اخبار داغ

امام جمعه قم:

راه برون‌رفت از مشکلات جلوگیری از اختلاف است/ نباید در درون به جان هم بیفتیم

راه برون‌رفت از مشکلات جلوگیری از اختلاف است/ نباید در درون به جان هم بیفتیم
آیت‌الله حسینی بوشهری اظهار داشت: نکته کلیدی بیانات رهبری پرهیز از اختلاف و تکیه بر انسجام و وحدت بود؛ راه برون‌رفت از مشکلات جلوگیری از اختلاف، درگیر نشدن در جنگ رسانه‌ای و همدلی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه امروز قم، بیان کرد: هر اقدام و رفتاری که موجب عدالت اجتماعی در جامعه می‌شود مصداق بارز معروف در جامعه است؛ هر طرح و برنامه‌ای که سیاست‌گذاران و مسوولان جامعه اجرایی می‌کنند اگر به سمت تحقق عدالت اجتماعی باشد معروف است و هر اقدامی که مقابل عدالت اجتماعی باشد و زمینه فساد، نارضایتی اجتماعی را فراهم کند منکر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی با تاکید بر اینکه عدالت اجتماعی همه وجوه جامعه را در بر می‌گیرد اذعان کرد: جامعه اسلامی زمانی به عدالت اجتماعی دسترسی پیدا می‌کند که در راهبردها، برنامه‌ها و سمت و سوی جامعه، خروجی رفع فقر، ظلم، تبعیض و عقب‌ماندگی‌ها و... باشد. باید فرصتی در اختیار افراد قرار دهیم که آن‌ها بتوانند به راحتی حقوق خود را استیفا کنند.

,

امام جمعه قم با اشاره به اهمیت اعطاء حقوق آحاد جامعه به عنوان یکی از شاخصه‌های عدالت اجتماعی تصریح کرد: افراد زمانی به سعادت می‌رسند که این شاخصه را مشاهده کنیم. همانطور که مسوولان در پی احقاق حقوق خود هستند باید برای مردم هم همینطور باشد و اگر به این جایگاه رسیدیم جامعه‌ای سعادتمند خواهیم داشت.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: محرم ماه درس‌ها و عبرت‌ها، ماه پیروزی خون بر شمشیر، عالی‌ترین فرصت برای تبلیغ دین خدا برای مبلغان، آشنایی با اهداف عاشورا و... است؛ محرم هم ماه عاطفه، هم ماه حماسه و هم ماه منطق است و نمی‌شود به یک بعد بسنده کرد و از ابعاد دیگر غفلت نمود. امام حسین(ع) همان هدف پیامبر اکرم را پیگیری کرد و زمانی که به اهداف ایشان نگاه می‌کنیم که مبارزه با فساد، مبارزه با ظلم، مبارزه با جهل و زبونی بشر بود همان اهداف عالی پیامبر است.

,

آیت‌الله حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه هیئات عزاداری و دسته‌ها در این ماه باید باشکوه برگزار شود تصریح کرد: انقلاب ما برگرفته از عاشورا و سرمایه ما ارادت به اهل‌بیت(ع) است و باید با توسل به ائمه اطهار بخواهیم که بر دشمنان پیروز شویم؛ سخنرانان باید به بیان معارف پرداخته و مداحان از بدعت‌ها و خرافات صرف‌نظر کنند، هیچ بدعتی نباید وارد فرهنگ عزاداری امام حسین(ع) شود.

,

وی با اشاره به حادثه 17 شهریور گفت: خون‌های شهدای این حادثه پای درخت انقلاب ریخته شد و این شجره طیبه جوانه زد.

,

امام جمعه قم با اشاره به برگزاری اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: این اجلاسیه یکی از اجلاسیه‌های مهم خبرگان بود؛ تابلوی مجلس خبرگان بیان این نکته بود که منویات رهبری در خصوص مسائل اقتصادی را از قوای سه گانه خواستار شدند.

,

وی با تاکید بر اینکه خبرگان رهبری در این شرایط سختی که مردم با آن درگیر هستند در کنار آن‌ها و همراه و دلسوز و خیرخواه و پیگیر مسائل و مشکلات آن‌ها هستند گفت: خبرگان سه قوه را خواستند تا مشکلات مردم را پیگیری کنند.

,

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان اظهار کرد: نکته کلیدی بیانات رهبری پرهیز از اختلاف و تکیه بر انسجام و وحدت بود؛ راه برون‌رفت از مشکلات جلوگیری از اختلاف، درگیر نشدن در جنگ رسانه‌ای و همدلی است. دشمن توطئه‌های بسیاری در سر دارد و نباید در درون به جان هم بیفتیم، تحریم را دشمن آغاز کرده اگرچه معتقدیم اشکالاتی در داخل وجود دارد و سوء تدبیری‌هایی نیز هست اما نباید درگیر توطئه دشمن شد و با جنگ رسانه‌ای تبلیغاتی دشمن باید مقابله کرد.

,

وی تصریح کرد: اخلال‌گران اقتصادی و احتکارگران بدانند که مبادا بدون دریافت مزد و پاداش از دشمن در جهت اهداف آن‌ها فعالیت کنند چراکه کار آن‌ها کمک به دشمن است؛ کسی که کالا را احتکار کند و گران‌فروشی انجام دهد در مسیر اهداف دشمن کار می‌کند. همه ملت با هم در پیروزی انقلاب دخیل بودند و برای حفظ آن نیز باید همه با هم پای کار باقی بمانند.

,

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی باید به وظایف خود در برخورد با اخلال گران اقتصادی به خوبی عمل کند افزود: کارهایی شروع شده اما مردم همچنان منتظر اقدامات جدی دستگاه‌ قضائی هستند و باید با دانه‌درشت‌ها برخورد جدی شود تا حساب کار خود را بدانند و بقیه هم از کار خود پشیمان شوند.

,

وی با اشاره به انتخابات عراق گفت: آمریکایی‌ها در منطقه برنامه‌ریزی می‌کنند تا نگذارند این ملت بعد از ناراحتی‌هایی که از صدام کشیدند روی آرامش را ببینند؛ توصیه می‌کنیم که ملت عراق درگیر توطئه‌های دشمنانشان نشوند خصوصاً شیعیان درگیر دودستگی و اختلاف نشوند. حشدالشعبی کار سنگینی برای حفظ عراق انجام داد و همچنان باید مورد تکریم باشد.

,

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اجلاس سران ایران، روسیه و ترکیه در تهران گفت: تصمیم این اجلاس در خصوص سوریه بسیار مهم خواهد بود و امیدواریم سرنوشت ادلب هم با تصمیم این سه کشور بزرگ منطقه یکسره شود و خاک سوریه برای همیشه از وجود تروریست‌ها پاک شود.

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه