اخبار داغ

بسیج سازندگی؛ تجلی‌‌گر خدمت عاشقانه و مخلصانه

بسیج سازندگی؛ تجلی‌‌گر خدمت عاشقانه و مخلصانه
تعداد 250 گروه جهادی در سطح استان مرکزی از 9 الی 29 شهریور ماه با حضور در مناطق حاشیه‌ای شهرهای استان مرکزی اقدام به خدمت رسانی در عرصه های مختلف می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ «بسیج» یعنی مقاومت، پایداری، فداکاری، گذشت، جوانمردی و... بدون شک این تمامی معانی و کارکردهای بسیج نیست. هر گاه انقلاب نیازمند به بسیج بوده، بسیج در آن عرصه حاضر شده و پیروزی و افتخار برای کشورمان به ارمغان آورده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

امروزه آنان که در نقاط محروم و دورافتاده کشورمان زندگی می‌کنند، از معنای بسیج مفاهیم تازه‌ای را می‌فهمند؛ اگر به مناطق محروم کشور سفر کنیم و پای صحبت زنان و مردان و پیران و کودکان آن مناطق بنشینیم، بی‌شک به درک بهتری از عظمت تلاش بسیجیان دست پیدا می‌کنیم و کلمه «بسیج» را با خدمت رسانی و عدالت خواهی قرین و عجین می‌بینیم.

,

امام خمینی(ره) محصول تفکر بسیجی را یقین و عشق‌ورزی می‌دانستند و در این راستا فرمودند که بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پر ثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد.

,

امروز بسیج پدیده‌ای پویا و همیشه در صحنه است و در میدان‌های مختلف نظامی، فرهنگی، اقتصادی، سازندگی و محرومیت‌زدایی، علمی، اجتماعی، اعتقادی و امنیتی حضوری درخشان در کارنامه خود دارد.

,

امروز همزمان با برگزاری رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج سپاهیان محمد رسول‌الله(ص) 2، تعداد 250 گروه جهادی در سطح استان مرکزی اقدام به ارائه خدمات عام‌المنفعه در عرصه‌های مختلف عمرانی، بهداشتی و درمانی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و... به مردم مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار شهرستان‌های استان کردند.

,

خدمات‌رسانی 250 گروه جهادی در مناطق حاشیه‌ای شهرهای استان مرکزی

, خدمات‌رسانی 250 گروه جهادی در مناطق حاشیه‌ای شهرهای استان مرکزی, خدمات‌رسانی 250 گروه جهادی در مناطق حاشیه‌ای شهرهای استان مرکزی,

سرهنگ پاسدار علی فراهانی، مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار دیار آفتاب؛ به اقدامات جهادگران استان اشاره کرد و گفت: گروه های جهادی استان مرکزی همزمان با سراسر کشور از 9 شهریورماه تا 29 شهریور ماه به مناطق مختلف استان به ویژه مناطق کم برخوردار و حاشیه شهرها اعزام می شوند.

, دیار آفتاب,

وی با بیان اینکه در طی این مدت براساس برنامه ریزی‌های انجام شده 250 گروه جهادی در سطح استان مرکزی به مناطق مختلف شهری اعزام می شوند، اظهار کرد: از این تعداد گروه ها 57 گروه در اراک، 35 گروه در شازند، ساوه 30 گروه، دلیجان 8 گروه، زرندیه 10 گروه، کمیجان 12 گروه، محلات 11 گروه، خمین 35 گروه، تفرش 6 گروه، خنداب 4 گروه، آشتیان 12 گروه، فراهان 10 گروه و دانشجویی 20 گروه جهادی را به مناطق هدفگذاری شده برای ارائه خدمات اعزام می‌کنند.

,

فراهانی با تاکید بر اینکه اعزام گروه های جهادی از 9 شهریور ماه در استان آغاز شده است، بیان کرد: روزانه بین 5 الی 10 گروه جهادی در استان مرکزی به مناطق محروم اعزام می شوند و در عرصه های مختلف عمرانی، فرهنگی، آموزشی، اقتصادی و... به ارائه خدمات می‌پردازند.

,

فراهانی با بیان اینکه گروه ها به تناسب نیاز شهرستانی از 5 تا 22 نفر متفاوت هستند ادامه داد: همچنین فعالیت های گروها بین دو تا 10 روز خواهد بود.

,

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی تصریح کرد: در این دوره از اعزام‌ها تلاش شده تا افراد نخبه، تاثیرگذار، خیر و نیکوکار از این اردوها بازدید داشته باشند و از نزدیک شاهد فعالیت جهادگران در عرصه محرومیت‌زدایی باشند، در حقیقت هدف از این اقدام این است که مشارکت این افراد در اقدامات محرومیت‌زدایی افزایش پیدا کند.

,

وی محور کلی اردوهای جهادی را محرومت زدایی و تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: در این رزمایش هم فارغ از فعالیت برون مرزی به دنبال رفع و کاهش محرومیت و ارائه خدمات، فقرزدایی و کاهش آسیب های اجتماعی هستیم.

,

فراهانی اضافه کرد: در حقیقت هدف از انجام این فعالیت تقویت روحیه جهادی و بسیجی در مردم و مسئولان و نیز رفع مشکلی از مشکلات مردم است.

,

وی افزود: اساس خدمت رسانی در اردوهای جهادی پایگاه محوری است، که بر اساس جغرافیای هدف پایگاه ها تعریف شده است.

,

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی اضافه کرد: گروه های جهادی پایگاه محور فعالیت های خود را به صورت مستمر طی سه سال در یک منطقه انجام می دهند تا اثرگذاری بیشتری در منطقه داشته باشند.

,

فراهانی با اشاره به مشارکت گروه های جهادی در پروژه های کمیته امداد، خاطرنشان کرد: در این طرح از ظرفیت اقشار مختلف بسیج استفاده خواهد شد تا خدمات مختلف را به مددجویان ارائه دهیم.

,
 
,
 
,
 
,
 
,
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
 
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه