اخبار داغ

رحمانی‌فضلی:

یقینا آمریکا قدرت رویارویی نظامی با ایران را ندارد

یقینا آمریکا قدرت رویارویی نظامی با ایران را ندارد
وزیر کشور گفت: امریکایی های برای مذاکره باید به برجام برگردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  مرصاد ، عبدالرضا رحمانی فضلی، روز دوشنبه در هفتمین جلسه اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه اظهار داشت: ۴۰ سال است که انقلاب را ادامه داده ایم و روی اصول و ارزش ها ایستاده ایم و استقلال و آزادی که یادگار شهدا است برای ما به عنوان کمال و غایت مطرح بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد,

وی افزود: آن ها به ما می گویند که به علومی که خط قرمز آن ها است نباید دست پیدا کنیم، در مباحث منطقه ای حق ورود نداریم و نباید در توازن منطقه ای نقش آفرینی داشته باشیم.

,

وزیر کشور گفت: باید به آن ها بگوییم که حضور ما با مناسبات و روابط بین الملل حاکم بر آن است اما دخالت شما با اجازه چه کسی است؟

,

وی بیان داشت: ما تعهد کرده ایم و در نظام بین الملل و در یک سازمان بین المللی توافق امضا کرده ایم و شما در مقابل همه این توافقنامه را پذیرفته اید و سپس در میان بهت همه دولت ها و مردم و برخلاف تمام قوانین بین المللی آن را زیر پا گذاشته اید و عدم تعهد خود را به همه نشان دادید.

,

رحمانی فضلی عنوان کرد: اگر به دنبال کاهش نفوذ ما در منطقه هستید چرا حامی دولت هایی می شوید که تقویت کننده تروریست هستند، ما قصد مداخله در امور هیچ کشوری را نداشته و نداریم.

,

رییس شوری امنیت کشور ابراز داشت:  ما قصد تهاجم چه براساس تعهدات بین المللی و چه براساس اصول و اررزش هایمان نداریم  چرا که مقید به اصول انقلاب هستیم و نمی توانیم به راحتی از آن عبور کنیم.

,

وزیر کشور در ادامه خاطر نشان ساخت: ما در نظام بین الملل قواعد را رعایت می کنیم و آمریکایی های برای مذاکره باید به برجام برگردند و این نه به معنای قبول برجام بلکه به معنای این است که آمریکا باید تعهداتش را انجام دهد.

,

رحمانی‌ فضلی گفت: آمریکا در نظام بین‌الملل خود را در سطح می‌بیند که مذاکره را لحاظ نمی‌کند و اصولا روی کشورهای در حال توسعه و توسعه‌نیافته حساب باز نمی‌کند.

,

وی با بیان اینکه آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی سه کشوری هستند که نسبت به عدم تعهد به موافتنامه خود با هم مشترک هستند و اتحاد واحدی تشکیل داده‌اند، اما بقیه کشورها اعتراض دارند و حق را به ما می‌دهند که این قدرتنمایی خوبی برای ما در منطقه است.

,

وزیر کشور تصریح کرد: برخی می‌گویند در این شرایط دوباره مذاکره کنیم اما جواب ما این است که با چه کسی مذاکره کنیم، کسی که با او مذاکره کردیم با او به توافق رسیدیم اما به آن پایبند نبود، لذا هر نوع مذاکره را دوباره تخریب خواهد کرد.

,

رحمانی فضلی بیان داشت: آمریکا باید از ملت ایران عذرخواهی کند، چون برای آنها هزینه ایجاد کرده است.

,

وی افزود: هیچکس مخالف مذاکره نیست و همیشه آماده مذاکره‌ایم، اما با قدرت و شرایط برابر پشت میز مذاکره می‌نشینیم.

,

وزیر کشور اظهار داشت: آنها در سه سطح به ما فشار وارد کرده‌اند که یکی از آنها سطح برخورد نظامی است که می‌بینید مرتب ما را تهدید نظامی می‌کنند، اما به عنوان رییس شورای امنیت کشور می‌گویم که یقینا آنها قدرت رویارویی و مقابله نظامی با ما را ندارند.

,

رحمانی فضلی سطح اقتصادی را دیگر موضع فشار وارده عنوان کرد و گفت: در این حوزه توانسته‌اند با اقدامات انجام شده تکانه‌ها و تلاطماتی را ایجاد کنند؛ متاسفانه در  40 سال گذشته از اقتصاد صیانت نکردیم و فقط شعار رهایی از نفت را دادیم و در بحث اقتصاد مقاومتی هم اقدامات کافی انجام نداده‌ایم؛ اما ملت ما با هر نوع اقدام اقتصادی خود را با شرایط تطبیق می‌دهد و راه حل این موضوعات را پیدا می‌کنیم.

,

رییس شورای امنیت کشور ادامه داد: سطح سوم درگیری آنها با ما که به آن امید دوخته‌اند تنش‌های اجتماعی است، چون محور اصلی و ثقل پایداری امنیت و استحکام نظام در حوزه اجتماعی است؛ مردم محور امنیت ملی و اقتدار ما هستند و رضایتمندی آنها بالاترین عنصر قدرتمندی نظام است.

,

وی تصریح کرد: آنها در حوزه تنش‌های اجتماعی برنامه‌های مفصلی دارند، لذا حفظ وحدت و انسجام داخلی و رضایتمندی مردم باید مدنظر باشد.

,

رحمانی فضلی حوادث و تش‌های رخ داده در کشور از دی ماه سال گذشته تا مردادماه امسال را اقدامی امیدآفرین برای دشمن و از طرف دیگر موجب افزایش هوشمندی مردم نسبت به توطئه‌های آنها عنوان کرد و گفت: خود مردم برای این موضوع هم راهکار پیدا کرده‌اند.

,

وزیر کشور با بیان اینکه رضایتمندی و معیشت مردم برای ما اهمیت دارد، افزود: در این مرحله تمام اقشار باید با حفظ وحدت و انسجام هوشمندی خود را نشان دهند.

,

وی در پایان اشاره‌ای به ظرفیت‌های استان کرمانشاه داشت و افزود: هر چند در این استان شاهد یک عقب‌افتادگی تاریخی از نظر سرمایه‌گذاری هستیم که نتیجه بودجه‌ریزی غلط، نظام پولی بانکی و اداری نامناسب است اما این استان تمام ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه را دارد و باید به سرعت این عقب‌افتادگی را جبران کنیم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه