردن تعلقات دنیوی در مقابل خداوند است
امام جمعه بندر چارک با بیان اینکه عید قربان جایگاه بسیار مهمی نزد مسلمانان به ویژه شیعیان دارد، گفت: عیدقربان؛ قربانی کردن تعلقات دنیوی در مقابل خداوند و نقطه وحدت مسلمانان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام عباس کثیر، امام جمعه بندر چارک در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده با اشاره به اینکه عید قربان یکی از اعیاد مهم اسلام است، اظهار کرد: عید قربان یکی از نماد ها و‌ اعمالی بوده که حضرت ابراهیم (ع) زمانی که حضرت اسماعیل(ع) را می خواهد برای میعادگاه برای سر بریدن به آن جا ببرد یکی از آثار مهم اسلامی قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حجت‌الاسلام عباس کثیر، امام جمعه بندر چارک در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده با اشاره به اینکه عید قربان یکی از اعیاد مهم اسلام است، اظهار کرد: عید قربان یکی از نماد ها و‌ اعمالی بوده که حضرت ابراهیم (ع) زمانی که حضرت اسماعیل(ع) را می خواهد برای میعادگاه برای سر بریدن به آن جا ببرد یکی از آثار مهم اسلامی قرار گرفت., فرهنگ کده,

امام جمعه بندر چارک بیان کرد: زمانی که حضرت ابراهیم(ع) به فرزندش اسماعیل  می گوید«ای فرزندم من در خواب چنین می‌بینم که تو را سر می‌بُرم، پس ببین چه به نظرت می‌آید؟ و در جواب گفت آنچه را مأموری بکن، ان‌شاءالله مرا از شکیبایان خواهی یافت.

,

کثیر بیان کرد: حضرت ابراهیم(ع) فرزندش را به قربانگاه برد اما این معنا نیست که فرزندش را ذبح کند به معنای دل بردین از وابستگی ها و لذت های دنیا و آن چیزهایی که انسان را در دنیا زمین گیر می کند که باعث می شود انسان از خاک دنیا به معراج خداوند عروج نکند.

,

وی تصریح کرد: حضرت محمد(ص) نسبت به نماز می فرماید نماز معراج مومن است و اما چرا مومن به این معراج سیر و سلوک ندارد دلیل آن وابستگی های مادی و دنیوی است.

,

امام جمعه بندر چارک با اشاره به اینکه باید وابستگی های دنیوی را در مقابل خداوند سر برید، گفت: تعلقات دنیوی باعث می شود انسان را زمین گیر و به معراج نرساند و  همچنین به آن جایگاهی که خداوند از آن راضی باشد، نرسد.

,

کثیر با بیان اینکه بسیاری از انحرافات فکری و مذهبی ریشه در مادیات دارند، افزود: باید انسان بتواند خودش را از مادیات جدا کند و در واقع باید نفس اماره، نفس دنیا طلبی و مادی خودش در این قربانگاه سر ببرد و به آن جایگاهی که خداوند به آن در نظر گرفته برساند تا عید قربان عید حقیقی می شود.

,

وی بیان کرد: عید سعید قربان یعنی سر بریدن نفس اماره، نفس مادی و دنیوی خودمان است و ابتدا باید نفس اماره خود را سر ببریم و بعدا عمل واجب حج را که همان قربانی که گوسفند و شتر باشد را سر برید یعنی باید خود را از قید و‌ بند دنیا و مادیات آزاد کنیم و اینها آموزه هایی است که باید به آن عمل شود.

,

امام جمعه بندر چارک خاطر نشان کرد: عید قربان جایگاه بسیار مهمی نزد مسلمانان و به ویژه شیعیان دارد که تمام مسلمانان به این عمل می کنند و شیعیان این روز را مبارک می دانند چرا که عید قربان نقطه وحدت مسلمانان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه