اخبار داغ

کاهش تعداد زنان فوت‌شده بر اثر اعتیاد/ ۱۲ هزارمعتاد اردبیلی در حال درمان هستند

کاهش تعداد زنان فوت‌شده بر اثر اعتیاد/ ۱۲ هزارمعتاد اردبیلی در حال درمان هستند
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: 12 هزار و 611 نفر معتاد در سطح استان اردبیل در چرخه درمان و ترک اعتیاد قرار دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما،بهنام بهشتی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خلخال با بیان اینکه رویکرد اصلی در بحث مبارزه با مواد مخدر  پیشگیری از اعتیاد و آگاهسازی عمومی، اظهار داشت: در این راستا طرح‌های مختلفی اجرایی و عملیاتی می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی افزود: در حال حاضر در استان اردبیل 93 مرکز ام.ام.تی درمان سرپایی و 9 مرکز اقامتی ترک اعتیادفعالیت دارند که بیش از دو هزار نفر از افراد گرفتار در دام اعتیاد با فعالیت‌های این مراکز و اقدامات درمانی توانسته‌اند، به زندگی بازگشته اند.

,

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل، تصریح کرد:  12 هزار و 611 نفر معتاد در سطح استان اردبیل در چرخه درمان و ترک اعتیاد قرار دارند.

,

وی اضافه کرد: در سه ماهه نخست امسال 978 نفر از معتادان در استان اردبیل دستگیر و نیز 51 معتاد بی‌سرپناه مرد و 10 معتاد زن با همکاری بهزیستی استان برای سم‌زدایی و ترک اعتیاد به مراکز اقامتی و ترک اعتیاد ارجاع داده شدند که هزینه‌های درمان این افراد نیز توسط دولت پرداخت می‌شود.

,

بهشتی با اشاره به کاهش آمار زنان فوت شده بر اثر اعتیاد در اردبیل عنوان کرد: خوشبختانه در سه ماهه نخست امسال تعداد زنان فوت‌شده بر اثر اعتیاد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است به طوری که تعداد این افراد امسال 11 نفر و در مدت مشابه سال گذشته 40 نفر بوده است.

,

وی افزود: در چهار ماهه نخست امسال 241 نفر از زنان گرفتار در دام اعتیاد در مراکز درمنی ام.م.تی و سرپایی ترک اعتیاد پذیرش و مورد درمان قرار گرفتند.

,

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل از فعالیت سه مرکز سرپایی درمان اعتیاد و یک مرکز اقامتی در خلخال خبر دادو گفت:درصدد هستیم تا دو مرکز سرپایی درمان اعتیاد نیز در این شهرستان راه‌اندازی هرچه سریعتر راه اندازی شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه