اخبار داغ

رئیس سازمان سیمای شهری:

پلاک کوبی هیچ آسیبی برای درختان ندارد/ ثبت اطلاعات درختان شیراز در نقشه جی آی اِس بجای پلاک کوبی

پلاک کوبی هیچ آسیبی برای درختان ندارد/ ثبت اطلاعات درختان شیراز در نقشه جی آی اِس بجای پلاک کوبی
معاون شهردار شیراز گفت: ثبت آمار و اطلاعات درختان در نقشه جی آی اس راهکاری برای حذف پلاک کوبی در سازمان سیما و منظر شهرداری شیراز است که به وسیله دوربین دو فرکانسه ای که شهرداری با استفاده از آن زمین های مسکونی را پلاک گذاری می کند انجام می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، چندی پیش عکسی با موضوع پلاک کوبی درختان با میخ توسط شهرداری شیراز، از طرف شهروند خبرنگار برای ما ارسال شد که این موضوع را از سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز پیگیری کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
 
,
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز در گفتگو با شیرازه، با اعلام اینکه این نوع پلاک کوبی در همه دنیا انجام می شود، گفت: این میخ ها استریل هستند و آسیبی به درخت نمی زند.
, شیرازه,
 
,
جهانبخش میرزاوند با بیان اینکه در سالهای قبل از انقلاب نیز درختان را با میخ پلاک کوبی می کردند، خاطرنشان کرد: در بلوار مدرس روبروی پارک ترمینال کاوه همه درخت ها در سالهای گذشته پلاک کوبی شده اند که هیچ گونه آسیبی به درخت ها وارد نشده است.
,
 
,
وی افزود: در جاهایی که تنه درختان کمتر از 15 سانتی متر است با سیم می بندیم اما بسیاری از این سیم ها را با قیچی چیده و برده اند!
,
 
,
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز اظهار داشت: میخ هایی که برای پلاک کوبی استفاده می شوند جنسی دارند که هیچ گونه آسیبی به درخت وارد نمی کند و همکاران ما طبق آموزش هایی که دیده اند به گونه ای این کار را انجام می دهند که درخت آزاد است و با رشدشان پلاک ها عقب می روند.
,
 
,
درصورتی که درختی در شیراز قطع شود تمامی اطلاعاتش را داریم
,
میرزاوند در ادامه گفت: این میخ ها را در سال 94 الی 95 همکاران قبلی ما در سازمان سیمای شهرداری شیراز طی مناقصه ای خریداری، انبار و دپو کرده اند که ما برای پلاک کوبی از آنها استفاده می کنیم.
,
 
,
وی درخصوص اینکه چقدر اطمینان دارید که این میخ ها آسیبی برای درختان ندارد، پلاک کوبی درختان را به سوراخ کردن گوش شبیه کرد و گفت: ما نمی توانیم بگوییم که هیچ آسیبی ندارد به هر حال یک گوش سوراخ کردن هم مقداری درد به همراه دارد اما با تمهیداتی که اندیشیده می شود این درد کاهش پیدا می کند، پلاک کوبی درخت نیز به همین صورت است.
,
 
,
معاون شهردار شیراز در ادامه بیان کرد: درختان را با چسب که نمی توان پلاک گذاری کرد اما تدبیری اندیشیده ایم که دیگر احتیاجی به پلاک کوبی درختان نباشد.
,
 
,
میرزاوند ثبت آمار و اطلاعات درختان در نقشه جی آی اس را راهکاری عنوان کرد که این سازمان به سمت آن روی آورده و گفت: از روزی که آمدیم تمام پلاک کوبی هایمان به وسیله دوربین دو فرکانسه ای که شهرداری به وسیله آن زمین های مسکونی را پلاک گذاری می کند انجام می شود.
,
 
,
وی افزود: یکی از منافع ثبت اطلاعات درختان در نقشه جی آی اس این است که آمار و دیگر مشخصات درختان را خواهیم داشت و اگر درختی کج و یا حتی قطع شود تمامی مشخصاتش را داریم و دیگر کسی نمی تواند آسیبی به درختان وارد کند چرا ه همه چیز بر اساس نقشه مشخص می شود.
,
انتهایی پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه