اخبار داغ

طعم شیرین خدمت‌رسانی در اردوهای جهادی

طعم شیرین خدمت‌رسانی در اردوهای جهادی
جهادگران این روزها در گرمای طاقت‌فرسای کرمانشاه طعم شیرین خدمت‌رسانی به محرومان را می‌چشند و بدون هیچ جشم‌داشتی مشغول خدمت به محرومان هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  مرصاد ،  چه اجری باید بالاتر این باشد که صدها کیلومتر از خانه و کاشانه خود برای خدمت به محرومان آستین همت بالا بزنی و راهی میدان جهاد شوی؛ آن هم جهاد با فقر و محرومیت یا بهتر است بگوییم جهاد فی‌سبیل‌الله...

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد,

شاید تصورش هم برای برخی‌ها سخت باشد که در این گرمای طاقت فرسای هوا جهادگران فارغ از تعلقات دنیوی و بدون هیچ چشم داشتی برای خدمت به محرومان سر از پا نمی‌شناسند و از شهر و دیارشان کوچ کرده‌اند به امید آبادی مناطق محروم.

,

آتش به اختیارهایی که حالا در خط مقدم کمک به محرومان حضوری پررنگ دارند، این روزها در مناطق محروم کرمانشاه هم غوغایی به پا کرده‌اند.

,

هر کس در هر رشته و تخصصی که دارد در حال علم آموزی به اهالی روستاهای مناطق محروم است و سعی می‌کند به نوعی زکات علمش را بدهد.

,

ا

, ا,

اعزام 150 گروه جهادی به مناطق محروم کرمانشاه

,

سرهنگ حسین قبادی بصیر مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: در سطح استان  150 گروه جهادی در حوزه های عمرانی، سلامت، فرهنگی، آموزش و توانمندسازی به مناطق محروم استان اعزام می شوند.

,

وی با تاکید براینکه این گروه ها به مناطق محروم وحاشیه ای ارائه خدمات می کنند افزود: گروه های مذکور از نهم تا بیست و نهم شهریور ماه به مدت 20 روز فعالیت دارند.

,

قبادی بیان کرد: این گروه های اعزامی در این مدت به ساخت خانه برای محرومین، تعمیرات خانه ها و مساجد، انجام کارهای فرهنگی، ویزیت و معاینه رایگان و انجام کارهای عام المنفعه می پردازند.

,

وی افزود: علاوه بر این ها افراد بومی، گروه های جهادی مهمان نیز که عموما دانشجویی هستند در سطح استان به ویژه مناطق محروم منطقه سرفیروز آباد و مناطق زلزله زده فعالیت دارند.

,

قبادی خاطر نشان کرد: افراد اعزامی عمدتا دانش آموز و دانشجو و بسیجیان محلات همچنین کادر پزشکی و درمانی است.

,

ا

, ا,

 

,

از آموزش‌های اشتغال تا فعالیت های عمرانی گروه جهادی

,

محدثه درند مدیر گروه جهادی «شهید حمزه جهان‌بیگی» در گفتگو با خبرنگار مرصاد خدمت رسانی به اقشار محروم جامعه را نوعی تبلیغ و امر به معروف دانست و گفت: چند سالی است برای پیشبرد اهداف جهادی و کسب بهترین نتیجه حرکت های جهادی و اقدامات خیرخواهانه و محرومیت زدایی در روستاهای دور افتاده را آغاز کردیم.

وی افزود: امسال از 22 مرداد با حدود 50 نفر از دانشجویان در یگ گروه جمع شده ایم تا بتوانیم خدمات شایسته‌ای را در روستاهای حمیل داشته باشیم.

درند خاطر نشان کرد: این گروه جهادی در دوره های 10 روزه در یکی از روستاها اقدام به برگزاری کلاسهای آموزشی، کارهای عمرانی و پزشکی می کنند.

,
,
,
,
,

ا

, ا,


وی از اقدامات جوانان بسیجی در این گروه سخن گفت و بیان داشت: از جمله اقدامات می توان به رنگ آمیزی و تعمیرات مدارس، آموزش خیاطی، گلدوزی، خدمات پزشکی و ... اشاره کرد.

,
,

مدیر گروه جهادی شهید حمزه جهان بیگی تصریح کرد: در صورت وجود امکانات بیشتر می توان از طریق این آموزشها برای زنان روستا اشتغال ایجاد کرد.

,

وی با گلایه از اینکه تا کنون هیچ مسئولی ما را در این راه حمایت نکرده است، گفت: این عدم همکاری از طرف ادارات ذیربط از جمله فرماندار، بخشدار و شهردار کار را برای ما بسیار مشکل کرده است.

,

درند بیان داشت: کار جهادگران بسیار با ارزش است و نباید از تلاشهای آنها چشم پوشی کرد چرا که کار آنها نوعی کمک به مسئولان در عرصه سازندگی، رشد و توسعه است.

,

وی اظهار داشت: امیدوارم با حمایت های مسئولان و همکاری مردم بتوانیم تلاشهای خود را بیشتر کنیم تا در عمران و آبادانی کشور سهیم باشیم.

,

ا

, ا,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه