اخبار داغ

سوقندی در جمع خبرنگاران:

66 برنامه فرهنگی و هنری در هفته دولت در استان سمنان برگزار می‌شود/ حوزه فرهنگ بدون سعه‌صدر قابل مدیریت نیست

66 برنامه فرهنگی و هنری در هفته دولت در استان سمنان برگزار می‌شود/ حوزه فرهنگ بدون سعه‌صدر قابل مدیریت نیست
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از برگزاری 66 برنامه فرهنگی و هنری در هفته دولت در سراسر استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، محمدرضا سوقندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ظهر امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات استان از برگزاری 66 عنوان برنامه فرهنگی و هنری در استان سمنان در هفته دولت امسال در استان خبر داد و گفت: برگزاری جشنوراه فیلم کودک و نوجوان، جشنواره موسیقی استان، اجرای تئاتر خیابانی و برپایی نمایشگاه‌ دستاوردهای دولت در حوزه فرهنگ و هنر از مهمترین این برنامه‌ها است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه جشنواره ملی فیلم کودک و نوجوان در استان سمنان از نهم تا یازدهم شهریور برگزار خواهد شد افزود: در این جشنواره که در سینما یادمان سمنان برگزار می‌شود 7 فیلم داخلی و 5 فیلم داخلی اکران می‌شود.

,

سوقندی با اشاره به برگزاری چهاردهمین جشنواره ملی داستان‌نویسی رضوی با عنوان «کبوتر حرم» در استان سمنان تصریح کرد: یکهزار و 259 اثر از سوی 851 شرکت‌کننده به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که این میزان رشد قابل توجهی نسبت به سالهای گذشته دارد.

,

وی ادامه داد: استان سمنان از لحاظ تعداد شرکت‌کننده رتبه نخست کشور و از لحاظ تعداد آثار ارائه شده رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزاری کارگاه‌های آموزشی را مهمترین علت افزایش تعداد آثار ارسالی از این استان به چهاردهمین جشنواره کبوتر حرم دانست و گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره پانزدهم شهریورماه در سمنان برگزار خواهد شد.

,

سوقندی همچنین به برگزاری نهمین جشنواره موسیقی استان سمنان اشاره کرد و گفت: در این جشنواره که یکم تا سوم شهریورماه در شهرستانهای استان سمنان برگزار می‌شود 460 شرکت کننده با بیش از 400 اثر به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

,

وی با بیان اینکه نهمین جشنواره موسیقی استان سمنمان در سه بخش موسیقی فاخر، موسیقی اصیل و موسیقی سنتی برگزار می‌شود اظهار کرد: این جشنواره صبح روز شنبه، سوم شهریور با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برگزیده در فرهنگسرای کومش سمنان به کار خود خاتمه خواهد داد.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با ابراز رضایت از برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در استان طی هفته‌های اخیر گفت: تراکم برنامه‌های فرهنگی در هفته‌های اخیر تا حدی است که برای تامین فضای مناسب برای برخی برنامه‌ها با مشکل مواجه هستیم.

,

سوقندی در بخش پایانی این نشست خبری با تاکید بر نقش فرهنگ در اعتلای جامعه خاطرنشان کرد: باید بدانیم حوزه فرهنگ، بدون ظرفیت و سعه‌صدر قابل مدیریت نیست لذا همه ما باید برای ایجاد چنین فضایی در استان سمنان تلاش کنیم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه