اخبار داغ

بلایی که نوسانات ارز بر سر بازار مدارس آورده است؛

«شوک» قیمتی نوشت‌افزار داخلی در آستانه بازگشایی مدارس / ترکتازی فرهنگ بیگانه

«شوک» قیمتی نوشت‌افزار داخلی در آستانه بازگشایی مدارس / ترکتازی فرهنگ بیگانه
شوک قیمتی نوشت‌افزار داخلی در آستانه بازگشایی مدارس موجب شده تا مردم به سمت لوازم‌التحریر چینی ارزان‌قیمت روی بیاورند و باز هم شاهد خودنمایی الگوهای غربی و ترکتازی فرهنگ بیگانه در بساط مدارس باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصاد ، کمتر از یک ماه به آغاز سال تحصیلی جدید باقی مانده و خانواده‌ها در تب و تاب خرید مدارس برای دانش‌آموزان هستند؛ بازار اما چندان چنگی به دل نمی‌زند و خریداران را به دردسر انداخته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد,

قیمت بالای انواع لوازم‌التحریر خانواده‌های بسیاری را از پرداخت هزینه این اقلام ناتوان کرده است؛ با نگاهی به قیمت انواع نوشت‌افزارها می‌توان حدس زد که خانواده‌ای که 2 دانش‌آموز دارد حداقل باید یک‌سوم حقوق مصوب دولت را برای خرید این لوازم‌التحریرهای نه چندان فانتزی هزینه کند!

,

نوسانات قیمت کاغذ در بازار نیز تاثیر اساسی خود بر بازار نوشت‌افزار گذاشته است؛ همچنین افزایش نرخ ارز و به تبع آن محصولات پتروشیمی از دیگر دلایل این افزایش قیمت لوازم‌التحریر ایرانی بوده است.

,

اما افزایش قیمت لوازم‌التحریر داخلی و عدم حمایت از تولیدات وطنی از یکسو و رقابت نابرابر آنها با نوشت‌افزارهای ارزان‌قیمت خارجی موجب ترکتازی فرهنگ بیگانه در قالب عرضه این لوازم شده است و امسال هم با این وصف باید شاهد خودنمایی الگوهای بی‌ربط غربی همچون «بن‌تن» و «باربی» بر روی لوازم التحریر دانش‌آموزان باشیم.\

,

ا

, ا,

 

,

افزایش 3 برابری قیمت نوشت‌افزارهای ایرانی

زرشکیان رئیس اتحادیه نوشت افزارها داخلی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: با توجه به عدم حمایت مسئولان از نوشت‌افزارهای ایرانی شاهد افزایش 3 برابری قیمتها هستیم.

, افزایش 3 برابری قیمت نوشت‌افزارهای ایرانی,
,
,

وی افزود: شرکتهای داخلی به دلایلی از جمله مشکلات ارزی و واردات و از طرفی سوءاستفاده عده‌ای از وضعیت بازار درصدد افزایش قیمت برآمده‌اند.

,

رئیس اتحادیه نوشت افزارهای داخلی کرمانشاه گفت: در حال حاصر اجناس ایرانی گران‌تر هستند، چون هر بار به بهانه‌های مختلف نظیر افزایش حقوق کارگر، افزایش قیمت حامل‌های سوخت و... نرخ‌ها را افزایش می‌دهند.

,

زرشکیان با بیان اینکه مردم سعی می‌کنند اقلام ارزانتر بگیرند فارغ از توجه به ایرانی یا خارجی بودن آن، خاطرنشان کرد: قرار است که نمایشگاه تولید داخلی به زودی برپا شود امیدواریم در آن اجناس خارجی عرضه نشود.

,

ا

, ا,



برپایی نمایشگاه لوازم التحریر ایرانی در کرمانشاه

,
,
, برپایی نمایشگاه لوازم التحریر ایرانی در کرمانشاه,

رضا سلیم‌ساسانی رئیس اتاق اصناف کرمانشاه در گفت وگو با خبرنگار مرصاد اطهار داشت: گشت‌های بازرسی ما هر روز به طور مستمر بازار را رصد و تخلفات گران‌فروشی، کم فروشی و احتکار را صورت جلسه و به تعزیرات حکومتی ارجاع می دهند.

,

وی افزود: همچنین گشت‌های مشترکی با ادارات صنعت و معدن و تعزیرات حکومتی، مرکز بهداشت و فرمانداری در موضوعات مختلف داریم.

,

سلیم ساسانی با بیان اینکه حدود 12 بازرس از سوی اتاق اصناف مستمرا بازار را رصد می‌کنند، گفت: ساعات کار بازرسین در 2 شیفت صبح و عصر از 13:30 - 8 و از 20 - 16 است.

,

رئیس اتاق اصناف کرمانشاه از برخورد با موارد عدم نصب فاکتور، گران فروشی و احتکار خبر داد و افزود: به تمام اصناف اعلام کردیم به طور جدی از احتکار پرهیز کنند چون مقام بازرسی با آن برخورد می کند.

,

سلیم‌ساسانی خاطرنشان کرد: برخی از اصناف آمار انبارها را در سامانه ثبت کرده اند با این حال تعدادی از ثبت سامانه سرپیچی کرده اند که از سوی تعزیرات حکومتی با آنان برخورد شده است.

,

وی درباره برپایی نمایشگاه عرضه لوازم‌التحریر ایرانی افزود: درصددیم اواسط شهریور نمایشگاهی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌الملل کرمانشاه برپا کنیم تا از کالاهای ایرانی و پخش نوشت افزار حمایت شود.

,

رئیس اتاق اصناف کرمانشاه شرط حضور در این نمایشگاه را عرضه محصولات ایرانی دانست و گفت: تاکنون 2 جلسه کمیسیون در استانداری تشکیل  شده تا به اصناف فراخوان ارائه شود.

,

سلیم‌ساسانی با بیان اینکه درصدد برپایی مطلوب نمایشگاه هستیم، افزود: شرط حضور در این نمایشگاه این است که واحدهای صنفی یا تولید کننده یا توزیع کننده کالاهای ایرانی باشند.

,

ا

, ا,

 

,

لوازم‌التحریر چینی ارزان‌ترند؛ پس چینی می‌خریم

, لوازم‌التحریر چینی ارزان‌ترند؛ پس چینی می‌خریم,

تعدادی از شهروندان که برای خرید نوشت‌افزار به بازار مراجعه کرده بودند از وضعیت قیمت بالای نوشت افزارهای داخلی انتقاد داشتند و خواستار نظارت بیشتری بر این بازار بودند.

,

برخی‌ها از ترجیحشان برای خرید لوازم‌التحریرهای چینی به دلیل قیمتهای ارزان آنها می‌گفتند و اینکه قدرت خرید خانواده‌ها برای تهیه لوازم‌التحریر داخلی با این افزایش چندبرابری کفاف نمی‌دهد و برای خرید قیمت را حتی بر کیفیت هم ترجیح می‌دهند.

,

ا

, ا,

 

,

نظارت بر بازار مدارس با هدف پیشگیری از افزایش قیمتها

, نظارت بر بازار مدارس با هدف پیشگیری از افزایش قیمتها,

علی‌عباس سجادی‌راد رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد درباره نظارت بر بازار در آستانه بازگشایی مدارس اظهار داشت: مطابق برنامه سنوات گذشته و با حضور گشتهای بازرسی، در این راستا طرح نظارتی داریم.

,

وی افزود: بر همین مبنا در روزهای آتی هم با برگزاری جلساتی با کمیته های تخصصی و سایر دستگاه های نظارتی هماهنگی های لازم از تامین تا فروش اقلام مورد نیاز دانش آموزان انجام خواهد پذیرفت.

,

رییس اداره نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین پس از کسب آخرین قیمتها، نظارت های مستمر را به انجام می رسانیم.

,

سجادی راد گفت: دراین ایام با تاکید بر فروشگاه بهای بزرگ و عمده فروش ها درصدد هستیم علاوه بر پیشگیری از افزایش قیمت، شاهد عرضه محصولات با قیمت کمتر نیز باشیم.

,

وی افزود: تلفن 124 برای اطلاع رسانی موارد شکایتی در خدمت مردم است که پس از این اطلاع رسانی، به موقع با همکاری دستگاه های نظارتی و امنیتی وراد عمل می شویم.

,

به گزارش مرصاد، برپایی نمایشگاه عرضه لوازم‌التحریر ایرانی یکی از راه‌هایی است که می‌تواند در راستای ترویج استفاده از نوشت‌افزارهای ایرانی راهگشا باشد و همچنین با توجه به عرضه مستقیم تولیدکنندگان قیمت‌ها هم به نسبت بازار کمتر خواهد بود؛ لذا ضروری است مسئولان برای برپایی این نمایشگاه با حضور پررنگ تولیدکنندگان نوجه ویژه‌ای داشته باشند.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه