اخبار داغ

تمهیدات شهرداری تهران برای پرداخت مطالبات پیمانکاران

تمهیدات شهرداری تهران برای پرداخت مطالبات پیمانکاران
شهردار تهران از ارائه تمهیداتی برای پرداخت مطالبات پیمانکاران خرد خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی افشانی در حاشیه هشتاد و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران ری و تجریش در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ لایحه‌ای که امروز به شورای اسلامی ارائه شده برای اخذ عوارض بوده است و مطالبات شهرداری از کسانی که مبادرت به اخذ پروانه می‌کنند نحوه دریافت آن به تصویب رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, محمدعلی افشانی, شهرداری,

وی افزود: کسانی که می‌خواهند پروانه بگیرند باید مطالبات خود را به شهرداری پرداخت کنند با توجه به اینکه در رکود ساخت و ساز قرار داریم و با توجه به اینکه در حوزه ساختمان اشتغالزایی متعددی ایجاد شود برای اینکه مساعدت در اخذ پروانه صورت بگیرد این طرح ارائه و کلیات آن به تصویب رسید.

,

شهرداری تهران خاطرنشان کرد:‌افرادی که به صورت نقد پرداخت مطالبات خود را داشته باشند، معادل نرخ بهره بانکی تخفیف خواهند گرفت و افرادی که 50 درصد از مطالبات را نقد و 50 درصد دیگر را در 36 ماه تخفیف کنند 50 درصد بهره بانکی تخفیف خواهند گرفت.

,

افشانی گفت: این طرح شامل همه کسانی که پروانه ساختمانی می‌گیرند و در حوزه ساختمان فعالیت  می‌کنند، می‌شود.

,

وی افزود: تخفیف‌هایی که در دوره‌های قبلی وجود داشت ایجاد انگیزه نمی‌کرد و این طرح موجب خواهد شد که انگیزه بیشتری برای سازندگان ایجاد شود.

,

شهردار تهران بیان داشت: با این طرح مبالغی که بر اساس طرح جامع و تفصیلی پرداخت می‌شود در موعد مقرر خواهد بود.

, شهردار تهران,

افشانی درباره انتشار اوراق مشارکت برای قطار شهری نیز گفت: امروز 700 میلیارد تومان اوراق مالی برای توسعه خطوط 6 و 7 مترو در نظر گرفته شده که 50 درصد را دولت و 50 درصد دیگر را شهرداری تضمین می‌کند و از هفته آینده این اوراق منتشر خواهد شد.

,

وی درباره لایحه درآمد پایدار گفت: لایحه درآمد پایدار شهری که از چند سال گذشته بحث آن مطرح شده بود با حمایت دولت به تصویب رسید و برای تائید و تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.

,

شهردار تهران بیان داشت: این طرح امتیازهای بیشتری را برای درآمدهای شهرداری خواهد داشت و در این خصوص دولت حمایت‌های خوبی داشت.

,

افشانی درباره پرداخت بدهی پیمانکاران از سوی شهرداری تهران گفت: بیش از 50 هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری است در صورتی که کل بودجه یک سال شهرداری تهران 17 هزار میلیارد تومان برآورد شده که 10هزار میلیارد تومان آن حقوق و مسائل جاری و در صورتی که تحقق پیدا کند 4 هزار میلیارد تومان آن نیز به دیگر موارد اختصاص پیدا می‌کند.

, بدهی پیمانکاران ا,

وی افزود: تمهیداتی در نظر گرفته شده که پیمانکاران خرد بخشی از مطالبات را دریافت کنند.

,

شهردار تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه بسیاری از احکام کمیسیون ماده 100 اجرایی نمی‌شود، گفت: یکی از اقدامات مؤثر و تامین درآمد برای شهرداری تهران موارد تخلفی که قبلا صورت گرفته که در کمیسیون ماده 100 مورد بررسی قرار می‌گیرد.

,

افشانی خاطرنشان کرد: ما به دنبال آن هستیم که دیگر شاهد چنین تخلفاتی در سطح شهر تهران نباشیم و در ابتدای کار جلوی تخلفات قطعا گرفته خواهد شد و اجازه نخواهیم داد که به صدور پروانه منجر شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه