اخبار داغ

گزارش مرآت از مشکلات روستای آبخوری؛

تردد خودروهای سنگین روی اعصاب روستاییان/ ترک‌هایی که بر دیوارهای آبخوری می‌نشیند

تردد خودروهای سنگین روی اعصاب روستاییان/ ترک‌هایی که بر دیوارهای آبخوری می‌نشیند
افزایش تردد خودروهای سنگین از وسط آبادی در روستای آبخوری مزاحمت هایی را برای مردم این روستا بوجود آورده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، "آبخوری" یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان سمنان است که در فاصله 55 کیلومتری شرق سمنان با فاصله 3 کیلومتر از محور اصلی سمنان ـ دامغان واقع شده است ومسیر عبور روستاهای جام و دوزهیر و برخی از کلاته های اطراف نیز از داخل این آبادی می گذرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

بافت روستای آبخوری به گونه ایست که حدود 90 درصد از منازل مسکونی این روستا در دو طرف خیابان اصلی که از وسط آبادی می گذرد، واقع شده و مدتی است که افزایش تردد خودروهای سنگین از وسط آبادی و کنار منازل مسکونی مزاحمت هایی را برای مردم این روستا بوجود آورده است.

,

در این خصوص خبرنگار مرآت با چند نفر از اهالی روستا گفتگویی انجام داده است که در ذیل می آید؛

,

خانم یحیایی یکی از اهالی آبادی درخصوص مشکلات این روستا گفت: عبورماشین های سنگین از کنار منزلمان آرامش را از ما گرفته است؛ این ماشینها بیشتر به مقصد مرغداری های اطراف از اینجا عبور می کنند و سر و صدای آنها به حدی است که ما نمی توانیم در منزل خود استراحت کنیم.

,

آقای اکبری از دیگر اهالی روستا نیز اظهار کرد: چندی است که تردد ماشین های سنگین از اینجا زیاد شده است اینها با صدای ناهنجار خود آرامش ما را بر هم زده اند؛ علاوه بر این، از آنجا که منزل ما دقیقا در کنار جاده واقع شده تردد این ماشینها باعث ترک برداشتن دیوارهای منزل مسکونی ما شده است.

,

یکی دیگر از اهالی  این روستا با اشاره به اینکه عبور ماشینهای سنگین از کنار منزل مسکونی خسارتهای زیادی به خانه های ما وارد کرده است، گفت: من و همسرم در این سن و سال احتیاج به آرامش داریم سر و صدای اینها به حدی است که گاهی اوقات من در خواب فکر می کنم زلزله آمده است.

,

عبور ماشین های سنگین از داخل آبادی باعث خسارت دیدگی قنات و آسفالت می شود

, عبور ماشین های سنگین از داخل آبادی باعث خسارت دیدگی قنات و آسفالت می شود,

فرشید یحیایی دهیار روستای آبخوری با بیان اینکه نارضایتی های زیادی از بابت تردد ماشین های سنگین به دهیاری ارسال می شود، گفت: از آنجا که جاده ی اصلی که از داخل روستای آبخوری می گذرد راه دسترسی به روستاها و آبادی های دیگر را نیز شامل می شود و منازل مسکونی نیز در کنار این جاده واقع شده اند، روزانه خودروهای زیادی از قبیل: شخصی، حمل بار، اثاثیه، مصالح ساختمانی و.. از اینجا عبور می کند.

,

دهیار آبخوری بیان کرد: چندی است تردد وسایل نقلیه سنگین که بیشتر به مقصد مرغداری های اطراف، صورت می گیرد علاوه بر وارد کردن خسارت مالی به منازل مسکونی، باعث سلب آرامش مردم شده است.

,

وی با اشاره به واقع شدن دو قنات تامین آب شرب و کشاورزی روستا در مسیر خیابان اصلی، گفت: در سالهای گذشته نیز تردد وسایل سنگین که بیشتر به مقصد معادن اطراف صورت می گرفت، باعث ریزش قنات و ایجاد خسارت شده است که بعد از اعتراضات مردمی تابلوی عبور کامیون ممنوع بعد از ورودی جاده معدن نصب شده است اما چون پلیس راهنمایی و رانندگی برای پیشگیری و اعمال جریمه وجود ندارد، این ترددها همچنان ادامه یافته است.

,

یحیایی با بیان اینکه عملیات زیر سازی و آسفالت خیابان اصلی روستای آبخوری با هزینه زیاد به تازگی پایان یافته است، اظهار کرد: عبور وسایل نقلیه سنگین از داخل آبادی علاوه بر ایجاد مزاحمت و خسارت برای مردم باعث تخریب زودرس روکش آسفالت نیز می شود.

,

تردد وسایل نقلیه سنگین باید طبق قانون انجام شود

, تردد وسایل نقلیه سنگین باید طبق قانون انجام شود,

سرهنگ تقی کبیری رئیس پلیس راه استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت در خصوص قانون عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین به داخل شهرها و آبادی ها، گفت: ورود کامیونها و وسایل نقلیه سنگین به داخل شهرها ممنوع است و این وسایل برای ورود به شهرها و تخلیه بار باید از پلیس راه اجازه بگیرند.

,

وی با بیان اینکه بسیاری از محورهای روستایی در کنار جاده ها واقع شده اند و برای رسیدن به محورهای دیگر چاره ای جز عبور از این محورها نیست، اظهار کرد: عبور و مرور وسایل سنگین در محورهای فرعی با توجه به تابلوها و مقررات انجام می شود.

,

رئیس پلیس راه استان سمنان تصریح کرد: اگر در جایی با مصوبه ی شورای ترافیک تابلوی عبور ممنوع نصب شده باشد ولی بر خلاف آن عمل شود، پلیس راه طبق مقررات عمل خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه