اخبار داغ

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران:

مردم باید انصاف داشته باشند/ کاندیداهایی که برای نماینده شدن هزینه می‌کنند، یا دیوانه‌اند یا عاشق!

مردم باید انصاف داشته باشند/ کاندیداهایی که برای نماینده شدن هزینه می‌کنند، یا دیوانه‌اند یا عاشق!
نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران می‌گوید تعطیلات امسال مجلس، دو هفته از تعطیلات معمول هرسال کم‌تر است و مردم باید در قضاوتشان انصاف داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، دو روز قبل با اعلام خبر تعطیلی مجلس شورای اسلامی، موجی از انتقادات علیه این نهاد در فضای مجازی کشور به راه افتاد. انتقادکنندگان بر این باور بودند که در شرایطی که مردم از مشکلات اقتصادی در رنج‌اند، نمایندگان مجلس باید به جای رفتن به تعطیلات با برگزاری جلسات اضطراری به بهبود وضع موجود کمک کنند. مرآت برای بررسی این موضوع به سراغ پروانه مافی، نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی رفت. تماس نخست ما با خانم مافی ناکام ماند اما خود ایشان در ساعات پایانی شب با ما تماس گرفتند و صریح و صمیمی به سوالات ما پاسخ گفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

آن‌چه می‌خوانید بخشی از گفتگوی مرآت با پروانه مافی است.

,

مرآت- خانم مافی! احتمالا بازخوردهای منفی ناشی از اعلام خبر تعطیلی مجلس در این شرایط اقتصادی را رصد کرده‌اید. دیدگاه شما در این ارتباط چیست؟

,

مجلس به طور سالانه تعطیلی تعریف‌شده‌ای دارد اما امسال دو هفته از میزان تعطیلات مجلس کاسته شده است. نمایندگان مجلس، همواره در تیرماه دو هفته به مرخصی می‌رفتند اما امسال از کل مرخصی سالانه همین دو هفته باقی مانده است.

,

مرآت- با این وجود برخی معتقدند که در این شرایط اقتصادی همین‌قدر تعطیلی هم زیاد است و با تعطیلات مجلس مخالف‌اند!

,

چه کسانی مخالف‌اند؟

,

مرآت- بخشی از مردم!

,

نماینده‌ها هم انسان‌اند، باید نفسی بکشند. الان ساعت چند است؟

,

مرآت- ساعت 10 و 10 دقیقه شب!

,

من ساعت یک ربع به 6 صبح از منزل خارج شده‌ام و بلاانقطاع در بازدید‌ها، نشست‌ها و برنامه‌های مختلف حضور داشته‌ام تا یک ربع قبل. وقتی به منزل رسیدم، تلفنی از رئیس شیلات داشتم و الان هم با شما صحبت می‌کنم. کارها آن‌قدر فشرده است که من تا این ساعت موفق نشده‌ام، نمازی که از همه کارها واجب‌تر است را بخوانم. شما بگویید ما دیگر باید چه کنیم؟

,

مرآت- من به شما خداقوت می‌گویم! سوال من، سوال بخشی از مردم بود و اگر رصد کرده باشید، احتمالا دیده‌اید که خبر تعطیلی مجلس بازتاب‌های گسترده‌ای داشته است.

,

مردم باید انصاف داشته باشند. وقتی ما بی‌انصاف باشیم برکت از زندگی‌مان می‌رود.

,

مرآت- بخشی از قضاوت‌های مردم تحت تأثیر شرایط نامطلوب اقتصادی صورت می‌گیرد.

,

من قبول دارم که شرایط دشوار است اما مجلس کار خود را انجام داده است. با این وجود اگر جلسه‌ای اضطراری لازم باشد، مجلس در میانه تعطیلی هم آماده خواهد بود.

,

مرآت- من برای مجلس و شما آرزوی توفیق می‌کنم!

,

شما آخرین مشتری ما نیستید. من معمولا تا 12 شب به مسائل رسیدگی می‌کنم و به تلفن‌ها جواب می‌دهم. گاهی از سیستان و بلوچستان، بوشهر و هرمزگان هم تماس می‌گیرند! می‌گویند نمایندگان ما جواب تلفن را نمی‌دهند!

,

مرآت- مردم البته حرف‌های صریح‌تری هم می‌زنند که من جسارت نمی‌کنم تا آن‌ها را بیان کنم!

,

عیبی ندارد! بگویید، من دوست دارم بشنوم.

,

مرآت- مثلا می‌گویند با توجه به حقوق بالایی که شما نمایندگان دریافت می‌کنید، شرکت در جلسات و بازدیدها و برنامه‌ها و پاسخ دادن به مردم کم‌ترین وظیفه شماست.

,

خوب شد این مسأله را عنوان کردید. سرِ درددلم با شما باز شد!

,

مرآت- لطفا علاوه بر حقوق، درباره مزایای نمایندگان نیز توضیح بدهید!

,

متأسفانه یکی از نمایندگان مجلس به غلط مسأله مزایا را در اذهان مردم جا انداخت که ما نمی‌توانیم آن را با چکش هم از سر مردم خارج کنیم! من این مسأله را واضح می‌گویم. متأسفانه آقای محمود صادقی در این‌باره مصاحبه‌ای انجام داد و نمی‌دانم جوزده شده بود، احساسی شده بود یا چه اتفاق دیگری افتاده بود که موضوع مزایا را این‌گونه مطرح کرد.

,

(در این بخش از گفتگو خانم مافی توضیحات مفصلی درباره حقوق و مزایای نمایندگان مجلس ارائه کردند و به توضیح جزئیات نحوه هزینه‌کرد مبالغ مربوط به دفاتر نمایندگان پرداختند که هم به دلیل جلوگیری از تطویل و هم به دلیل درخواست ایشان، برای پرهیز از ایجاد حواشی از نقل آن‌ها خودداری می‌کنیم.)

,

نیازمندان و مضطران بسیاری به دفاتر نمایندگان مراجعه می‌کنند و بسیاری از نمایندگان قسم می‌خورند که چیزی هم روی حقوقشان می‌گذارند تا کم نیاورند! لذا از قدیم گفته‌اندکه آواز دهل شنیدن از دور خوش است. نمایندگی پولی ندارد. من حاضرم این مساله را به طور مستند به شما ثابت کنم.

,

مرآت- سرکار خانم مافی! پس چرا کاندیداها برای نماینده شدن اینقدر هزینه می‌کنند؟

,

والله نمی‌دانم! من می‌گویم این کسانی که به مجلس آمده‌اند یا دیوانه‌اند یا عاشق! من واقعا عشق خدمت دارم. من بازنشسته هستم و اخیرا از من به عنوان بازنشسته ملی تقدیر کردند. یکی از دلایل انتخاب من این بود که فعالیتم با وجود بازنشستگی کم‌تر نشده است. بعضی‌ها واقعا دلشان می‌خواهد خدمت کنند. درباره دیگران صحبت نمی‌کنم اما به هر حال در این مملکت مسیرهای انحرافی هم هست.

,

اما اگر یک نماینده بخواهد بدون استفاده از رانت و حاشیه، با همین حقوق زندگی کند، مطمئن باشید کم هم می‌آورد؛ مگر این که نخواهد به کسی کمک کند. آیا من می‌توانم از کنار مسائل و دردهای مردم بگذرم؟ وجدانم اجازه می‌دهد؟

,

مرآت- هیچ انسانی نمی‌تواند بگذرد!

,

آفرین! پولی که به ما می‌دهند خرج همین‌ چیزها می‌شود. من حاضرم از زندگی ما، قبل و بعد از نمایندگی فیلم بگیرند تا ببینند چقدر اضافه شده و چقدر کم شده. پس این‌گونه فکر نکنید. البته من می‌دانم که این تصور ناشی از اشتباه همکار ما بود. آدمِ حسابی! آن‌چه که گفتی هزینه دفاتر بود! من حساب هزینه‌های دفترم با حساب حقوقم جدا کرده‌ام. خدایی این‌گونه که فکر می‌کنید نیست!

,

من نمی‌خواهم بگویم وضعیت گل و بلبل است و نمی‌خواهم بگویم که نادرستی و تبهکاری وجود ندارد اما این‌قدر که بزرگنمایی و سیاه‌نمایی می‌کنند، نیست. با همه این اوصاف ما منتی نداریم. تا 12 شب هم کار می‌کنیم. گاهی همسرم به من می‌گوید تلفن را رها کن! اما من می‌گویم شاید کسی یک مسأله ضروری داشته باشد که من بتوانم همین امشب آن را حل کنم. من البته به خاطر اتفاقات بدی که افتاده به مردم حق می‌دهم.

,

مرآت- و البته خیلی‌ها هم مثل شما صریح و ساده با مردم سخن نمی‌گویند و به مردم درست توضیح نمی‌دهند!

,

آفرین! ما با مردم حرف نمی‌زنیم. مسئولین ما باید خودشان را قاطی مردم کنند و با مردم حرف بزنند. اگر با مردم حرف بزنند، بیش از 50 درصد مشکلات حل می‌شود. هیچ‌کس هیچ‌چیز نمی‌گوید و بعد یک فضای رسانه‌ای مبتنی بر دروغ و تهمت ایجاد می‌شود. هیچ‌کس هم نیست که جلوی دروغگویان را بگیرد که چرا فلان شایعه را در فضای مجازی منتشر کردید؟

,

اخیرا شایعه‌ای درباره یک کودک کار منتشر شد و دیدید که منتشرکننده آن کلیپ عذرخواهی کرد. بخشی از مشکلات ما از این جنس است. بگذارید صریح بگویم که ما در حوزه اطلاع‌رسانی، از بالا یعنی از رئیس‌جمهور گرفته تا پایین‌دستی‌ها، بسیار بسیار ضعیف هستیم. ما کارهای خوبی که می‌کنیم را نمی‌گوییم و کارهای بدی که بعضا دروغ هم هستند، بزرگنمایی می‌شوند. طبیعی است که جوانان ما باور کنند.

,

مسئولیت شما رسانه‌ها بسیار سنگین است. شما باید بتوانید رسالت عظیم اطلاع‌رسانی را به خوبی به انجام برسانید.

,

مرآت- سرکار خانم مافی! من امیدوارم که دیگر همکاران شما نیز پاسخگو باشند. شایعه‌ها و بزرگنمایی‌ها عمدتا در فضای غیرشفاف تشدید می‌شوند.

,

و سخن آخر.

,

نماینده‌ها عمدتا در خدمت مردم هستند و تلاش می‌کنند. این‌گونه نیست که تصور کنید آن‌ها در حال استراحت‌اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه