اخبار داغ

آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نماز عید قربان:

«فساد سیستماتیک» در ایران دروغ است/ آمریکا در پی دیکتاتوری در مذاکره با ایران است

«فساد سیستماتیک» در ایران دروغ است/ آمریکا در پی دیکتاتوری در مذاکره با ایران است
خطیب نماز عید سعید قربان تهران گفت: با فساد باید مبارزه کرد،‌ اما«فساد سیستماتیک» در جمهوری اسلامی ایران یک دروغ است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله سیداحمد خاتمی صبح امروز چهارشنبه ۳۱ خرداد در خطبه‌های نماز عید سعید قربان هزینه جنگ احتمالی آمریکا با ایران را «هیولا» خواند و گفت:‌ آمریکا می‌داند در صورت جنگ با ایران، هزینه فقط شامل خودش نمی‌شود بلکه شامل هم‌پیمانش رژیم صهیونیستی هم خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در بخش دیگری از این خطبه‌ها با تأکید بر اینکه ایران با آمریکا مذاکره نخواهد کرد،‌ اظهار داشت: آمریکایی‌ها چه بلایی بر سر برجام آوردند؟‌ همه رؤسای جمهور آمریکا به‌دنبال مذاکره با جمهوری اسلامی ایران بودند،‌ اما در این هدف ناکام شدند.

,

خاتمی با تصریح بر اینکه مک‌فارلین فراموش شدنی نیست،‌ گفت: آمریکایی‌ها در بحبوحه جنگ تحمیلی می‌خواستند به ایران باج دهند، ولی این حسرت به دلشان ماند. 

,

وی ادامه داد: همین رئیس‌جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا تا به حال هشت بار تقاضای مذاکره با ایران را مطرح کرده است، ولی به دروغ می‌گوید من به‌دنبال مذاکره با ایران نیستم. 

,

خطیب نماز عید سعید قربان خطاب به آمریکایی‌ها گفت: شما دروغ می‌گویید برجام را برهم زدند تا با ایران مذاکره کنید و مسایل موشکی و منطقه‌ای را در مذاکرات بگنجانید. 

,

وی تصریح کرد:‌ آمریکا در پی مذاکره نیست،‌ بلکه در پی دیکتاتوری در مذاکره است و می‌گوید «شما ـ ایران ـ آن طرف میز و ما این سوی میز بنشینیم و ما هرچه گفتیم شما بپذیرید» ولی نظام اسلامی در برابر دیکتاتوری ایستاده، می‌ایستد و خواهد ایستاد. 

,

خاتمی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز عید قربان با اشاره به موضوع مبارزه با فساد وی نامه‌های امیر مومنان علی(ع) در این باره خطاب به حکمرانان مناطق گفت: مولا علی(ع) مبارزه با فساد را تقویت حکومت می‌داند، نه تضعیف آن، پس با فساد هرجا که هست باید مبارزه شود.

,

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در مسیر مبارزه با فساد نباید حق پاک دستان ضایع شود، اظهار داشت: در قوای سه‌گانه مدیران پاک و «حلال‌خور» فراوانند و نباید تعبیر «فساد سیستماتیک» را به کار برد،‌ چرا که نفس همین تعبیر، خودش فساد در عرصه جنگ روانی است.

,

خطیب نماز عید سعید قربان گفت: با فساد باید مبارزه کرد،‌ اما بزرگنمایی درباره فساد در کشوری که پشتوانه خون شهدا را دارد، خود، فساد است و فساد سیستماتیک در جمهوری اسلامی ایران یک دروغ است.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به  لزوم داشتن صبر و بردباری در هنگام سختی ها و مشکلات، عنوان کرد: هرچند در شرایط کنونی دشواری‌های بسیاری داریم اما باید بدانیم  پیامبر(ص) هم در دوران خود با چنین مسائلی در زمان خود به نوعی مواجه بودند و لازم است که رویکرد ایشان با این مسائل سرمشق ما باشد.

,

خاتمی گفت: ایشان  هیچ‌گاه از مشکلات با واژه «بحران» یا «طوفان» بحران یاد نمی‌کردند، زیرا این واژه ها ایجاد یاس و ناامیدی می‌کند، اما پیامبر(ص) همواره در صحبت هایشان نشان از امید بود و هیچ گاه در مقابل مشکلات و سختی ها سست و خسته نمی شدند و همواره هشدار می داند که خستگی با شکست برابر است. 

,

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران چهل سال است که از مشکلات خسته نشده است، بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) هیچ گاه نترسیده و معتقد بود در قاموس مومن ترس جایی ندارد و ترس برای کسانی است که به خدا اعتقادی ندارند.

,

 خطیب نماز عید قربان گفت: همچنین پیامبر(ص) در هنگام هجوم دشمن بر وحدت تاکید داشتند. زیرا تفرقه موضوعی است که دشمنان را خوشحال می کند.

,

وی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز اظهار داشت: استراتژی و راهبرد دشمن در شرایط کنونی آن است که میان مسلمان تفرقه انداخته و آنها را به جان هم بیندازد. 
در استراتژی و راهبرد آنها افردی که تنها نام مسلمان را یدک می کشند مسلمان واقعی را به بدترین شکل ممکن به قتل می رسانند.

,
,

خاتمی در ادامه با اشاره به روز دولت گفت نهادهای قانونی در کشور حقوق و تکالیفی دارند؛ حقوق آنها این است که هم مقام معظم رهبری و هم مردم از آنها حمایت کنند تا بتوانند بار سنگین اداره کشور را از دوش خود بردارند؛ همچنین عمده ترین و اساسی ترین تکلیف دولتمردان خدمت به مردم است. 

,

خطیب نماز عید سعید قربان در تهران با اشاره به اینکه مردم «مخدوم» و مسئولان «خادم» هستند، گفت: رضایت و خشنودی ملت باید مدنظر دولتمردان باشد. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه