اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

رانت خاص وزارت صنعت و معدن برای آقای خاص خودرو/ "م.ر" کیست و چه رابطه ای با وزیر صنعت دارد؟

رانت خاص وزارت صنعت و معدن برای آقای خاص خودرو/ "م.ر" کیست و چه رابطه ای با وزیر صنعت دارد؟
شاید استیضاح وزیر صمت بتواند پرده از ارتباط نزدیک میم. ر با آقای وزیر بردارد؛ چرا این سال ها در سایه نظارت و حمایت شریعتمداری شخصی توانسته است با سوء استفاده و تخلفات گسترده به سود کلان رسیده و یک شبه مشکلات معیشتی زیادی برای مردم به وجود بیاورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طی روزهای گذشته حجت الاسلام محسنی اژه‌ای عصر امروز در صد و سی‌امین نشست خبری خود در خصوص مفسدان اقتصادی اخیر و ارتباطات آنها با برخی از افراد و بدنه دولت اظهاراتی داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در اولین مرحله اعلام شد که تعدادی از افراد دولتی دستگیر شده اند که 54 نفر از آنها به انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شده اند؛ ما بقی آنها نیز حدود ۹۳ نفر انفصال موقت از خدمات دولتی داشته اند.

,

اژه ای در جای دیگر در خصوص یکی از متهمان پرونده خودرو در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران از دستگیری یکی از نزدیکان وزیر صنعت خبر داد و گفت (میم. ر) بازداشت شده و حسب گزارش وزارت اطلاعات قصد خروج از کشور داشته است. وی همچنین گفت این فرد با حکم قضایی بازداشت است.

,

 

,

رابطه (م_ر) با وزیر صنعت چیست؟

, رابطه (م_ر) با وزیر صنعت چیست؟, رابطه (م_ر) با وزیر صنعت چیست؟,

واردات خودرو در ماه های اخیر مشکلات زیادی برای کشور به وجود آورد؛ اواخر سال 1396 موضوع ثبت سفارش‌های خودرو فاقد اصالت از سوی مرکز حراست وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح و رسانه‌ای شد.

,

بر این اساس مشخص شد، در بازه زمانی 28 تیرماه تا 9 دی ماه 96 یعنی در زمان بسته بودن سایت ثبت سفارش واردات خودرو 6481 خودرو به صورت غیرمجاز ثبت سفارش شده‌است.

,

مجتبی خسروتاج، رئیس سازمان توسعه تجارت و مسؤول مستقیم ثبت‌سفارش اولین کسی بود که باید پاسخ گوی این مساله بود وی در این خصوص گفته بود این خودروها را سازمان متبوع او ثبت‌سفارش نکرده‌ و شاید تخلفی در سطح کارمندان انجام شده باشد.

,

اما حالا موضوع فراتر از یک هک شدن سایت بوده و آنطور که وزیر صنعت می گوید، 100 نفر که غالبا از کارمندان وزارت صنعت هستند با دستکاری در چند آیتم هزاران خودرو وارد کشور کرده اند؛ شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت در یک برنامه تلویزیونی فهرست ۱۰۰ نفره شرکت‌ها و افرادی را که بنا به ادعای این وزارتخانه با اعمال تغییرات در سامانه ثبت سفارش، نسبت به واردات غیرقانونی خودرو اقدام کردند، منتشر کرد.

,

اما حالا ابعاد جدیدی از این واردات منتشر شده است؛ طبق گفته برخی از رسانه ها و اذعان سخنگوی قوه قضاییه (میم. ر) یکی از نزدیکان وزیر صنعت است که در پرونده واردات خودرو دست داشته است.

,

میم. ر رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو که در صنعت خودرو معروف به دست راست شریعتمداری وزیر صمت است، به همت دستگاه اطلاعاتی کشور بعد از چند روز کار اطلاعاتی در ارومیه و به هنگام عزیمت به پایتخت، دستگیر شد. گفته می‌شود "م-ر" از ارکان تخلفات چند هفته اخیر واردات خودرو به کشور بوده که با حمایت ویژه مسئولان وزارت صنعت، اقدامات غیرقانونی گسترده‌ ای را در این حوزه انجام داده است.

,

یک کارشناس مسائل اقتصادی در همین راستا به خبرنگار دانا گفته بود: همه ما به خوبی می دانیم واردکنندگان خودرو و دارو در کشور چه کسانی هستند و تا چه اندازه به دولت نزدیک بوده و امتیاز واردات خودرو و دارو که از پرسود ترین واردات در کشور هستند را دریافت کنند و باید قوه قضائیه به این مساله رسیدگی کرده و متخلفان را به همه مردم معرفی کند.

,

میم ر بعد از دستگیری به قید وثیقه آزاد شده و هنگام فرار از کشور دوباره دستگیر شده است. (میم. ر) دی ماه سال 96 به خاطر دوستی زیاد با وزیر صنعت به سمت مشاور وزیر صنعت در امور خودرو نائل شد و شریعتمداری خود برای مسئولیت جدید او حکم زد؛ محمد شریعتمداری وزیر صنعت در حکمی (میم- ر) را به عنوان «عضو شورای اندیشه ورزی وزارت صنعت معدن و تجارت» منصوب کرده بود.

,

 

,

میم. ر کیست؟

, میم. ر کیست؟, میم. ر کیست؟,

"م.ر" مدیر عامل 34 ساله اهل آمل، یکی از شرکت‌های واردکننده است که گفته می شود بیش از 100میلیارد تومان از مشتریان این شرکت دریافت کرده، و مدتی هم از دسترس خارج شده بود.

,

این در حالی است که گفته می‌شود این فرد که دارای سابقه تخلف در پیش فروش خودرو است همان کسی که وزیر صعنت چندی پیش طی نامه‌ای از وی حمایت کرده بود.

,

واردات غیرقانونی خودرو چندی پیش به یکی از داغ‌ترین سرخط‌های رسانه‌های کشور تبدیل شد و درحالی که رئیس جمهوری از رئیس قوه قضائیه درخواست کرد که خارج از نوبت به این پرونده رسیدگی شود، رسانه‌ها نامه‌ای منتشر کردند که  نشان می‌دهد وزیر صنعت حمایتی ویژه و خلاف قانون از یک واردکننده خودرو انجام داده است. 

,

" م ر" در دوران انتخابات دوازدهم در ستاد انتخاباتی آقای روحانی فعالیت پرررنگی داشت که روابط نزدیک وی با محمد شریعتمداری، وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت نیز در این ایام قوی تر شد.

,

سند زیر نشان می دهد وزیر صنعت سال گذشته دستور داده با یک واردکننده خودرو - که فاقد نمایندگی از شرکت اصلی بوده و طبق اعلام سازمان حمایت، دارای سابقه تخلف در پیش فروش خودرو است- برای ثبت سفارش و ترخیص خودرو از گمرک، در زمان ممنوعیت، همراهی شود.

,

گفتنی است که رئیس انجمن صنفی واردکنندگان، حکم جعبه سیاه شریعتمداری را در ماجرای "هک سایت” و واردات بی‌ضابطه خودرو به کشور، دارد.

,
 
,
, ,

پای مجلس روی پدال استیضاح شریعتمداری

, پای مجلس روی پدال استیضاح شریعتمداری, پای مجلس روی پدال استیضاح شریعتمداری,

با وجود تخلفات گسترده میان معاونان و نزدیکان وزیر صنعت، نمایندگان مجلس استیضاح وزیر صنعت را کلید زده اند و اصرار دارند بعد از استیضاح کرباسیان سراغ شریعتمداری بروند؛ حسین مقصودی در همین راستا به خبرنگار دانا گفت: بیشترین افزایش قیمت در ماه های اخیر در حوزه وزارت صمت بوده است و همین عامل اصلی استیضاح وزیر صمت خواهد بود.

,

بررسی های میدانی هم نشان می دهد بیشتر مدیرانی که در چند ماه اخیر دستگیر شده اند با استفاده از رانت های وزارت صمت و یا بانک مرکزی توانسته اند سود کلانی به جیب بزنند؛ به عبارت دیگر تخلفات صورت گرفته در وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده و بیشتر از همه موضوع واردات کالا برای کشور دردسر ساز شده است.

,

شاید استیضاح وزیر صمت بتواند پرده از ارتباط نزدیک میم. ر با آقای وزیر بردارد؛ چرا این سال ها در سایه نظارت و حمایت شریعتمداری شخصی توانسته است با سوء استفاده و تخلفات گسترده به سود کلان رسیده و یک شبه مشکلات معیشتی زیادی برای مردم به وجود بیاورد.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه