اخبار داغ

در گفتگوی معاون کمیته امداد استان با مرآت تشریح شد؛

جزئیات برگزاری مراسم «ذبح عظیم» در نقاط مختلف استان سمنان

جزئیات برگزاری مراسم «ذبح عظیم» در نقاط مختلف استان سمنان
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سمنان، جزئیات برگزاری مراسم «ذبح عظیم» در روز عید قربان در نقاط مختلف استان را تشریح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد قوسی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت در خصوص طرح‌های این نهاد برای ذبح قربانی در روز عید قربان گفت: در اعیاد قربان سنوات گذشته، طرح بزرگی تحت عنوان ذبح عظیم با مشارکت خیران و نیکوکاران در استان سمنان برگزار شد که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این برنامه در سالجاری باشکوه‌تر از قبل برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان با بیان اینکه برگزاری متمرکز این برنامه با چنین ابعادی بهترین روش برای جلب مشارکت خیران است افزود: در روز عید قربان امسال نیز تمام نقاط استان به صورت یکپارچه و منظم شاهد برگزاری این برنامه خواهند بود.

,

قوسی از پیش‌بینی تجهیزات و الزامات ذبح بهداشتی و شرعی در قربانگاه‌های استان در روز عید قربان خبر داد و گفت: از آنجا که این برنامه مورد استقبال مسئولان اداره کل دامپزشکی استان قرار گرفت، تفاهم‌نامه‌‌ای در این خصوص با این اداره کل به امضا رسید.

,

وی ادامه داد: در عید قربان امسال، دام زنده در مجاورت قربانگاه‌ها عرضه می‌شود و فرآیند ذبح نیز تحت نظر مسئولان دامپزشکی و نیز ناظران شرعی انجام می‌گیرد.

,

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان با بیان اینکه امسال نیز یکی از خیران استان برای مشارکت گسترده در اجرای این برنامه اعلام آمادگی کرده است اظهار کرد:این فرد نیکوکار اعلام کرده است معادل تعداد دامی که توسط ادارات کمیته امداد استان ذبح می‌شوند در این طرح مشارکت خواهد کرد.

,

قوسی با بیان اینکه این طرح امسال برای اولین بار در استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان نیز اجرا خواهد شد گفت: مسئولان ارشد کمیته امداد کشور نیز برای اجرای این طرح در تمام نقاط کشور اعلام آمادگی کرده‌اند و احتمال اجرای این طرح در سایر استانها نیز وجود دارد.

,

وی از پیش‌بینی ذبح یکهزار و 400 راس دام زنده در این طرح در روز عید قربان امسال در نقاط مختلف استان سمنان خبر داد و افزود: هزینه این تعداد دام زنده حدود 1 میلیارد و 400 میلیون تومان برآورد می‌شود.

,

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته استان با یادآوری اقدامات این نهاد برای توزیع گوشت قربانی بین نیازمندان استان گفت: هدف اصلی از برگزاری این برنامه، رساندن گوشت قرمز به نیازمندان واقعی استان سمنان و رنگین کردن سفره این عزیزان در روز عید است.

,

قوسی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با مشارکت خیران و عموم مردم، سهم فقرا از قربانی روز عید قربان لحاظ شود و فرهنگ کمک به نیازمندان واقعی در جامعه نهادینه شود.

,

وی با بیان اینکه مصلی سمنان به عنوان محل ذبح قربانی در مرکز استان پیش‌بینی شده است گفت: این مراسم همزمان در مصلی جدید دامغان، مسجد قلعه شاهرود، مهدیه گرمسار و مسجد المهدی مهدیشهر نیز برگزار می‌شود.

,

این مقام مسئول در کمیته امداد استان افزود: مراسم ذبح عظیم در سایر نقاط استان نظیر ایوانکی، میامی، شهمیرزاد، آرادان، سرخه، کالپوش، بیارجمند، امیرآباد دامغان و اردوگاه افاغنه سمنان نیز برگزار خواهد شد.  

,

قوسی بیشترین میزان ذبح دام در استان را مربوط به شهرهای سمنان و شاهرود هرکدام با 200 قربانی اعلام کرد و گفت: در روز عید قربان امسال، در اردوگاه افاغنه سمنان نیز 200 راس دام زنده قربانی می‌شود.

,

وی با تقدیر از همکاری دستگاه‌های مختلف در برگزاری باشکوه و منظم این مراسم اظهار کرد: اگر مراسم ذبح عظیم در کشور نهادینه شود شاهد رنگین شدن سفره تمام نیازمندان در روز عید قربان خواهیم بود.

,

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان در پایان با دعوت از عموم مردم برای مشارکت در این اقدام خداپسندانه گفت: مردم عزیر استان می‌توانند از طریق شماره حساب 0102318463009 نزد بانک صادرات و یا شماره کارت 6984-9017-6919-6037 کمک‌های نقدی خود را جهت برگزاری باشکوه این مراسم اهدا کنند.

,

قوسی خاطرنشان کرد: مردم شهرهای مختلف استان از طریق شماره‌گیری کدهای زیر نیز می‌توانند در این طرح بزرگ مشارکت نمایند.

,

دامغان: #0231*8877*

,

شاهرود: #0232*8877*

,

گرمسار: #0233*8877*

,

آرادان: #0234*8877*

,

میامی: #0235*8877*

,

سمنان: #023*8877*

,

مهدیشهر: #0237*8877*

,

سرخه: #0238*8877*

,

امیرآباد: #0236*8877*

,

ایوانکی: #0239*8877*

,

بسطام: #02310*8877*

,

بیارجمند: #02311*8877*

,

شهمیرزاد: #02312*8877*

,

کالپوش: #02313*8877*

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه