اخبار داغ

تأیید یک آمار جنجالی /کرمانشاه در یک معضل اجتماعی دیگر هم صدرنشین است!

تأیید یک آمار جنجالی /کرمانشاه در یک معضل اجتماعی دیگر هم صدرنشین است!
آمار مربوط به صدرنشینی کرمانشاه در معضل اجتماعی خودکشی از سوی مسئولان پزشکی قانونی تایید شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصاد ،«پایان اختیاری زندگی» که ناقوس آن با دور شدن از معنویات به صدا در می‌آید و فرد مبتلا به افکار خودکشی را به یک راه بی‌بازگشت رهنمون می‌کند همچون یک پتک ویرانگر بر پیکره جامعه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مرصاد,

برخی از کارشناسان بر این باورند که 90 درصد خودکشی‌ها نشان از ضعف ایمان و فاصله باورهای دینی از نگاه آسیب‌شناسی و خودکشی دارد و در اصل افراد با اقدام به خودکشی تصمیم به پایان اختیاری زندگی می گیرند؛ وقتی انسان به علت ضعف توکل و کم‌رنگ بودن باورها احساس می‌کند به پایان راه رسیده و چاره‌ای برایش نمانده دست به خودکشی می‌زند.

,

این معضل اجتماعی به صورت جدی گریبانگیر کرمانشاه شده است؛ هرچند مسئولان از کاهش آمار خودکشی طی سال‌های اخیر در استان صحبت می‌کنند، اما هنوز هم این استان غربی کشور در صدر جدول این معضل اجتماعی است و چشم به راه همتی از سوی دست‌اندرکاران برای بهبود وضعیت...

,

ادعای رییس انجمن مددکاری ایران در مورد آمار خودکشی

, ادعای رییس انجمن مددکاری ایران در مورد آمار خودکشی,

ادعای رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران در مورد آمار خودکشی در کشور طی روزهای اخیر حسابی جنجال به پا کرد و برخی‌ها با تکذیب این موضوع آن را فاقد سندیت دانستند.

,

حسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران چند روز پیش در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌های رسمی کشور با اشاره به نبود روند دقیق ثبت آمار خودکشی در کشور اظهار داشت: روند خودکشی در ایران معمولا ثابت بوده و رقمی در حدود ۵ تا ۷ مورد در هر ۱۰۰ هزار نفر را نشان می‌دهد.

,

وی اعلام کرده بود که بیشترین آمار خودکشی در کشور مربوط به استان‌های ایلام و کرمانشاه به دلایلی مانند مشکلات اجتماعی، تاثیرات فرهنگی و نداشتن مهارت‌های اجتماعی است. به همین دلیل مساله پیشگیری از وقوع خودکشی و مداخله به موقع و تخصصی همراه با حمایت‌های روانی اجتماعی در این خصوص از اهمیت زیادی برخوردار است.

,

موضع‌گیری استاندار کرمانشاه در مورد آمار خودکشی

,

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در نشست خبری اخیرش در مورد این اظهارات گفت: به احتمال 70 تا 80 درصد این اظهارات کذب است و صحت ندارد.

,

وی افزود: دستور پیگیری این موضوع و جمع‌آوری اسناد و مدارک لازم را داده‌ام تا در صورتی که موضوع تایید شود به دنبال راهکارهای کاهش این موضوع باشیم و در غیر اینصورت حتما با افرادی که ادعای این موضوع را داشته‌اند برخورد قانونی خواهیم کرد.

,

کرمانشاه از نظر خودکشی در رتبه های اول قرار دارد

, کرمانشاه از نظر خودکشی در رتبه های اول قرار دارد,

دکتر آرتین کمالی در گفتگو با خبرنگار مرصاد در پاسخ به اینکه کرمانشاه رتبه نخست خودکشی در کشور را دارد اظهار داشت: این آمار چندان خلاف صحت نیست و تقریبا صحیح است .

,

وی تصریح کرد: کرمانشاه از نظر خودکشی در رتبه های اول قرار دارد.

,

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه افزود: در سطح کشور سازمان پزشکی قانونی آمارهای بسیار دقیقی دارد.

,

وی بیان داشت: ما تحت تاثیر هیچ نهادی نیستیم و نیازی به کتمان نیست.

,

به گزارش مرصاد، تایید تلویحی قرار گرفتن استان کرمانشاه در جایگاه های اول خودکشی در کشور از سوی مسئولان امر، سندیت داشتن این موضوع را تایید می‌کند و حالا نوبت سیاست‌گذاران استان و به ویژه مدیریت ارشد است که دستورش برای کاهش این موضوع را عملی کند.

,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه