اخبار داغ

گزارشی از حضور امام روستا در نقطه صفر مرزی؛

طلبه ای که با زندگی در مرز محرومیت زدایی می‌کند/ کسب رتبه سه رقمی کنکور از روستایی که مدرسه ندارد

طلبه ای که با زندگی در مرز محرومیت زدایی می‌کند/ کسب رتبه سه رقمی کنکور از روستایی که مدرسه ندارد
حجت الاسلام قاسمی طلبه ای است که با حضور در نقطه صفر مرزی ذیل قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی محرومیت زدایی می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خاورستان،فرهنگ و انجام برنامه های فرهنگی تاثیر گذار یکی از مسائل بسیار مهم در جامعه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ،فرهنگ و انجام برنامه های فرهنگی تاثیر گذار یکی از مسائل بسیار مهم در جامعه است.,

 

,

انجام کار فرهنگی که تاثیرگذار باشد باید با دقت و به طور صحیح انجام شود چرا که انجام کار فرهنگی برای به ثمر رسیدن باید طی مدت زمان طولانی و به صورت مستمر انجام شود.

,

 

,

یکی از حوزه های بسیار مهم قرارگاه پیشرفت و آبادانی حوزه فرهنگی است که در این راستا نیز برنامه های بسیار زیادی برای این حوزه در نظر گرفته و تعریف شده است.

,

 

,

انجام امور فرهنگی با حضور "امام روستا"

, انجام امور فرهنگی با حضور "امام روستا", انجام امور فرهنگی با حضور "امام روستا",

از مهمترین برنامه های حوزه فرهنگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی مستقر کردن روحانی با نام" امام روستا" در روستهای دهستانهای مورد هدف قرارگاه پیشرفت و آبادانی برای انجام کارهای فرهنگی و تبلغی در این روستاها که عمده آنها روستاهای مرزی است بوده و تا کنون قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی در این زمینه اقدام کرده است.

,

 

,

 امام روستا برای روستاهای مورد هدف قرار گاه پیشرفت و آبادانی بای در روستای مورد هدف مستقر باشد و اگر بومی خود منطقه باشد برای سهولت انجام کارهای فرهنگی بسیار مهم و تاثیر گذاری آن بیشتر خواهد بود.

,

 

,

یکی از دهستانهای مورد هدف قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی دهستان دُرح در شهرستان سربیشه است.

,

 

,

قرار گاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی برای انجام امورات فرهنگی در شهرک عشایری ولیعصر دُرح یک روحانی به عنوان امام روستا در این شهرک در نظر گرفته و این امام روستا با توجه به مدت زمان کوتاهی که در این شهرک حضور دارد اقدامات فرهنگی بسیار خوبی را در این شهرک انجام داده است.

,

 

,

برای آشنایی بیشتر با این امام روستا به شهرک عشایری ولیعصر دُرح در شهرستان مرزی سربیشه رفتیم و با امام روستا گفت و گو کردیم.

,

 

,

حجت الاسلام سعید قاسمی امام روستای شهرک ولیعصر(مهردشت) شهر دُرح از توابع شهرستان سربیشه در گفت و گو با خاورستان،اظهار کرد: شهرک ولیعصر یک شهرک عشایر نشین است که در فاصله 12 کیلومتری شهر درح قرار دارد.

, خاورستان،, خاورستان،,

 

,

وی افزود: عشایر سخت کوش و صبور در این محل زندگی می‌کنند و من نیز مدت سه ماه شده که در این شهرک مشغول به کار تبلیغ و انجام برنامه های فرهنگی هستم.

,

 

,

امام روستای شهرک ولیعصر بیان کرد: فعالیت من در این شهرک در زمینه های مختلفی با هماهنگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی است.

,

 

,

حجت الاسلام قاسمی با بیان اینکه طی این مدت در مورد مسائل موجود در این روستا بررسی هایی صورت گرفته است، عنوان کرد: عمده فعالیت من در زمینه های فرهنگی، اشتغال و سلامت است و در این مدت شاهد یکسری مشکلات در این زمینه ها بودم که به قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان برای حل و پیگیری مسائل موجود اطلاع داده شده است.

,

 

,

وی اظهار کرد: برخی از مسائل نیز در این شهرک وجود دارد که باید بررسی و برای حل آن راهکار ارائه شود.

,

 

,

اجرای برنامه های فرهنگی تاثیر گذار با همکاری مردم

, اجرای برنامه های فرهنگی تاثیر گذار با همکاری مردم, اجرای برنامه های فرهنگی تاثیر گذار با همکاری مردم,

امام روستای شهرک ولیعصر گفت: با وجود همه مسائل و مشکلات اما اقدامات خوبی در مدت زمان کوتاهی که در این شهرک حضور داشته ام در زمینه های سلامت،فرهنگی و اشتغال با همت خود مردم انجام شده است.

,

 

,

حجت الاسلام قاسمی با بیان اینکه بیشتر انجام برنامه های فرهنگی مورد نظر من به عنوان امام روستا  بوده ، عنوان کرد: در بعد فرهنگی در این مدت اقداماتی انجام داده ایم که خوشبختانه تا کنون بسیار خوب بوده و با توجه به جمعیت بسیار زیاد کودک و نوجوان در این شهرک از برنامه های فرهنگی استقبال خوبی می‌شود و همیشه مردم برای حضور در برنامه های فرهنگی پیش قدم هستند.

,

 

,

فرهنگ سازی در مرز با طعم قرآن

, فرهنگ سازی در مرز با طعم قرآن, فرهنگ سازی در مرز با طعم قرآن,

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بالا بودن ظرفیت و استعداد کودکان و نوجوانان طی همین مدت زمان کوتاه که در شهرک ولیعصر هستم با برگزاری کلاسهای حفظ قرآن نوجوانان زیادی در این کلاس شرکت کرده که طی مدت زمان یک ماه 6 نفر موفق به حفظ جزء 30 قرآن کریم شده و هم اکنون نیز برای حفظ جزء یک برنامه ریزی کرده و در حال حفظ هستند.

,

 

,

امام روستای شهرک ولیعصر بیان کرد: با توجه به اینکه گذشته در شهرک ولیعصر در زمینه های فرهنگی، اشتغال و سلامت اقدامی نشده بود حال برای انجام این برنامه های نیاز به کار و تلاش مضاعفی است که در این راستا من به همراه همسرم تا جایی که در وسع و توانم باشد در انجام مسئولیتی که به من محول شده تلاش کرده و کوتاهی نخواهم کرد.

,

 

,

بازگشت به وطن برای خدمت رسانی

, بازگشت به وطن برای خدمت رسانی, بازگشت به وطن برای خدمت رسانی,

حجت الاسلام قاسمی با باین اینکه من بومی شهر درح هستم تصمیم گرفتم که پس از پایان تحصیلات در حوزه علمیه برای خدمت رسانی به وطن خودم برگردم  چون آشنایی با مردم و منطقه داشته و مردم نیز از من شناخت داشتند راحت تر می‌توانیم با هم ارتباط برقرار کرده و همکاری کنیم.

,

 

,

نبود آب شرب در شهرک عشایری ولیعصر

, نبود آب شرب در شهرک عشایری ولیعصر, نبود آب شرب در شهرک عشایری ولیعصر,

وی با اشاره به مشکلات موجود در این شهرک عشایری اظهار کرد:عمده مشکلات در شهرک ولیعصر از نظر زیستی وضعیت آب شرب است با وجود اینکه در این منطقه چندین چاه وجود دارد و خانه های مردم در شهرک ساخته شده و مردم در این جا در حال زندگی کردن هستند اما با مشکلی بی آبی مواجه اند و لازم است که اولویت اول دولتمردان و ارگانهای دولتی بحث تامین آب شرب در این شهرک باشد.

,

 

,

امام روستای شهرک ولیعصر  بیان کرد: در بحث فرهنگی در این شهرک عشایری  هنوز بای کار کرد و لازم است در این منطقه مرزی به مباحث فرهنگی بیش از هز مسئله دیگری توجه شود.

,

 

,

ترک تحصیل به علت نبود مدرسه

, ترک تحصیل به علت نبود مدرسه, ترک تحصیل به علت نبود مدرسه,

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به یکی دیگر از مشکلات موجود در شهرک عشایری ولیعصر،عنوان کرد: مسئله خیلی مهمی که باید به آن توجه شود بحث ترک تحصیل دانش آموزان به خصوص دانش آموزان دختر است که پس از اتمام پایه ششم به دلیل نبود دوره دوم تحصیلی در این شهرک ترک تحصیل کرده و نمی‌توانند درس خود را ادامه دهند.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: البته می‌توان در این شهرک خانه ای را به عنوان مدرسه در نظر گرفت اما برای حضور معلم در این شهرک یسکری مشکلاتی وجود دارد که در نظر گرفتن معلم برای پایه های بعدی در این شهرک را به مشکل مواجه کرده است.

,

 

,

امام روستای شهرک ولیعصر گفت:با وجود اینکه دانش آموزان این روستا بیش از 100 نفر هستند اما به علت نبود معلم  بعد از پایه ششم دانش آموزان ترک تحصیل می‌کنند و این یکی از معضلات فرهنگی بسیار بزرگ در این شهرک عشایری است.

,

 

,

گنج هایی که در بیغوله های مرزی پیدا می‌شوند

, گنج هایی که در بیغوله های مرزی پیدا می‌شوند, گنج هایی که در بیغوله های مرزی پیدا می‌شوند,

حجت الاسلام قاسمی بیان کرد: همانگونه که مطرح شد این شهرک عشایری دارای دانش آموزان مستعد بسیار زیادی است سال جاری در آزمون سراسری یکی از دانش آموزان دختر این شهرک رتبه سه رقمی را کسب کرد در واقع این دانش آموزان گنج هایی هستند که در این بیغوله های مرزی و محروم پیدا می‌شوند و لازم است مسئولان برای راه اندازی مدرسه در پایه دوم متوسطه در این شهرک اقدام کنند.

,

 

,

وی ادامه داد: عمده دانش آموزان دختر به دلیل نبود مدرسه در دوره دوم و طی کردن مسافت طولانی 12 کیلومتری تا درح ترک تحصیل کرده و این باعث می‌شود استعداد های درخشان در مناطق مرزی محدود شوند و زمینه رشد و پیشرفت از آنها گرفته شود.

,

 

,

امام روستای شهرک ولیعصر خاطرنشان کرد: از دیگر مشکلات این شهرک آنتن دهی بسیار ضعیف تلفن همراه و اینترنت است به گونه ایکه در حین برقراری تماس و صحبت کردن تماس قطع شده و به سختی امکان برقراری مجدد وجود دارد .

,

 

,

حجت الاسلام قاسمی گفت: همچنین آنتن دهی اینترنت تلفن همراه در شهر درح 4G است و با توجه به اینکه فاصله شهرک تا درح 12 کیلومتر بیشتر نیست اما آنتن دهی اینترنت تلفن همراه در شهرک ولیعصر بسیار ضعیف است.

,

 

,

به راستی که قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی برای محرومیت زدایی در مناطق مرزی قرار گرفته تا با انجام کار در حوزه های پنج گانه خود یعنی اشتغال و معیشت،فرهنگی، سلامت،تعلیم و تربیت و عمرانی در روستاهای 6 دهستان مرزی این استان کم برخوردار نقطه روشن و امیدی برای زندگی مرزنشینان غیور باشد.

,

 

,
, ,

گزارش از سمیه سلیمانی و حسین ترشابی

,

 

,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه