اخبار داغ

معاون اول رییس جمهور:

سهم ایران از جهانگردی ۲۰۲۰ افزایش پیدا می کند

سهم ایران از جهانگردی ۲۰۲۰ افزایش پیدا می کند
جهانگیری معاون اول رییس جمهور در اجلاس همدان گفت: صنعت گردشگری در توسعه پایدار نقش تعیین کننده ای دارد و در پاسداری از میراث ها و ارزش های فرهنگی و بنیان های خودباوری و گسترش ارتباطات میان فرهنگی و درامدزایی این صنعت ایجاب می کند بیشتر فعالیت داشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع،جهانگیری معاون اول رییس جمهور در اجلاس همدان  با بیان اینکه امسال ایران دو رویداد بزرگ بین المللی دارد اظهار داشت: یکی انتخاب تبریز بعنوان پایتخت گردشگری ایران اسلامی و رویداد مهم دیگر انتخاب همدان بعنوان یایتخت کشورهای آسیایی۲۰۱۸ می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

وی بیان کرد: مردم همدان باید بتوانند از این رویداد و ظرفیت مهم گردشگری در جهت شناسایی استان استفاده کنند چون همدان تنها یک نام نیست و نشان بزرگی از حیات فرهنگی و قوی ایران و کانون زیبایی در متن طبیعت زیبای ما است.

,

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه همدان دانشمندان زیادی داشته است عنوان کرد:این استان با داشتن دانشمندانی بر تارک تاریخ درخشید و مردمانی سخت کوش و هنرمند توانستند در برهه های مختلف به نفع انقلاب ونظام نقش آفرینی کنند‌.

,

 وی ادامه داد:این استان با داشتن مفاخر و دانشمندانی از قبیل  بوعلی سینا و عین القضات همدانی و باباطاهر دارای جایگاه مهم علمی وفرهنگی در کشور می باشد.

,

 معاون اول رییس جمهور تاکید کرد:مفاخر همدانی از پرچمداران دانش و عرفان و هنر از دیرباز نه تنها در آسیا بلکه در جهان جدید و قدیم است.

,

وی افزود:همدان  با همه جاذبه های متنوع تاریخی و فرهنگی می تواند بستر مناسبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم کند و دولت در این زمینه هم کمک های لازم را می دهد.

,

معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از صحبت های خود ادامه داد: دانشگاه، کشاورزی و صنایع بی نظیر همدان برای گردشگری امروز آسیا جذاب است و امروز که جهان به نحو فزاینده ای به هم آشنا شده و پنجره کشورها به روی هم گشوده شده است ما باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنیم.

,

وی گفت: علاقمندان به طبیعت و تاریخ و فرهنگ ها مدام در حال گسترش و تعاملات هستند که این مسئله امیدبخش است.

,

جهانگیری با بیان اینکه در چنین فضایی صنعت گردشگری که یکی از متنوع ترین صنایع و امکانات کسب و کار است مورد استقبال قرار گرفته اضافه کرد: استان همدان به لحاظ پایتخت گردشگری ۲۰۱۸  در زمینه اقتصادی و فرهنگی می توانیم شاهد رشد و بالندگی بیشتر باشیم.

,

وی یادآور شد: صنعت گردشگری در توسعه پایدار نقش تعیین کننده ای دارد و در پاسداری از میراث ها و ارزش های فرهنگی و بنیان های خودباوری و گسترش ارتباطات میان فرهنگی و درامدزایی این صنعت ایجاب میکند بیشتر فعالیت داشته باشیم.

,

جهانگیری با تاکید بر اینکه تحرک در این حوزه را به ضرورت منطقه ای و جهانی حساب آوریم افزود:
 صنعت گردشگری به عنوان سرمایه های اقتصادی جهانی کمک زیادی در فرایند توسعه پایدار و موزون و متوازن می کند.

,
,

وی تصریح کرد: طبق پیش بینی سازمان جهانی جهانگردی آینده جهانگردی دنیا تا سال ۲۰۲۰ در اختیار گردشگری خواهد بود که سهم قابل توجهی نیز برای کشور ما افزایش خواهد یافت‌.
درگزارش نافع،محمد ناصر نیکبخت استاندار همدان در کنفرانس بین المللی همدان ۲۰۱۸ پایتخت گردشگری آسیا با بیان اینکه استان همدان دروازه ورود به غرب ایران است اظهار داشت:این استان از لحاظ طبیعی و تاریخی دارای جاذبه های متعدد گردشگری است که متاسفانه در گذشته مورد غفلت قرار گرفته است.

,
, نافع,

 

,

وی عنوان کرد:پتانسیل عظیم گردشگری در این استان با توجه به آب وهوای خاصی که دارد این استان را از مابقی استان های گردش پذیر متمایز کردند.

,

 

,

نیکبخت تاکید کرد:این استان به دلیل همین پتانسیل های فراوان که دارد به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن به جهان انتخاب و معرفی  می شود.

,

 

,

نماینده عالی دولت در همدان گفت:همدان بزرگترین غار آبی جهان علیصدر را در خود جای داده است که سالانه گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند.

,

 

,

وی با بیان اینکه استان دارای بیش از هزار و ۸۰۰جاذبه تاریخی است افزود:انتخاب همدان به عنوان شهر سبز پایدار، لالجین به عنوان شهر جهانی سفال، ملایر به عنوان شهر ملی مبل و منبت و ثبت معنوی تویسرکان برای مبل و منبت گویا ظرفیتهای استان در گردشگری است.

,

 

,

نیکبخت با اشاره به جمعیت یک میلیون و ۷۰۰هزار نفری استان همدان یادآور شد: وجود زیرساختهای اساسی مانند آزاد راه، فرودگاه و راه آهن و فاصله کم با پایتخت همدان را مناسب برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف خصوصا گردشگری کرده است.

,

 

,

به گزارش نافع ،در این مراسم دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور،مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی،دبیرکل acd و سفری عضو مجمع گفتگوهای آسیایی حضور دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه