اخبار داغ

فرماندار تربت حیدریه:

کارگروههای تربت حیدریه در ادارات مرتبط برگزار می شود

کارگروههای تربت حیدریه در ادارات مرتبط برگزار می شود
معاون استاندار و فرماندار تربت حیدریه گفت: نباید تصور شود فرمانداری محلی برای خوردن چای و گپ و گفت است و لذا از این پس کارگروه ها در ادارات مربوطه تشکیل می شود، تا اولا هزینه های فرمانداری کم شود و دوم اینکه حین مراجعه بازدیدی هم از دستگاه ها صورت گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار تابان تربت؛ علی رستمی صبح امروز در جلسه پارلمان مشورتی بانوان افزود: با توجه به نیازهای منطقه 70 کارگروه تشکیل خواهد شد، اما این بدان معنا نیست که تمام جلسات به میزبانی فرمانداری تشکیل شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

 

,

وی با بیان اینکه وظیفه ما تنها سیاست گذاری، ریل گذاری و نظارت است، گفت: این وظیفه دستگاه های مربوطه است که در قالب کارگروه های تخصصی تعریف شده، مسایل را پیگیری کنند.

,

 

,

رستمی افزود: ما دبیرخانه و میزبان دستگاه ها نیستیم که منتظر حضور مدیران در جلسات باشیم، بلکه این مدیران دستگاه های اجرایی هستند که باید منتظر فرماندار باشند و از سوی دیگر در کنار شرکت در جلسات، بازدیدی هم از دستگاه ها به عمل خواهد آمد و بدین ترتیب مدیران بیش از گدشته حواس شان را به وظایف خود جمع می کنند.

,

 

,

وی در ادامه به موضوع پارلمان مشورتی بانوان اشاره و اظهار داشت: واقعیت تلخ روزگار ما آن است که دولتی ها چشم دیدن سمن ها را ندارند، اما این بدان معنا نیست که شما نیز دست روی دست بگذارید تا به بازی گرفته شوید، بلکه باید خودتان ما دولتی ها را کنار بزنید.

,

 

,

رستمی افزود: با همه این مشکلات، اما من به چارت تشکیلاتی پارلمان بانوان اعتقاد راسخ داشته و تمایل ندارم تنها به صورت نمادین فعالیت کند، منتهی زمانی از دست من کاری بر می آید که خودتان قدم پیش گذارید و روحیه مطالبه گری تان را تقویت کنید.

,

 

,

رییس پارلمان مشورتی بانوان تربت حیدریه نیز با انتقاد از فقدان همکاری برخی دستگاه ها با پارلمان، گفت: 2 ماه قبل استانداری از ما اطلاعاتی در خصوص وضعیت بانوان شهرستان خواست که متاسفانه تهیه و تکمیل اطلاعات درخواستی تا این لحظه درگیر مسایل سیاسی و حاشیه ای شده است.

,

 

,

مرضیه دانایی پور افزود: مثلا برای تهیه اطلاعات هپاتیت نوع سی، اداره زندان های تربت حیدریه به ما اجازه ورود نمی دهد یا به آمار مربوط به طلاق و بیماری ها نیاز داریم اما پاسخ مسوولان مربوطه آن است شاید کسی دوست نداشته باشد اطلاعاتش در جایی منتشر شود.

,

 

,

وی نیاز به تشکیل بانک اطلاعاتی بانوان تربت حیدریه را از ضروریات پارلمان مشورتی بانوان دانست اما در عین حال گفت: هنوز بانوان ما از بسیاری حقوق خود بی خبر هستند که نمونه بارز آن کمک 300 میلیون ریالی بلاعوض بهزیستی به خانواده های دارای 2 معلول است، اما برای تحقق آن اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.

,

 

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشک تربت حیدریه نیز گفت: پارسال میزان مرگ و میر نوزادان در 28 روز نخست زندگی در منطقه ما (زاوه، مه ولات و تربت حیدریه) 10.57 در هزار تولد زنده بود که در مقایسه با شاخص کشور که 9 می باشد، کمی بیشتر و در حکم زنگ خطری برای این منطقه محسوب می شود.

,

 

,

الهام بهره مند افزود: امسال برای یافتن دلیل، روی موضوع متمرکز شده و دریافتیم دلایلی چون: مشکلات تغذیه، مادرانی که کلا برای باردار شدن پرخطر هستند و مادرانی با توده بدنی بالا از جمله مهمترین دلایل این مرگ و میرها محسوب می شوند.

,

 

,

پارلمان مشورتی بانوان تربت حیدریه از مرداد پارسال در قالب پنج کمیسیون ورزش و مشارکت های اجتماعی، اقتصادی و اشتغال، آموزش و پژوهش و توانمند سازی، سلامت و جمعیت و نیز حقوقی فعالیت خود را آغاز کرده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه