اخبار داغ

چهره‌های سینمایی و هنری بریتانیا بمب‌باران اسرائیل را محکوم کردند

چهره‌های سینمایی و هنری بریتانیا بمب‌باران اسرائیل را محکوم کردند
شخصیت‌های سینمایی و تئاتری بریتانیا از جمله «فیلیدا لیود» کارگردان «مرد آهنی» بمب باران مرکز فرهنگی غزّه توسط رژیم اشغالگر قدس را محکوم کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هالیوود ریپورتر، شخصیت‌های سینمایی و تئاتری بریتانیا از جمله «فیلیدا لیود» کارگردان «مرد آهنی» بمب باران مرکز فرهنگی غزّه توسط رژیم اشغالگر قدس را محکوم کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

هجدهم فوریه حدود ۱۵۰ کودک سنین بین ۸ تا ۱۵ سال از اردوگاه پناهجویان برای تماشای فیلم به تنها مرکز فرهنگی و اکران فیلم «سید المیشل» در نوار غزّه برده شدند. حالا این تنها مرکز فرهنگی که تجربه واقعی از سینما را برای کودکان رقم می زد توسط بمب‌افکن‌های اسرائیلی با خاک یکسان شده است.

,

حدود ساعت ۶ و نیم بعد از ظهر نهم آگوست به دنبال تنش بین رژیم اشغالگر قدس و حماس، ساختمان مرکز فرهنگی «سید المیشل» مورد حمله ۱۰ موشک شلیک شده توسط هواپیماهای اسرائیل قرار گرفت و در عرض چند ثانیه تمام ۶ طبقه این ساختمان فروریخت.

,

ارتش اسرائیل ویدیویی از حمله هوایی به این ساختمان منتشر کرد و ادعا کرد که این مکان مورد استفاده برای اهداف نظامی سازمان حماس بوده است. بسیاری از منابع فلسطینی این ادعای رژیم اشغالگر قدس را به شدت رد کردند که در این میان حتی یک منبع اسرائیلی نیز وجود داشت. با این وجود که حمله هوایی به این ساختمان هیچ‌گونه تلفات جانی نداشت، خبر آن بلافاصله در تمام دنیا مخابره شد و بسیاری از مجامع بین‌المللی به آن واکنش نشان دادند. به خصوص پس از پیامی که مرکز سینمای کودکان غزّه با این مضمون منتشر کرد:"مرکز فرهنگی «سید المیشل» که فضایی سرگرم‌کننده برای تفریح کودکان و نوجوانان غزّه بود حالا با خاک یکسان شده است".

,

پس از انتشار این اخبار گروهی از نویسندگان و کارگردانان بریتانیا از جمله «فلیدا لیود» کارگردان «مامامیا» و «مرد آهنی»( که جایزه اسکار را برای مریل استریپ به همراه داشت) «رافاس نوریس» مدیر «تئاتر ملی بریتانیا» و «ویکی فدراستون» کارگردان هنری «تئاتر رویال کورت» که همگی نامه‌ای نوشته و ضمن محکوم کردن رژیم اشغالگر قدس و با امضاء، آن را در اختیار روزنامه انگلیسی زبان گاردین برای انتشار قرار دادند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه