اخبار داغ

ثبت‌نام 160 هزار بازنشسته برای وام ضروری/ بسته حمایتی درمان برای بازنشستگان

ثبت‌نام 160 هزار بازنشسته برای وام ضروری/ بسته حمایتی درمان برای بازنشستگان
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت وام ضروری بازنشستگان از اول مهرماه خبر داد و گفت: تا این لحظه حدود ۱۶۰ هزار بازنشسته برای دریافت وام ۵ میلیونی ثبت‌نام کرده و مهلت آنها برای ثبت‌نام فقط تا پایان شهریورماه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جمشید تقی زاده در مورد جزئیات وام ضروری بازنشستگان گفت: از اول شهریور ثبت‌نام انجام می‌شود و تا این لحظه طبق آخرین آمار گرفته شده 155 هزار و 829 نفر ثبت نام کرده اند و مهلت برای ثبت نام نیز تا پایان شهریور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با بیان اینکه از مهرماه پرداخت وام انجام می‌شود افزود: در پایان شهریورماه همه بازنشستگانی که ثبت‌نام کردند آنهایی که شرایط لازم را دارند در مدت 48 ساعت به انها اعلام می‌شود و وام‌هایشان به تدریج پرداخت می‌شود چراکه مشکلی از نظر پرداخت نداریم.
,
 
,
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: 2 هزار میلیارد تومان برای 400 هزار نفر بازنشسته در نظر گرفته شده که به هر نفر 5 میلیون تومان وام ضروری با 4 درصد کارمزد داده می شود.
,
 
,
تقی زاده در مورد میزان کسر از حقوق‌ بازنشستگان وام‌بگیر گفت: 36 ماهه کسر حقوق خواهند داشت و اینکه چه مبلغی از حقوق بازنشسته بابت این وام کسر می‌شود جزو مباحث بانکی است که باید صورت بگیرد این درحالی است که بحث کارمزد آنچنانی و بالایی مطرح نیست.
,
 
,
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: چنانچه تعداد افراد ثبت‌نام شده بیش از پیش‌بینی ما باشد قرعه‌کشی خواهیم کرد چراکه با تبعیت از سیاست‌های کلان رهبری و تأکید دولت برعزت و کمال بازنشستگان قطعاً روی این نگاه حرکت می‌کنیم و اگر جایی کم آوردیم دولت پشتیبانی خود را بیشتر انجام می دهد.
,
 
,
وی ادامه داد: به دنبال حمایت حداکثری از بازنشستگان هستیم چرا که امید به زندگی بازنشستگان جزو اهداف اصلی ما است.
,
 
,
تقی زاده در مورد اینکه اگر بازنشسته‌ای این وام ضروری را در سال‌های گذشته دریافت کرده باشد باز هم به آنها وام تعلق می‌گیرد یا خیر، گفت: به آنهایی که نیاز ضروری دارند برای بار دوم هم می دهیم ولی سعی بر دادن وام به کسانی است که نگرفته‌اند و برای آنهایی که اصلاً وام نگرفته‌اند در 26 استان با کانون‌های بازنشستگی جلساتی داشتیم و احساس می‌کنم بعضی‌ جاها نیاز واقعی بازنشستگان محرز و دستور داده شد که پرداخت انجام شود.
,
 
,
وی در مورد نحوه ثبت‌نام وام گفت: سامانه‌ صندوق بازنشستگی در همه استان‌ها فعال است و مراحل ثبت‌نام در آن قابل اجرا است و از اول مهر ماه نیز پرداخت وام ها آغاز می‌شود.
,
 
,
تسهیلات سفر برای بازنشستگان
,
 
,
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در مورد تسهیلات سفر برای بازنشستگان نیز گفت: قول داده شده بود از ۱۰۰هزار سفر به 200 هزار نفر افزایش داشته باشیم که امروز بر اساس اطلاعات 149 هزار سفر انجام شده و کمک هزینه سفر نیز از660 هزار تومان به 740 هزار تومان افزایش دادیم.
,
 
,
وی تصریح کرد: حدود 67 هتل و یکصد سوئیت‌ زیر نظر صندوق وجود دارد که اغلب بازنشستگان از 50 درصد تخفیف استفاده کردند.
,
 
,
30 هزار میلیارد تومان برای تحقق همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
,
 
,
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در مورد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز گفت: این موضوع کار اصلی ما در کمیسیون اجتماعی که قانون خدمات اجتماعی است و تا امروز تقریبا سال گذشته تا امسال هر کدام 2200 میلیارد تومان همسان‌سازی انجام داده بودند که ما حدودا حقوق‌ها را از از یک میلیون 800 به 2 میلیون و۱۰۰ رساندیم و در بعضی‌ جاها 2 میلیون و 300 هم دادیم.
,
 
,
تقی زاده گفت: ۳درصد حقوق‌بگیران که زیر 20 سال خدمت هستند یک میلیون و 200 هزار تومان می‌گیرند ولی این کفایت کار نیست چون ما 30 هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی نیاز داریم که امیدوارم هم رسانه‌ها، هم دولت و مجلس مقدماتی فراهم کنند که رقم مناسبی برای بودجه سال 98 داشته باشیم اگر دولت تدابیر لازم را داشته باشد و عنایت ویژه‌‌ای فراهم کند بیشتر دنبال این هستیم که حداقل 10 هزارمیلیارد تومان جب کنیم.
,
 
,
وی اظهار کرد: در این همسان‌سازی اگر همه این 30 هزار میلیارد تومان پرداخت شود حدود 3.5 تا 4 میلیون تومان دریافتی بازنشستگان می‌شود.
,
 
,
بسته حمایتی بهداشتی و درمانی برای بازنشستگان
,
 
,
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در مورد ارائه بسته‌های حمایتی به بازنشستگان گفت: بسته حمایتی بهداشتی و درمانی بازنشستگان خواهیم داشت چراکه سه‌چهارم هزینه‌های بازنسشتگان 60 سال به بالا را تشکیل می دهد و جزئیات آن در روزهای آینده اعلام می شود.
,
 
,
وی گفت: از دولت می خواهیم تسهیلاتی که به شاغلین داده می‌شود به بازنشستگان هم داده شود و درب تمام وزارتخانه ها، استانداری‌ها و ادارات باید به روی تمام بازنشستگان باز باشد.
,
 
,
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از راه اندازی بانک اطلاعاتی فرزندان بازنشسته خبر داد و گفت: این سامانه انجام شده و فرزندان این افراد می توانند ثبت‌نام را انجام دهند ما اشتغال فرزندان بازنشسته را در اولویت قرار دادیم.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه