اخبار داغ

برنامه های دهه امامت و ولایت هرمزگان تشریح شد

برنامه های دهه امامت و ولایت هرمزگان تشریح شد
رئیس ستاد دهه امامت و ولایت استان هرمزگان برنامه ها و مراسمات این ستاد را برای ایام دهه امامت و ولایت تشریح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛حجت الاسلام احمد عامری سیاهویی،رئیس ستاد دهه امامت و ولایت استان هرمزگان در جلسه تشریح مراسمات دهه امامت و ولایت با بیان اینکه گاهی خبر ها در سطح دنیا با جریان سازی مهم می شود که ذهن همه اندیشمندان را به خود معطوف می کند،اظهار کرد: برخی از خبرها آنقدر مهم تر هستند که یه سمت معطوف به قیامت و سمت دیگرش معطوف به توحید است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) در واقع غدیر فرمودند: حاضران به غایبان بگوئید و به این صورت امروز و اختیار ما قرار گرفته است،افزود: غدیر روزی است که به فطرت ما و عاقبت ما اتصال دارد و مثل نفسی که در شش انسان است به امت زندگی می بخشد.

,

عامری تصریح کرد: این روز انقدر مهم است که به یک اتفاق جریان ساز تبدیل شد از این رو در سال دهم هجری حاجیانی که از خانه خدا مرخص شده اند را در صحرا نگاه داشته شدند تا مدیریت جهانی رسالت به امام علی واگذار شود.

,

رئیس ستاد دهه امامت و ولایت استان هرمزگان عنوان کرد: همه حاضران آن روز را به رسم امانت سینه به سینه نقل کردند تا به ما رسید و پیامبر فرمودند که افضل اعیاد عید غدیر است.

,

وی با بیان اینکه قریب به یک سوم آیات قرآن واقعه غدیر را شهادت می دهد، گفت: امام خمینی(ره) غدیر را مدیریت سالم جهان اسلام معنا کردند ومی فرمایند: غدیر روزی است که پیامبر راه دین را تعیین می کنند و بیانگذار عدم جدایی دین و سیاست است.

,

عامری در تشریح مراسمات دهه امامت و ولایت استان افزود:تکریم سادات، مشارکت دادن مردم در نذری غدیر، محافل انس با قرآن، برگرازی نمایشگاه کتاب، دیدار با خانواده شهدا، بازسازی واقعه غدیر، تهیه جهیزیه برای زوج های جوان تحت عنوان ازدواج آسان که در شب عید اتفاق خواهد افتاد، جشن غدیر در شهر بندرعباس با دعوت از سخنرانان و پاسخ به شبهات نیز در مسجد جامع انجام خواهد گرفت.

,

وی یادآور شد: علت پررنگی حادثه عاشورا پررنگی آن است که موقوفات امام حسین (ع)در افکار جا افتاده اما در غدیر این فرهنگ رو به فراموشی رفته است.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه