اخبار داغ

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان شمالی عنوان کرد:

تامین معاش بزرگترین دغدغه بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان شمالی

تامین معاش بزرگترین دغدغه بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان شمالی
رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه 65 درصد از بازنشستگان و مستمری بگیران بیمه تامین اجتماعی ماهانه حداقل حقوق را از بیمه تامین اجتماعی دریافت می کنند، در این شرایط اقتصادی، این میزان حقوق دریافتی پاسخگوی تامین معاش زندگی آنان نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصراترک، رمضان مجیدنیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ما با گرامی داشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان اظهار کرد: در خراسان شمالی 15 هزار نفر بازنشسته و مستمری بگیر بیمه تامین اجتماعی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , عصراترک, ، , رمضان مجیدنیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ما , با گرامی داشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان اظهار کرد: در خراسان شمالی 15 هزار نفر بازنشسته و مستمری بگیر بیمه تامین اجتماعی هستند.,

مجید نیا افزود: 20 درصد از این بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی استان به علت واریز حق بیمه کمتر از سنوات تعریف شده، حقوقی در حد 400 تا 600 هزار تومان دریافت می کنند.

,

وی در ادامه درباره مشکلات این قشر عنوان کرد: حقوق بازنشستگی ای که این خانواده ها دریافت می کنند، کفاف هزینه های ماهانه زندگی آنان را نمی دهد و این در حالی است که بارها از کانون بازنشستگان کشور درخواست عرضه سبد کالا برای این قشر را اعلام کرده ایم اما تاکنون در این زمینه موافقتی صورت نگرفته است.

,

وی همچنین با بیان اینکه بازنشستگان و مستمری بگیران بیمه تامین اجتماعی استان خواستار برخورداری از تسهیلات قرض الحسنه بوده اند، گفت: تعداد این قشر در سراسر کشور سه میلیون و 200 هزار نفر است که در سطح کشور فقط برای150 هزار نفر از آنان اعطای تسهیلات در نظر گرفته شده است.

,

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان شمالی بیان کرد: سهم خراسان شمالی برای اعطای تسهیلات قرض الحسنه به بازنشستگان بیمه تامین اجتماعی استان برای 30 نفر در نظر گرفته شده است، این سهمیه پاسخگوی تمامی متقاضیان این استان نیست.

,

وی افزود: با تو.جه به اینکه اعطای این تسهیلات نیز بدون اولویت بندی در دستور کار قرار گرفته است، بنابراین اعطای این تسهیلات از طریق انجام قرعه کشی انجام می شود.

,

وی خاطر نشان کرد: مبلغ تسهیلات قرض الحسنه برای این قشر چهار میلیون تومان با کارمزد چهار درصد است.

,

مجیدنیا در بخشی دیگر از سخن خود با اشاره به اجرای طرح سفرهای زیارتی برای این قشر اظهار کرد: با توجه به اینکه خراسان شمالی در مجاورت استان خراسان رضوی قرار گرفته، بنابراین برای بازنشستگان خراسان شمالی انجام سفر زیارتی به استان قم کاملا رایگان در نظر گرفته شده است.

,

در عین حال، وی خاطر نشان کرد: تا سال گذشته برای اعزام بازنشستگان و مستمری بگیران بیمه تامین اجتماعی به سفر عتبات عالیات تسهیلات بانکی تعریف شده بود، با این وجود، در سال جاری این تسهیلات نیز از دستور کار خارج شد.

,

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان شمالی در خاتمه خواستار شد: دولت تدبیر و امید بدهی های خود به سازمان تامین اجتماعی را بپردازد تا این سازمان بتواند به تعهدات خود نسبت به بازنشستگان عمل کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه