اخبار داغ

بمب آمریکایی دورویی آمریکا درمورد کودکان جهان را افشا کرد

بمب آمریکایی دورویی آمریکا درمورد کودکان جهان را افشا کرد
این فقط سلاح جنگی نیست که در دنیا علیه کودکان جنایت می کند بلکه تحریم‌های اقتصادی آمریکا نیز مسئول کشتن تعداد بیشماری از کودکان در سراسر دنیا هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، "فینیان کانینگهام" روزنامه‌نگارمستقل مستقردرشرق آفریقا (سردبیر سابق و نویسنده سازمان‌های خبری مهم رسانه‌ای از جمله تایمز و ایندیپندت. او به طور گسترده مقالاتی در چندین زبان در امور بین‌الملل نوشته‌است) در مطلبی که در راشا تودی منتشر کرد، نوشت: نه تنها یمن، چگونه کودکان در کره شمالی از تحریم اقتصادی ایالات متحده گرسنه بمانند؟ نوزادان سوری چطور که در اردوگاه های پناهنده زندگی می کنند و توسط تروریست های حمایت شده از سوی ایالات متحده از خانه هایشان رانده شده اند؟ آیا نوزادان ایرانی در معرض خطرات سیاستهای مهاجم آمریکایی هستند؟
نه فقط دولت ترامپ، بلکه هر یک از دولت های آمریکا نشان داده اند که توانایی زورگویی و صدور دستور کشتار کودکان به طور گسترده از طریق جنگ یا محاصره اقتصادی دارند.

به کوبا فکر کنید، که به طور مداوم توسط واشنگتن برای بیش از پنج دهه محاصره شده‌است، به دلیل اینکه خواستار داشتن یک دولت مستقل است.به وزیر سابق امور خارجه ایالات‌متحده، مادلین آلبرایت ، فکر کنید که او با بی‌رحمی گفت که مرگ کودکان عراقی " ارزشش را دارد ".
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, راشا تودی,
,
,
,
,
//////////////////////
, //////////////////////,
 
,
در یمن، طی سه سال گذشته ، هزاران کودک از حملات هوایی در جنگی که با حمایت ایالات‌متحده اتفاق می افتد در این کشور فقیر کشته شده‌اند. برای هر یک از این مرگ‌ها، واشنگتن مسئولیت تامین موشک، بمب، هواپیماهای جنگی، سوخت‌گیری هوایی را بر عهده دارد و تدارکات نظامی را برای ارتش سعودی انجام میدهد.
,

 

,
//////////////////////
بمب‌های آمریکایی یافت‌شده در محل اعتصاب اتوبوس در یمن، طبق گفته پنتاگون ، " ما هرگز نمی‌دانیم که چه کسی آن را تامین کرده‌است!
, //////////////////////,
,

 
,
,

اما بزرگترین این قتل‌عام  ها اوایل این ماه در استان شمالی سعدا به عنوان یکی از وحشیانه ترین حملات رخ داد. گفته می‌شود که یک اتوبوس مدرسه، کودکان را به اردوگاه تابستانی می‌برد، بنا بر گزارش‌ها توسط یک هواپیمای جنگی از سوی ایالات‌متحده، مورد حمله قرار گرفت و ۴۰ تن را کشت.  از شواهد و اسناد باقی مانده در این صحنه جنایت مشخص شد که یک بمب ساخته‌شده توسط شرکت آمریکایی این کودکان را از بین برده‌است.

تصاویری  که پس از آن اتفاق بدن کودکان تکه‌تکه شده در کامیون و  والدین دادغدارشان را نشان میداد، دردناک بود.
 

,
,
,
,
//////////////////////

رویترز عکسی را به نمایش گذاشت که در آن پسرها پوستری را بر روی قبر پسری که در حمله هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان‌سعودی در ۱۳ اوت ۲۰۱۸ در "سعدا" یمن کشته شده بود را به نمایش گذاشت.

,
//////////////////////
, //////////////////////,

رویترز عکسی را به نمایش گذاشت که در آن پسرها پوستری را بر روی قبر پسری که در حمله هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان‌سعودی در ۱۳ اوت ۲۰۱۸ در "سعدا" یمن کشته شده بود را به نمایش گذاشت.

,

 

,

بنابراین، هنگامی که ترامپ و مقامات ارشد او مانند نیکی هیلی سفیر وی در سازمان ملل ، یا جان بولتون مشاور امنیت ملی اش ، در مقابل دوربین‌ها قرار دارند و "از نیاز به تغییر رفتار" در دنیا سخنرانی می‌کنند، بینندگان تلویزیونی در سراسر جهان متوجه هستند که این مقامات آمریکایی مسئول اعمال جنایتکارانه در یمن و دیگر جاهای دنیا هستند.

ما همچنین می‌توانیم مقامات بریتانیایی را به خاطر نقش برجسته دولت در تامین مهمات تهاجم رژیم سعودی برای قتل‌عام خود در یمن ، به دولت آمریکا اضافه کنیم.
پس از اینکه سعودی‌ها درمارس ۲۰۱۵ جنگ خود را آغاز کردند، شرکت‌های بریتانیایی سود کردند. در حقیقت، جرمی هانت ، وزیر امور خارجه بریتانیا، به رغم قتل‌عام اخیر کودکان ، همچنان به توجیه صادرات سلاح به عربستان‌سعودی ادامه داد.

این فقط سلاح جنگی نیست که در دنیا علیه کودکان جنایت می کند بلکه تحریم‌های اقتصادی آمریکا نیز مسئول کشتن تعداد بیشماری از کودکان در سراسر دنیا هستند.
این هفته، سازمان ملل و آژانس‌های کمک‌رسانی مختلف مدنی هشدار دادند که کره‌شمالی با " بحران غذا " مواجه است ، چرا که واشنگتن اعمال تحریم خود تحت سیاست های فشار ترامپ را تشدید کرده‌است.
سازمان ملل برآورد می‌کند که در حدود ۲۰ درصد از کودکان کره‌شمالی از سو تغذیه رنج می‌برند. برخلاف ادعا یی که  واشنگتن پست این هفته مطرح کرد بحران انسانی ناخوشایند صرفا به دلیل نارضایتی های سیاسی دولت کره شمالی و یا انزوا طلبی آن نیست.

براساس گزارش صلیب‌سرخ بین‌الملل ، این کشور در معرض خطر " بحران مواد غذایی کامل " قرار دارد ، چرا که تحریم‌های شدید واشنگتن بر حمل و نقل و بانکداری ، تامین تجهیزات کشاورزی را فلج کرده‌است.
انتقام بیرحمانه واشنگتن نسبت به کره‌شمالی ، علی‌رغم حرکت قابل‌توجه رهبر این کشور ، کیم جونگ اون در ماه ژوئن برای پایان دادن به برنامه بحث‌برانگیز سلاح‌های هسته‌ای، به وجودآمد.
جزئیات هنوز مشخص نشده است. اما آمریکا باید با دیدن حسن‌نیت کره‌شمالی تحریم ها را کاهش دهد ولی ظاهر امر گواهی بدتر شدن شرایط را می دهد.
 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
//////////////////////
, //////////////////////,

علاوه بر این ، کیم برای بازگرداندن بقایای سربازان آمریکایی کشته‌شده در طول جنگ ۱۹۵۰ تا ۵۳ کره موافقت کرده‌است و برای تسهیل بخشیدن به این امر مقدمات تجدید دیداربرای خانواده‌های کره‌ای که با این جنگ از هم جدا شده‌اند را در این هفته فراهم کرد.
هنگامی که وزارت امور خارجه ایالات‌متحده این هفته در مورد تاثیر تحریم امنیت غذایی در کره‌شمالی پرسیده شد، گفته می‌شود که اقدامات تنبیهی تا زمانی که ثابت شود که سلاح‌های هسته‌ای دیگر در این کشور یک امکان نیستند ادامه خواهند یافت.

اقدامات عملی یک فرآیند لغو شده ممکن است سال‌ها طول بکشد. در عین حال، واشنگتن آشکارا مایل است که کودکان کره‌شمالی را به خاطر " حداکثر فشار "از گرسنگی تلف کند.

مسلما، دولت ایالات‌متحده مسئول جنایات جنگی، بخاطر ایفای نقش شریک و حامی  در اجرای حملات هوایی بی‌هدف در یمن و نیز استفاده وحشیانه آن از محاصره اقتصادی در کره‌شمالی است. ایالات‌متحده با تحریم این کوبا برای بیش از ۵۰ سال ، این خوی وحشیگری خود را نادیده گرفته‌است. آمریکا در حال حاضر تحریم‌های مشابهی را در چندین کشور دیگر ازجمله سوریه و ونزوئلا اعمال کرده‌است.

واشنگتن می‌خواهد تجاوز اقتصادی خود به ایران و روسیه را با قطع کردن توانایی آن‌ها برای انجام تجارت بین‌المللی گسترش دهد. اگر چه اقتصاد روسیه ممکن است به اندازه کافی قوی باشدکه بتواند در برابر فشار مقاومت کند، ولی اصل خسارت یکسان است: اعمال خسارت به معیشت و سلامت مردم، به ویژه در مورد آسیب پذیر ترین قشر جامعه یعنی کودکان.

این هفته جان بولتون ، مشاور ارشد امنیتی ترامپ، ایران را تهدید کرد که آمریکا قصد دارد اقدامات مخرب تری را تشدید کند تا اینکه رژیم رفتار خود را تغییر دهد ."
امروزه استفاده قرون‌وسطایی از محاصره در جمعیت‌ها برای گرسنگی دادن آن‌ها به گرسنگی امروزه به عنوان حق آمریکایی ادامه دارد. چنین استفاده شنیع از اجبار، البته نقض شدید قانون بشردوستانه بین‌المللی است.

وحشتناک تر اینکه، جهان شنید که ترامپ از مرگ " کودکان زیبا " در سوریه متاسف شددرست تنها زمانی که آمریکا ادعا کرد که در روز 7 آوریل سال گذشته دولت سوریه حمله شیمیایی انجام داده است .
ترامپ این مرگ‌ها را مورد سرزنش قرار داد و سپس با این بهانه شروع به حمله هوایی به این کشور کرد. یک تحریک عجیب توسط تروریست‌هاتحت حمایت ایالات‌متحده و عوامل تبلیغاتی آن‌ها معروف به کلاه سفیدها!!
اما اجازه دهید با مزیت شک و تردید درباره این رفتار ترامپ نگاه کنیم که فرض کنیم او در مورد حادثه سلاح‌های شیمیایی اطلاعات نادرستی دریافت کرده‌است.
این مساله هنوز به ما یک اختلاف فاحش نشان می‌دهد. اگر ترامپ و مقامات او با چشمانی گریان برای " نوزادان زیبا " سوگواری کنند، پس دلسوزی آن‌ها برای کودکان دیگری که سالها در سوریه و دیگر کشورهای جهان کشته می‌شوند کجاست؟

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
ظاهرا برخی از بچه‌ها " زیبا " هستند و برخی از آن‌ها " لعنتی " هستند. آن‌هایی که نفرین شده‌اند - میلیون ها کودکی هستند که به کشورهایی تعلق دارند که واشنگتن با آن‌ها مشکلی دارد.
,
 
,

دوگانگی اخلاقی آشکار حاکمان آمریکایی نشان می دهد که آنها دیگر مجاز به صحبت در مورد هر چیزی نیستند.هر بار که دهانشان را باز می‌کنند، تصاویر کشتارها از یمن، یا هر جای دیگر، باید در صفحه تلویزیون نشان داده شود تا هشدار عمومی داده شود که یک دروغگوی حرفه ای در حال فضل فروشی است.


انتهای پیام/

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه