اخبار داغ

وام ازدواج از تورم لوازم خانگی جا ماند

وام ازدواج از تورم لوازم خانگی جا ماند
یکی از خریداران لوازم خانگی می‌گوید: در ابتدای سال با 15 میلیون وام ازدواج می توانستم تمام لوازم خود را خریداری کنم اما اکنون شاید بتوانم سه مورد از لوازمم را تهیه کنم!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ در وضعیت فعلی بازار این روزها، یکی از آشفته ترین بازارها، بازار لوازم خانگی است که علاوه بر کمبود این لوازم در بازار، شاهد افزایش بی رویه قیمت کالا ها نسبت به چند ماهه اخیر هستیم. در وضعیتی که بسیاری از کارشناسان بر این باورند که نرخ قیمت ها در بازار حباب است، اما حبابی که گویا جنسش از آهن بوده و قصد ترکیدن ندارد تا هم خیال خود را راحت کند و هم مردم را به آرامش برساند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

جهت شنیدن سخنان مردم و فروشندگان ابتدا به بازار رفتیم تا در مورد وضعیت خرید و فروش با آن ها به گفتگو بنشینیم.

,

 

,

به چهارراه مخابرات واقع در قاسم آباد رفتیم و با یکی از فروشندگان که نمی خواست نام او منتشر شود در این خصوص به گفتگو نشستیم که اظهار کرد: وضعیت بازار لوازم خانگی به شدت در رکود به سر می برد و مردم خریدی نمی کنند، فقط عده ای هستند که در هفته به بازار آمده و قیمت می گیرند تا شاید ارزان شده و قدرت خرید داشته باشند.

,

 

,

ویترین های دست نخورده

, ویترین های دست نخورده,

وی افزود: لوازم خانگی در ویترین مغازه ما مدت هاست که از جای خود تکان نخورده و هیچ کس به جز پرسیدن قیمت اقدامی برای خرید نکرده است.

,

, ,

فروشنده لوازم خانگی با اشاره به شایعه هایی در خصوص کمبود در بازار، گفت: جنس ها و کالاهایی که ما در مغازه داریم به صورت قطره چکانی وارد بازار می شود و در حال حاضر واقعا کالایی از سوی نمایندگی های توزیع کننده در بازار پخش نمی شود.

,

 

,

وی تصریح کرد: شرکت های داخلی نیز کاملا خواب بوده و تولیدات ندارند لذا می بینیم حتی مردمی هم که برای خرید کالای داخلی مراجعه می کنند به ندرت می توانند جنس مورد نظر خود را بیابند.

,

 

,

در ادامه با یکی از مشتریان این فروشگاه که زوج جوان نیز بودند سوالی در خصوص بازار پرسیدیم که بیان کرد: لوازم خانگی از جمله یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و گاز دقیقا نسبت به پنج ماه گذشته دو برابر شده است.

,

, ,

وی افزود: مثلا یخچال با فلان مارک خارجی قبلا به قیمت 6 میلیون تومان بود اما اکنون دقیقا همین جنس به قیمت 12 میلیون تومان قیمت گذاری شده است، قیمتی که هیچ مبنای مشخصی هم ندارد.

,

 

,

با وام ازدواج نمی توانم نیازهای خود را برطرف کنم

, با وام ازدواج نمی توانم نیازهای خود را برطرف کنم,

این خریدار لوازم خانگی با بیان اینکه مدت هاست منتظر است تا قیمت ها پایین آمده و لوازم منزلش را تهیه کند، گفت: دقیقا در ابتدای سال من با 15 میلیون وام ازدواج می توانستم تمام لوازم خود را خریداری کنم اما اکنون شاید بتوانم سه مورد از لوازمم را تهیه کنم.

,

 

,

وی ادامه داد: امیدواریم قیمت ها کاهش پیدا کرده و همه جوانان بتوانند به منزل خود بروند و زندگی خود را  آغاز کنند.

,

, ,

در ادامه به بازدید یکی از فروشگاه های زنجیره ای معروف نیز رفتیم و از نزدیک غرفه لوازم خانگی آن را مشاهده کردیم اما این غرفه کاملا خالی بود و جنسی برای فروش نداشت.

,

 

,

با مشاهده وضعیت بازار با اتحادیه لوازم خانگی تماس گرفته و وضعیت بازار را از ان ها جویا شدیم.

,

 

,

افزایش 15 الی 20 درصدی قیمت لوازم خانگی

, افزایش 15 الی 20 درصدی قیمت لوازم خانگی,

غلامرضا رزقیان مقدم در پاسخ به خبرنگار صبح توس در خصوص علت گرانی های موجود در بازار لوازم خانگی، اظهار کرد: تفاوت قیمت هایی که اکنون در بازار لوازم خانگی وجود دارد نزدیک به 15 الی 20 درصد کالاهای ما افزایش قیمت داشته است که از جمله آن ها کرایه حمل و نقل، اجرت شرکت و بیمه ها است.

,

 

,

وی افزود: شرکت هایی که دلار دولتی با نرخ 4200 تومان دریافت کرده اند تا لوازم خانگی را وارد یا لوازم را تولید کنند هنوز وارد بازرا نشده، زمانی هم که به بازار آمد تفاوت خواهد داشت.

,

 

,

نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی مشهد با بیان اینکه این کالاها زمانی که وارد بازار شوند یک مقدار با تعرفه های گمرکی نسبت به گذشته تفاوت دارد، گفت: اکنون نیز شرکت های خارجی کالایی برای توزیع ندارند از سوی دیگر کالاهای ایرانی به مراتب بیشتر در بازار وجود دارد.

,

, ,

وی ادامه داد: البته کالاهای ایرانی نیز به مقدار اندک افزایش قیمت داشته اند اما سازمان صنعت و معدن دیگر اجازه افزایش قیمت را به آن ها نداده است.

,

 

,

رزقیان مقدم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کالاهای ایرانی تولید کننده لوازم خانگی ایرانی در بازار موجود نیست، گفت: بله برخی از کالاها در بازار نبوده و برخی از شرکت ها روند تولید خود را متوقف کرده اند و علت را هم نبود مواد اولیه بیان می کنند.

,

 

,

مردم در صورت نیاز یه بازار مراجعه کنند

, مردم در صورت نیاز یه بازار مراجعه کنند,

وی با بیان اینکه مردم به هیچ عنوان نگران کمبود کالا در آینده نباشند، تصریح کرد: مردم در صورتی که در حال حاضر به اجناس نیازی ندارند برای خرید به بازار مراجعه نکنند زیرا عرضه کم و تقاضای زیاد خود موجب افزایش قیمت است.

,

 

,

نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی مشهد با بیان اینکه فروشگاه های مورد نظر ما فروشگاه های دارای پروانه لوازم خانگی هستند، تاکید کرد: مردم تنها برای خرید به فروشگاه های معتبر و نمایندگی های رسمی ما که دارای پروانه لوازم خانگی هستند مراجعه کرده و از آن ها خرید کنند.

,

 

,

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر زمان ثبات قیمت و رونق بازار، گفت: به امید خدا شرکت های تولید کننده داخلی لوازم خانگی در کشور از نیمه شهریور ماه تولیدات خود را آغاز می کنند و شاهد ایجاد ثبات خواهیم بود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه