اخبار داغ

حسن لاسجردی در گفت و گو با دانا؛

فریب افکار عمومی توسط آمریکا و غرب در ماجرای سوریه/ حفظ حیات سیاسی تروریست ها به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی/ جمهوری خواهان ترامپ را در قدرت نگاه می دارند

فریب افکار عمومی توسط آمریکا و غرب در ماجرای سوریه/ حفظ حیات سیاسی تروریست ها به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی/ جمهوری خواهان ترامپ را در قدرت نگاه می دارند
کارشناس مسائل منطقه گفت: کشورهای غربی و آمریکا با اتهام زنی علیه کشور سوریه در استفاده احتمالی سلاح شیمیایی، به دنبال تدارک حمله نظامی به این کشور هستند.
[

حسن لاسجردی، کارشناس مسائل منطقه و عضو شورای سردبیری خبرگزاری خبرآنلاین در گفت و گو شبکه اطلاع رسانی راه دانا  با اشاره به تحولات اخیر در کشور سوریه، اظهار داشت: چند روزی هست که موضوع حمله به سوریه در رسانه ها مطرح است و این بخاطر آن است که اولاً مدتی است که ارتش سوریه تصمیم گرفته تا مناطق جنوبی خاک سوریه را پاک سازی کند و با توجه به اینکه بخش زیادی از گروه های تروریستی تحت حمایت و پشتیبانی نیروهای آمریکایی هستند، تصمیم گرفتند تا در این موضوع دخالت کنند و نگذارند موضوع مبارزه با تروریست توسط ارتش سوریه به نهایت و پایان برسد و به نوعی جشن پیروزی ارتش سوریه بر تروریست برگزار شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی تصریح کرد: آمریکایی ها با این بهانه که احتمال دارد ارتش و نیروهای سوری از سلاح های شیمیای علیه تروریست ها استفاده کنند، در چنین فضایی یک اقدام پیش دستانه انجام دادند و سوریه را تهدید به حمله کردند.

,

 

,

کارشناس مسائل منطقه خاطر نشان کرد: موضوع این است که نیروهای غربی به خصوص آمریکا، انگلیس و فرانسه هم به دنبال این هستند که حمایت خودشان از تروریست ها را حفظ کنند.

,

 

,

لاسجردی افزود: بهانه کشورهای غربی و آمریکا این است که احتمال دارد ارتش سوریه علیه گروه های تروریستی از سلاح شیمیایی استفاده کند؛ لذا آن ها می خواهند یک حمله پیش دستانه کنند که تا به نحوی از حمله ارتش سوریه جلوگیری کنند.

,

 

,

وی ابراز داشت: علت این کار این است که آن ها معتقد هستند که در گذشته هم این اتفاق افتاده است؛ یک بار آن ها در سه سال پیش دولت سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی علیه نیروهای تروریستی متهم کردند.

,

 

,

کارشناس مسائل منطقه اشاره کرد: دولت سوریه نیز همیشه پاسخش این بوده است که ما در ابتدای بحران یک بار توسط سازمان ملل پاک سازی شیمیایی شدیم و آن ها آمدند و همه سلاح های شیمیایی ما را از بین بردند و ما را پاک سازی کردند و لذا ما سلاحی نداریم که علیه نیروهای تروریستی استفاده کنیم.

,

 

,

هدف آمریکا حفظ حیات سیاسی نیروهای تروریسم است

, هدف آمریکا حفظ حیات سیاسی نیروهای تروریسم است,

حسن لاسجردی ادامه داد: به نظر می رسد مسئله مهمی که برای آمریکا و همپیمانانش مطرح است، حفظ حیات سیاسی نیروهای تروریسم است؛ چون هم روس ها میدان عملیات سوریه را مدیریت می کنند و هم نیروهای غربی، لذا هر دو توان و قدرت هم دیگر را می دانند.

,

 

,

وی اظهار داشت: نیروهای غربی نیز در حال حاضر قصاص قبل از جنایت می کنند و می خواهند عملیات پیش دستانه ای علیه کشور و مردم سوریه ترتیب دهند.

,

 

,

کارشناس مسائل منطقه گفت: در حال حاضر کلاف سر درگم سوریه در این فضا گیر کرده است که از یک طرف نیروهای غربی به عنوان دفاع از تروریست ها و حفظ آن ها از حمله شیمیایی می خواهند تهاجم نظامی داشته باشند و از این طرف دولت سوریه و حامیانش معتقد هستند که دولت سوریه نمی خواهد از سلاح شیمیایی استفاده کند و در حقیقت پاکسازی شده است.

,

 

,

لاسجردی تصریح کرد: با این وجود مناقشه حال حاضر سوریه به پیش فرض هایی دوخته شده است که این پیش فرض ها از منظر کسانی که از نزدیک شاهد تحولات داخل سوریه هستند، واقعی نیست.

,


کارشناس مسائل منطقه با اشاره به نقش کلاه سفیدها در جنگ علیه سوریه، گفت: کلاه سفیدها نیروهایی هستند که معمولاً در جنگ و بحران برای کارهای امدادی مثل کار های پزشکی، امداد و نجات وارد عمل می شوند، اما به نظر می رسد با توجه به اوضاع سوریه که با یک بحران پیچیده مواجه بود و نیروهایی که وارد میدان شدند، می توانستند تغییر فاز عملیاتی دهند، لذا کلاه سفیدها نیز وارد عملیات نظامی هم شدند و در حقیقت اقداماتی علیه مردم و ارتش سوریه انجام دادند.

,
,

 

,

لاسجردی اشاره کرد: اتفاقی که در این بین افتاد این بود که با توجه به اسناد و مدارک کلاه سفیدها نیروهای امداد و نجات و گروه های طرفدار صلح و ایجاد آرامش نبودند، بلکه برعکس خودشان طرف دعوا بودند و سلاح آوردند و تا جایی که توانستند در تحولات میدانی سوریه نقش ایفا کردند و به نفع تروریست ها و کشورهای غربی جنگیدند.

,

 

,

وی افزود: در حال حاضر آنچه که مهم است موضوع حضور کلاه سفیدها است که توسط انگلیسی ها پیگیری می شود و آن ها خیلی اصرار دارند تا از کلاه سفید ها بهره گیری کنند و همچنان نگاهشان دارند، ولی از آن طرف مردم و دولت سوریه و نیروهای مقاومت بر این باورند که کلاه سفید ها وارد بازی جنگ و نزاع شده اند و آن ها نمی توانند خواستار صلح یا طرفدار حفظ و ثبات باشند و لذا حضورشان در تحولات سوریه نه تنها مثبت نیست بلکه منفی و به ضرر مردم سوریه است.

,

 

,

کارشناس مسائل منطقه خاطر نشان کرد: در حاضر فشار علیه نیروهای کلاه سفید به این دلیل است که آن ها یک طرف بازی شدند و در متن بازی به جنگ و نزاع و تنش دامن زدند و تحولات را از روند صلح و صلاح بیرون کردند.

,

 

,

لاسجردی به اقدامات اخیر ترامپ در منطقه اشاره کرد و گفت: به طور حتم موضوع بحران آمریکا و بحث استیضاح ترامپ و بحث هایی که با روابط نا سالم انتخاباتی مطرح می شود، در داخل آمریکا یک بحران بزرگ است؛ یعنی نبرد بسیار تاثیر گذار است.

,

 

,

وی اذعان داشت: به نظر می رسد با توجه به مجموعه ساز و کار های قانونی و نبردی که در داخل آمریکا است، در نهایت اتفاقی برای ترامپ نمی افتد و جمهوری خواهان موفق خواهند شد ترامپ را از این بحران عبور دهند.

,

 

,

لاسجردی در پایان گفت: اینکه آمریکایی ها بخواهند از یک بحرانی خارجی استفاده کنند، به نظر می رسد که در رفتار آمریکایی ها چنین چیزی رخ نخواهد داد، به جهت اینکه به حد کافی مشکل مدیریت بحران به ویژه در حال حاضر برای حل مشکل ترامپ در داخل را دارند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه