اخبار داغ

پاسخ «نوبخت» به سرنوشت نامعلوم کمک «200 میلیون دلاری» زلزله‌زدگان؛

پول زلزله‌زدگان کرمانشاهی در جیب چه کسانی رفت؟

پول زلزله‌زدگان کرمانشاهی در جیب چه کسانی رفت؟
رییس سازمان برنامه و بودجه در مورد سرنوشت نامعلوم کمک 200 میلیون دلاری صندوق توسعه ملی به زلزله‌زگان توضیحاتی ارائه داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصاد ، یک ماه پس از زلزله ویرانگر غرب کشور بود که نمایندگان مجلس در مصوبه ای به برداشت 200 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای کمک به زلزله زدگان رای دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مرصاد,

گزارش کمیسیون اصل 90 درباره بررسی و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های خدمات رسان و ستاد بازسازی به مردم زلزله زده استان کرمانشاه بعد از وقوع زلزله مورخ 21 آبا‌نماه غرب استان توسط فرهاد تجری نایب رییس این کمیسیون در جلسه علنی دهم مردادماه امسال قرائت شد.

,

در این گزارش آمده که اعتبارات، تسهیلات قرض‌الحسنه و کمک‌های بلاعوض هیات وزیران 4739 میلیارد تومان، تسهیلات جهت جبران خسارات واحدهای صنعتی و کشاورزی از محل صندوق توسعه ملی 600 میلیارد تومان، کمک‌های مردمی به نهادهای حاکمیتی از جمله جمعیت هلال‌احمر و سایر سازمان‌ها 67 میلیارد تومان و کمک‌های نقدی60 میلیارد تومان بوده است.

,

هرچند در آن زمان دلار دولتی 3575 تومان بوده است و با این نرخ، مبلغ ریالی 200 میلیون دلار 715 میلیارد تومان است در حالی که در این گزارش مبلغ 600 میلیارد تومان اعلام شده است و به عبارتی نرخ دلار 3000 تومان در نظر گرفته شده است.

,

عبدالرضا  مصری، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اردیبهشت‌ماه امسال طی مصاحبه‌ای با اشاره به اینکه به دستور مقام معظم رهبری و بعد از تصویب لایحه دولت 200 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به مناطق زلزله‌زده اختصاص یافت، اظهار داشت: در تاریخ 27 اسفندماه سال گذشته صندوق توسعه ملی این مبلغ را به بانک مرکزی داد و این بانک همان روز این مبلغ را به ریال تبدیل کرد.

,

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به این ترتیب 700 میلیارد تومان برای کمک به مردم زلزله‌زده در اختیار دولت قرار گرفته است، بیان کرد: اما متأسفانه تاکنون این پول برای مناطق زلزله‌زده اختصاص پیدا نکرده است.

,

مصری با بیان اینکه بنده این موضوع را در جلسه‌ای به رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کردم و مشخص شد که چون در پایان سال بوده فرصت تامین پرداخت آن را پیدا نکرده‌اند، عنوان کرد: براساس قول دولتی‌ها باید این مبلغ در این ماه به مناطق زلزله‌زده تخصیص ‌می‌یافت.

,

محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه‌بودجه در سفر به استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد در خصوص سرنوشت این کمک‌ها و اظهاراتی که بیان می‌شود سازمان برنامه و بودجه این پول را در جای دیگری صرف کرده است، تصریح کرد: این موضوع صحت ندارد و حرف نادرستی است.

,

وی افزود: تمام 200 میلیون دلار را به ریال تبدیل کردند که این پنج هزار میلیارد تومانی که توزیع شد بخشی از همون پول است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه