اخبار داغ

در آستانه محرم الحرام؛

همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی خراسان رضوی برگزار شد

همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی خراسان رضوی برگزار شد
آئین ویژه تجلیل از پیرغلامان حسینی استان خراسان رضوی با پیام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد در شهرستان تربت حیدریه با حضور مسئولان، روحانیان، ذاکران و مداحان و عاشقان خاندان عصمت و طهارت برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به  نقل از خبرنگار تابان تربت؛ آئین ویژه تجلیل از پیرغلامان حسینی استان خراسان رضوی با پیام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد در شهرستان تربت حیدریه با حضور مسئولان، روحانیان، ذاکران و مداحان و عاشقان خاندان عصمت و طهارت برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

 

,

در پیام آیت الله علم الهدی به این همایش آمده است: پیرغلامان حسینی عمر خود را در راه غلامی شخصی اهدا کرده اند که شهادت، خون، قیام و راهش تا ابد جاودان است و پیامش برای همه اعصار و نسل ها ماندگار به میراث می ماند لذا این هنر، افتخاری است که نصیب هر کس نمی شود.

,

 

,

در ادامه مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: مداحان باید در این ایام، به ذکر و تبیین سیره علمی و عملی اهل بیت(ع) بپردازند چرا که در سایه اهل بیت و خاندان عصمت و طهارت می توان سعادت اخروی را پیدا کرد.

,

 

,

حجت الاسلام کاظم لطفیان همچنین با تاکید بر اینکه مداحان می بایست مبارزه با ظلم و ستم روا داشته به مسلمانان را در دستور کار داشته باشند، افزود: امروز در دنیا مظالم بسیاری در جریان است که نمودهای آنرا می توان در یمن، سوریه، عراق دید که بیان این ظلم ها در کنار بصیرت به معنای خاص دشمن شناسی از وظایف مداحان است.

,

 

,

دراین مراسم همچنین امام جمعه جمعه تربت حیدریه نیز، با ذکر روایتی از امام صادق(ع) درباره اهمیت عزاداری سیدالشهداء(ع)، گفت: امام حسین(ع) خود و خون پاکش را به خداوند هدیه کرد و خداوند در ازای آن سه مدال افتخار به وی اهدا کرد که این برکات، فخر هر انسانی در دو عالم هستند.

,

 

,

مداحی، اهدای شال متبرک به نام مقدس امام حسین(ع) به پیرغلامان، تجلیل از موی سپیدان عرصه مداحی از بخش های همایش تجلیل از پیرغلامان شهرستان تربت حیدریه بود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه