اخبار داغ

به دنبال مراجعه ۳۰۰ بیمار به مراکز درمانی با علائم مشابه انجام شد؛

دستور دادستان کرمانشاه برای رسیدگی ویژه به بیماری شایع در ثلاث

دستور دادستان کرمانشاه برای رسیدگی ویژه به بیماری شایع در ثلاث
مرصادنیوز: دادستان کرمانشاه از رسیدگی ویژه به موضوع مراجعه حدود ۳۰۰ نفر از اهالی شهرستان ثلاث باباجانی با علائم بالینی مشابه به مراکز درمانی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصادنیوز محمدحسین صادقی با اشاره به بیماری تعدادی از مردم شهرستان ثلاث باباجانی اظهار داشت: براساس گزارش واصل شده، در یک هفته گذشته حدود ۳۰۰ نفر از مردم این شهرستان با علائم تهوع، اسهال و استفراغ به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,

وی از ورود دستگاه قضایی استان به این موضوع خبرداد و افزود: با توجه به تعداد زیاد مراجعین موضوع از منظر حفظ حقوق عمومی وصیانت از سلامت وبهداشت جامعه با نظارت دادسرای عمومی و انقلاب مرکز کرمانشاه و پیگیری های دادستان شهرستان ثلاث باباجانی در دستور کار قرار گرفت.

,

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه کارگروه شورای سلامت شهرستان تشکیل جلسه داده است و وضعیت را به صورت مستمر پایش می نماید، تصریح کرد: در حال حاضر اوضاع بهداشتی درمنطقه کاملاً تحت کنترل است و تعداد موارد مراجعه به مرکز درمانی با علائم پیش‌گفته روندی کاهشی دارد.

,

وی همچنین با اشاره به اینکه مراجعین به مرکز درمانی شهرستان ثلاث به صورت سرپایی مداوا شده اند، گفت: مواردی از بستری یا لزوم اعزام بیماربه سایر مراکز درمانی به علت شدت علایم گزارش نشده است.

,

صادقی با تاکید بر اینکه وضعیت مشابه در سایر شهرهای اورامانات مشاهده نشده، یادآورشد:ضمن انجام آزمایش های باکتریایی نمونه های تهیه شده برای بررسی احتمال آلودگی ویروسی نیز به آزمایشگاه غدد و گوارش تهران ارسال شده است.

,

مدعی‌العموم کرمانشاه تصریح کرد: علاوه بر این، نمونه گیری از آب خام چشمه میرهومر، آب مصرفی آبیاری سبزیجات انجام شده و مخزن اصلی آب شهر و خطوط انتقال آب نیز مورد بررسی دقیق قرار گرفته است.

,

دادستان عمومی و انقلاب استان در ادامه با اشاره به سفر مدیرکل بیماری های واگیر وزارت بهداشت به منطقه به منظور بررسی دقیق‌تر موضوع ، افزود: کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و متخصصان بیماری های عفونی در منطقه حضور دارند.

,

وی تاکید کرد: رعایت بهداشت فردی خصوصاً نسبت به اطفال، سالمندان و بیماران بیش از پیش مورد تاکید کارشناسان بهداشتی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه