اخبار داغ

ضرغامی:

دشمن دنبال دوقطبی کردن جامعه است/ در فضای مجازی اتاق جنگ نداریم

دشمن دنبال دوقطبی کردن جامعه است/ در فضای مجازی اتاق جنگ نداریم
عضو شورای عالی فضای مجازی کشور ضرغامی با بیان این‌که اقدامات مجاهدان سایبری مانند دفاع مقدس است گفت: جنگ با همه قدرتش در فضای مجازی جریان دارد اما ما اتاق جنگ نداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، سید عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی فضای مجازی کشور و رئیس اسبق سازمان صداوسیما پیش از ظهر امروز در همایش مجاهدان سایبری در جمع فعالان فضای مجازی خراسان جنوبی گفت: در فضای مجازی باید تلاش کنید حالت دوقطبی ایجاد نشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، سید عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی فضای مجازی کشور و رئیس اسبق سازمان صداوسیما پیش از ظهر امروز در همایش مجاهدان سایبری در جمع فعالان فضای مجازی خراسان جنوبی گفت: در فضای مجازی باید تلاش کنید حالت دوقطبی ایجاد نشود.,

 

,

وی افزود: از هر چیزی که در جامعه باعث ایجاد دوقطبی می‌شود، خودداری کنیم.

,

 

,

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: ملت باید اتحاد داشته باشند و با یک‌دیگر کار کنند.

,

 

,

ضرغامی افزود: مقام معظم رهبری در فتنه 1388 موضوع مرزبندی را مطرح کردند و فرمودند سران فتنه با منافقان و دشمنان، مرزبندی کنند اما آن‌ها، انجام ندادند.

,

 

,

وی با بیان اینکه در بین مردم و مسئولان نباید اجازه قطب‌بندی بدهیم اظهار کرد: دشمن در فضای مجازی دوقطبی ایجاد می‌کند.

,

 

,

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: دشمن این موضوع را مطرح می‌کند که عده‌ای به فضای مجازی اعتقاد دارند چراکه باعث توسعه می‌شود اما عده‌ای فضای مجازی را قبول ندارند و اگر بتوانند آن را مسدود می‌کنند!

,

 

,

ضرغامی با بیان این‌که این دوقطبی اصلا وجود ندارد افزود: مقام معظم رهبری فرمودند اگر مسئولیت رهبری را نداشتم، مسئول فضای مجازی می‌شدم.

,

 

,

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در جایی دیگر فرمودند اگر فضای مجازی نداشتیم، خودمان باید آن را ایجاد می‌کردیم و همچنین در جای دیگری فرمودند محدودکردن این حوزه درست نیست.

,

 

,

رئیس اسبق سازمان صداوسیما گفت: دشمنان در فضای سیاسی به گونه‌ای مطرح می‌کنند که عده‌ای دنبال بستن و عده‌ای دنبال بازبودن فضای مجازی هستند.

,

 

,

ضرغامی افزود: دشمنان، حتی دوقطبی‌هایی در خصوص موسیقی، رفتن خانم‌ها به ورزشگاه و موارد دیگر را مطرح می‌کنند در صورتی که این دوقطبی‌ها، نادرست است.

,

 

,

وی تصریح کرد: در فضای مجازی نه‌تنها نگاه محدودکردن نیست بلکه نگاه استفاده حداکثری از فضای مجازی است.

,

 

,

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان این‌که حالت دوقطبی وجود ندارد گفت: برخی در خصوص فیلترینگ مواردی را مطرح می‌کنند.

,

 

,

ضرغامی افزود: این‌گونه برخورد با موضوعات منشوری و چندبخشی، نادرست است.

,

 

,

وی تصریح کرد: دشمن طراحی و کلیدواژه‌ای را مشخص می‌کند و می‌گوید عده‌ای مخالف و عده‌ای موافق هستند و قبل از این‌که خوب یا بد بودن موضوع مطرح شود، این‌‎گونه در خصوص موضوعات، صف‌بندی می‌کند.

,

 

,

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: هرکار درستی که می‌خواهد در کشور انجام شود، مستلزم فعالیت‌های ایجابی و سلبی است چراکه ایجابی و سلبی دو رویکرد است که باید همزمان انجام گیرد تا چیزی به بار نشیند.

,

 

,

ضرغامی با طرح این مثال که با یک دفعه آب‌دادن نهال، میوه نمی‌دهد بلکه کارهای سلبی مانند سم‌زدن و رسیدگی مداوم انجام گیرد تا نهال رشد کند و میوه دهد افزود: کشورهایی که رشد کردند، این اقدامات را انجام دادند.

,

 

,

وی در خصوص کالای ایرانی اظهار کرد: کالای ایرانی، فقط جنس نیست بلکه خدمات ایرانی نیز هست و باید از خدمات ایرانی مانند کالای ایرانی مراقبت کنیم تا مدیریت شود.

,

 

,

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: برخی مصوبات شورای عالی فضای مجازی دچار ایراداتی می‌شود که هماهنگ جلو نمی‌رود.

,

 

,

ضرغامی افزود: حرفی که باید به صورت روشن بیان شود، در پیچ‌و‌خم‌های روتوش شده می‌افتد.

,

 

,

عضو شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: هنوز برای شبکه ملی اطلاعات، اقدام درخوری شکل نمی‌گیرد که پیام‌رسان‌ها می‌آید، هرگونه سرویسی به پیام‌رسان خارجی داده می‌شود و بخش زیادی از پهنای باند کشور را در اختیارش قرار می‌دهند در صورتی که باید برای نحوه استفاده از ان، راه‌کار ارائه دهند.

,

 

,

ضرغامی گفت: شبکه‌های اجتماعی جزو پیچیده‌ترین فناوری‌ها و ناشناس است.

,

 

,

وی افوزد: اگر تلگرام رشد می‌کند، به دلیل این است که غول‌های بزرگی مانند آمازون با آن هستند.

,

 

,

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: کل ساختار وزارت ارتباطات براساس سیم و تلفن است.

,

 

,

ضرغامی افزود: فضای مجازی، تحولی عجیب و اعجازگونه است و در تاریخ بشر هیچ اختراعی بالاتر از فضای مجازی وجود نداشته است.

,

 

,

وی اظهار کرد: فضای مجازی، همه چیز انسان‌ها و حتی سبک زندگی را تغییر داده است.

,

 

,

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: باید منتظر پیامدهای استفاده از فضای مجازی برای نسلی که در این فضا هست، باشیم.

,

 

,

ضرغامی با بیان این‌که اقدامات ایجابی و سلبی در فضای مجازی باید باهم انجام گیرد افزود: به دلیل سرعت و جهش فضای مجازی، بحث‌های حقوقی و قوانین استفاده از آن در دنیا کم بود.

,

 

,

وی اظهار کرد: اتحادیه اروپا  و آمریکا برای استفاده از فضای مجازی، قوانینی وضع کردند و اگر آن قوانین را به کشورمان بیاوریم، بسیاری از روشنفکرنماها می‌ایستند و می‌گویند می‌خواهید فضای مجازی را مسدود کنید!

,

 

,

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان این‌که به لحاظ مسائل حقوقی در فضای مجازی عقب‌ماندگی داریم گفت: اروپا و آمریکا به سرعت مسائل حقوقی را در خصوص فضای مجازی در کشورشان انجام می‌دهند به گونه‌ای مدتی پیش، رئیس فیس‌بوک را در سنای آمریکا محاکمه کردند.

,

 

,

ضرغامی تصریح کرد: اقدامات افراد و جامعه در فضای مجازی را تحلیل می‌کنند و بهترین خروجی‌ها و پیش‌بینی‌های جامعه را از آن استخراج می‌کنند.

,

 

,

وی افزود: دنیا به سرعت دنبال تحلیل داده‌های بزرگ است چراکه میدان جنگ است و باید از داده‌ها بهره‌برداری کند.

,

 

,

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: جنگ تمام عیاری امروز بین دنیای مقاومت و جمهوری اسلامی با تمام استکبار، آمریکا و وابستگانش در منطقه و دنیا در حوزه سایبری مطرح است.

,

 

,

ضرغامی تصریح کرد: برخی از افراد دوقطبی جنگ نظامی را مطرح می‌کنند که نادرست است چراکه دشمنان می دانند اگر جنگ نظامی شود، نابود می‌شوند.

,

 

,

وی افزود: تا این مردم و رهبری و توانمندی هست، جنگ نظانی نمی‌شود.

,

 

,

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان این‌که، جنگ سایبری تمام عیار ادامه دارد گفت: آمریکایی‌ها، مرکز سایبری در عربستان راه‌اندازی کردند و آن را اداره می‌کنند و در آن مرز، علیه دیگر کشورهای به خصوص جمهوری اسلامی ایران، به صورت انبوه تولید محتوا دارند، شایعه درست می‌کنند و بهترین موفقیت‌های انقلاب اسلامی را زیرسؤال می‌برند.

,

 

,

ضرغامی افزود: این مرکز، یکی از پایگاه‌های مهم آمریکا در منطقه است و تا هفتاد درصد پیام‌هایی که رهگیری می‌شود، از این مرکز است.

,

 

,

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی دارد، در فناوری‌های بزرگ پیشرفت‌های زیادی داریم و در ورزش، بانوان ورزش‌کار با حجاب، قهرمان می‌شوند.

,

 

,

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: دشمنان مدت‌های علیه حجاب تبلیغات می‌کردند اما قهرمانی بانوان باحجاب نشان داد، تبلیغات دشمنان نادرست است و حجاب می‌تواند پیش برنده باشد.

,

 

,

ضرغامی یادآور شد: در دو سالِ اول بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به اندازه تمام زمان دوران پهلوی و حتی قبل از آن، در کشور راه احداث شد.

,

 

,

وی اظهار کرد: یک مشکل روانی که در روانشناسی بحث می‌شود، سندروم خاصی است که اگر فردی دچار آن شود، نمی‌تواند مؤفقیت‌های خودش را باور کند و می‌گوید مؤفقیت‌ها تصادفی و شانسی بوده است.

,

 

,

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: این اختلال روانشناسی به کمک فضای مجازی به جامعه تسری داده می‌شود و چنان به جامعه القا می‌کنند که نمی‌توانیم کاری کنیم و اسلام جز بدبختی چیزی نیاورده است و هرچه داریم تصادفی و شانسی بوده است!

,

 

,

ضرغامی با بیان این‌که اگر ولی فقیه در جامعه نباشد، کسی حرف دیگری را قبول نمی‌کند چراکه در پناه او کشور آرامش دارد و او کشور را نگه می‌دارد اظهار کرد: دشمنان در فضای مجازی منتشر می‌کنند که مشکلات از ولایت فقیه است در حالی که حل نشدن مشکلات به دلیل این است که مدیران اجرایی به سخنان رهبری گوش ندادند و ضعیف عمل کردند.

,

 

,

وی تصریح کرد: اگر توسط چند نفر اعتراض به مشکلات صورت گیرد، دشمنان چند نفر را وارد جمعیت می‌کنند تا علیه ولی فقیه و به نفع سلطنت شعار دهند، سپس فقط همین شعارها را در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره منتشر می‌کنند.

,

 

,

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: تصاویر و اظهارنظرهای منتشر شده در شبکه‌های ماهواره، از فضای مجازی است.

,

 

,

ضرغامی با بیان این‌که اقدامات مجاهدان سایبری مانند دفاع مقدس است تأکید کرد: جنگ با همه قدرتش در فضای مجازی جریان دارد اما ما اتاق جنگ نداریم.

,

 

,

وی تصریح کرد: از منظورِ اصلی مقام معظم رهبری در آتش به اختیار، غافل هستیم.

,

 

,

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: آتش به  اختیار یعنی اگر می‌توانبم از اسلام، حقیقت و انقلاب اسلامی دفاع کنیم، لازم به اجازه گرفتن از کسی نیست و باید دفاع را انجام دهیم.

,

 

,

ضرغامی افزود: مجاهدان سایبری برای انجام کارهایی که می‌توانند در دفاع از اسلام انجام دهند، نیاز به اجازه گرفتن ندارند.

,

 

,

وی تصریح کرد: اگر می‌دانید مطلبی شایعه و دروغ است، باید جوابش را بدهید.

,

 

,

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان این‌که نگاه من به فضای مجازی مثبت است گفت: آتش به اختیار یعنی ظرفیت فضای مجازی در اختیار مجاهدان سایبری است، امکانات و پول نمی‌خواهد، اجازه گرفتن نمی‌خواهد، همه افراد گوشی همراه دارند.

,

 

,

ضرغامی افزود: مطلب اخیری که نوشتم، بازدید میلیونی داشت.

,

 

,

وی اظهار کرد: در قم عده‌ای از روحانیت جهت مشکلات معیشتی مردم تظاهرات کردند و در این بین، یک نفر دست نوشته‌ای غلط بلند کرد که همه ازجمله مراجع تقلید و سپاه با آن برخورد کردند اما دشمنان، آن را رها نمی‌کنند.

,

 

,

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: علاوه بر آن دست‌نوشته، سراغ سخنان رحیم‌پورازغدی رفتند که آسیب‌های حوزه علیمه را بیان کرده بود و آیت‌الله مکارم‌شیرازی پاسخی دادند که دشمن، این را نیز گرفت و ادامه داد.

,

 

,

ضرغامی افزود: عده‌ای پشت آقای رحیم‌پورازغدی و عده‌ای پشت آیت‌الله مکارم‌شیرازی رفتند که این، غلط است چراکه نباید در زمین دشمن بازی کنیم.

,

 

,

وی با بیان این‌که آن تجمع برای مشکلات معیشتی مردم بود اظهار کرد: دولت به زندگی مردم برسد به هر استخری خواست برود، به هر مذهبی هم خواست عمل کند، هر کار خواست انجام دهد اما قدری زندگی مردم را خوب کند. این تعبیر برای این است که دعوا نکنید و برای مردم کار کنید.

,

 

,

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: فکر نکنیم اگر یک هدف را گرفتیم و جلو رفیتم، درست است. سخنان آقای رحیم‌پورازغدی و آیت‌الله مکارم‌شیرازی را تبیین کنید چراکه دشمن دنبال دوقطبی‌سازی و انحراف از موضوع اصلی است.

,

 

,

ضرغامی با بیان این‌که فضای مجازی، قتلگاه جوانان است افزود: در فضای مجازی، تشخیص درست دهید و به درستی عمل کنید.

,

 

,

وی اظهار کرد: امکانات ما از دشمن کمتر نیست و حتما از عربستان امکانات بیشتری داریم.

,

 

,

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: فضای سایبری، فضای نرم است یعنی پول نمی‌خواهد بلکه فکر در آن مهم است.

,

 

,

ضرغامی افزود: عربستان حتی نمی‌تواند فیلم سینمایی تولید کند اما جمهوری اسلامی جزو پنج کشور تولیدکننده فیلم سینمایی در دنیا است.

,

 

,

وی یادآور شد: فقط در یک مقطع یک‌هزار فیلم تلویزیونی توسط جوانان انقلابی هنرمند در سراسر کشور تولید شد.

,

 

,

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: تولیدات قوی انیمیشین دو بعدی و سه بعدی در کشور داریم.

,

 

,

ضرغامی با بیان این‌که عملیات روانی دشمن در حوزه‌های دیگر است افزود: اگر بخواهیم هنرمندانه کار کنیم، از همه سر هستیم.

,

 

,

وی تأکید کرد: نباید خسته شویم چراکه انفعال و خستگی بزرگ‌ترین آفت است و باید شعار جنگ جنگ تا پیروزی را به یاد داشته باشیم.

,

 

,

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: چرا دشمنان از دست ما ناراحت هستند و می‌گویند جمهوری اسلامی نباشد؟ چون معادلاتشان را برهم زدیم و در تمام عرصه‌ها به ما باختند.

,

 

,

ضرغامی خاطرنشان کرد: شبکه العالم، تنها شبکه‌ی ما است که اخبار را به زبان عربی بیان می‌کند اما دنیا نمی‌توانند تحمل کنند.

,

 

,

وی یادآور شد: در فتنه 1388 از تمام ماهواره‌ها، شبکه‌های خبری ما را قطع کردند در صورتی که با همه قرارداد داشتیم اما قطع کردند و این به دستور مستقیم اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا بود.

,

 

,

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: دولت قبل صد میلیون دلار در اختیار گذاشت و فورا سیستم ارتباط دیش برقرار شد و مراکز استان‌ها گرفتند و در برخی شهرستان‌ها فیبر راه‌اندازی شد.

,

 

,

ضرغامی افزود: چون تمهیداتی کردیم، دشمنان فهمیدن راه به جایی نمی‌برند و عقب‌نشینی کردند و ماهواره‌ها به حالت قبلی برگشت.

,

 

,

وی اظهار کرد: حتی ذره‌ای خجالت نکشیدند چراکه از آزادی بیان و اطلاع‌رسانی سخن می‌گفتند اما خواسته آن‌ها این بود که جمهوری اسلامی نباشند.

,

 

,

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: اکنون نیز دشمنان کم آوردند و فضای مجازی ما را بستند.

,

 

,

ضرغامی با بیان این‌که در جنگ تمام عیار هستیم افزود: نیروهای سایبری باید تولیدات با قواعد انتشارِ درست داشته باشند.

,

 

,

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری توصیه کردند محتوا و قالب باید باهم جلو رود.

,

 

,

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان این‌که شکل و فرم دو بال هستند گفت: در فضای مجازی این دوبال، یک بال می‌شود یعنی اگر محتوا و قالب خوب بود، بال دوم قواعد انتشار است.

,

 

,

ضرغامی افزود: یکی از مشکلات در حوزه انتشار، مدیریت خارج از کشور بر فضای مجازی است.

,

 

,

وی اضافه کرد: نظام پیشنهادات، دست آن‌ها است در صورتی که اگر فضای مجازی، داخلی و دست خودمان باشد، نظام پیشنهادات به درستی شکل می‌گیرد و باعث رشد می‌‎شود.

,

 

,

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: امروز فرهنگی غنی ما نیازمند تولیدات جدید سایبری است و اگر این کار را نکنیم فرهنگی غنی ما دفن می‌شود.

,

 

,

ضرغامی افزود: داشتن تحلیل درست و اولویت‌بندی کردن، اصل کار است که با مشورت، سوال و ارتباط، متوجه می‌شوید و بعد از آن با خلاقیت خودتان کار کنید.

,

 

,

وی تصریح کرد: در فضای مجازی دست باید باز باشد تا افراد با رعایت حریم‌ها کار کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه