اخبار داغ

مشاور وزیر جهاد کشاورزی؛

سال آینده میزان سطح زیر کشت چغندرقند کشور به 30 هزار هکتار می رسد

سال آینده میزان سطح زیر کشت چغندرقند کشور  به 30 هزار هکتار می رسد
مشاور وزیر و مجری طرح چغندرقند و نیشکر وزارت جهاد کشاورزی گفت: سال آینده میزان سطح زیرکشت محصول چغندرقند به 30 هزار هکتار خواهد رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سبلان‌ما، علیرضا یزدانی، بعد از ظهر امروز در جلسه کمیته فنی چغندر قند استان اردبیل اظهار داشت: توسعه صنعت چغندر قند کشور یک مسئله بسیار حائز اهمیت است و در سال زارعی گذشته و امسال توانستیم سطح کشت این محصول را به 17 هزار هکتار برسانیم و با تلاش‌های انجام یافته سال آینده میزان سطح زیرکشت این محصول به 30 هزار هکتار خواهد رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی گفت: کشت پائیزه چغندر قند در ۱۱ استان کشور اجرا می‌شود که این مسئله نقطه عطفی برای توسعه حوزه کشاورزی در کشور است.

, .,

یزدانی تصریح کرد: پرداخت 50 درصد یارانه برای تامین بذر نیز با حمایت‌های همه‌جانبه از چغندرکاران در دستور کار قرار گرفته و بسته‌های حمایتی برای کشت پائیزه این محصول توسط دولت ارائه می‌شود که تمامی این موارد نقش شایانی در توسعه بخش کشاورزی دارد.

,

وی اظهار کرد: باید حمایت‌های همه‌جانبه برای توسعه کشت این محصول انجام شود و  دستگاه‌ها و امکانات لازم در این زمینه تامین شود تا بتوانیم چغندرکاران را با برخورداری از آخرین تکنولوژی‌ها به بالاترین سطح مکانیزاسیون برسانیم و مشکلات و موانع پیش رو از سر راه برداریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه