اخبار داغ

آیت الله دژکام:

حقیقت مکتب امام حسین برای ایستادگی بر علیه فساد بوده است/ سِحرِ رسانه ای دستگاهِ استکبار رنگ خود را خواهد باخت

حقیقت مکتب امام حسین برای ایستادگی بر علیه فساد بوده است/ سِحرِ رسانه ای دستگاهِ استکبار رنگ خود را خواهد باخت
امام جمعه شیراز گفت: مسیر امام حسین (ع) برای همیشه ی بشر ترسیم شده است، حقیقت این مکتب برای ایستادگی بر علیه فساد، ظلم و دادخواهی بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام شانزدهم شهریور ماه در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه قرآن کریم به ما می آموزد که تا وقتی در مسیر حق گام بر می داریم از هیچ چیزی نترسیم، گفت: بیگانگان و دشمنان از دیرباز تاکنون با تلقین، دروغ پردازی و بزرگنماییِ کوچکترین مسئله سعی در ترساندن و ناامید کردن ملت ما و دیگر مسلمانان داشته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
 
,
امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه شما مردم باید فوت و فن ها را بشناسید و بدانید که این شگرد رسانه ای آنها برای ناامید کردن ما است تا دیگر مقاومتی نداشته باشیم، تصریح کرد: امروزه دلسوزان و رهبر انقلاب تنها یک نگرانی دارند که این ملت مؤمن تبلیغات دروغ آنها را باور کنند و بترسند.
,
 
,
وی با اظهار اینکه سِحرِ رسانه ای دستگاهِ استکبار رنگ خود را خواهد باخت، افزود: مرگ بر آمریکایِ ملت دارد به نتیجه می رسد، این مسیر الهی که شروع کرده اید و با توکل در مسیر خداوند متعال گام بر می دارید نتیجه اش تنها پیروزی است و نهایتا دشمنان شما خوار و ذلیل خواهند شد.
,
 
,
 اگر تقوا در جامعه حاکم باشد فسادی رخ نخواهد داد
,  اگر تقوا در جامعه حاکم باشد فسادی رخ نخواهد داد,
نماینده ولی فقیه در استان فارس درخصوص ضرورت رعایت تقوا، اظهار داشت: همه ما موظف به رعایت تقوا و تقویت آن هستیم چرا که اگر تقوا در جامعه حاکم باشد فسادی رخ نخواهد داد.
,
 
,
دژکام بیان کرد: مسئولان باید با رعایتِ تقوا تلاش کنند تا آنچه از مسائل مردم که در کوتاه مدت قابل حل است، حل شود و آنچه در بلند مدت حل می شود مردم امیدوار باشند که مسئولان با دلسوزی برای حل آن تلاش می کنند اگر اینگونه باشند مردم صبر و دعا می کنند و کار هم پیش خواهد رفت.
,
 
,
امام جمعه شیراز با اشاره به سالروز هفدهم شهریور ماه و جنایات رژیم پهلوی در این روز، گفت: سالها قبل ظالمان ستم پیشه پهلوی با کمک مستشاران آمریکایی و اسرائیلی ها در خیابان 17 شهریور (خیابان لاله) ایستاده بودند و مردم را به آتش و خون کشیدند و تعدادی زیادی را کشتند.
,
 
,
وی با اعلام اینکه این لکه ننگ هرگز از دامن پهلوی پاک نخواهد شد، اظهار داشت: یاد و خاطره زنان و مردان بزرگ و غیوری که در انقلاب به دلیل سر دادن الله اکبر جان خود را از دست دادند را گرامی می داریم و از آنها برای ادامه راهِ روشنشان استمداد می طلبیم.
,
 
,
تاکید بر بارخوانی سیره و مکتب اباعبدالله (ع) در ایام محرم/ مسیر امام حسین (ع) برای همیشه ی بشر ترسیم شده است
, تاکید بر بارخوانی سیره و مکتب اباعبدالله (ع) در ایام محرم/ مسیر امام حسین (ع) برای همیشه ی بشر ترسیم شده است,
دژکام با اشاره به شروع ایام محرم از سه شنبه آینده، اظهار داشت: هر که برای عزیزِ زهرا اشک بریزد مورد لطف و مغفرت الهی قرار می گیرد؛ سیره و مکتب اباعبدالله (ع) را باید در این دهه بازخوانی کنیم و به نسل جوان نیز یاد بدهیم تا از این مسیر دور نشویم چرا که عاقبت بخیری و روشنایی در این مسیر قرار دارد.
,
 
,
امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه مسیر امام حسین (ع) برای همیشه ی بشر ترسیم شده است، گفت: این راه، ایستادگی در برابر ظالم و سر دادن فریاد عدالتخواهی را به مظلومان، روش زندگی، چگونگی مقابله با مفاسد اجتماعی، مبارزه با فساد و به صلاح و سامان رساندن جامعه را درس می دهد؛ اصل و حقیقت این مکتب برای ایستادگی بر علیه فساد، ظلم و دادخواهی بوده است.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در فارس با اظهار اینکه باید فرصت حضور در مجالس و سینه زنی ها مغتنم شمرده شوند، بیان کرد: امروزه لیست مفصلی از مفاسد اجتماعی را می بینید که ممکن است در هر گوشه ای از جامعه نفوذ کرده باشد لذا حسینیه ها و هیئت ها باید با تعصی از مکتب سیدالشهدا در این راستا برنامه ریزی و ساماندهی داشته باشند و مقابل فساد، زشتی و پلیدی بایستند.
,
 
,
وی خطاب به گردانندگان هیئات گفت: لازم است با مطالعه و تبیین سیره اباعبدالله الحسین (ع)، در مسیر هدایت جامعه به سمت صلاح با روش حسینی گام برداشته شود.
,
 
,
دژکام در ادامه بر تلاش های بی وقفه دشمنان برای آسیب زدن به این انقلاب، تصریح کرد: مستکبران و بیگانگان از سالها قبل در تمامی مواقع نشان داده اند که برای از پای انداختن ما کمر همت بسته اند و در زمان های مختلف نیز بارها تلاش کرده اند اما به هیچ نتیجه ای نرسیده اند.
,
 
,
همتِ عالی درونی لازمه حل مشکل اقتصادی
, همتِ عالی درونی لازمه حل مشکل اقتصادی,
امام جمعه شیراز در ادامه با بیان اینکه مسلم بدانید این دشمنان دیرینه در زمان های مختلف ملت ما را کشته اند و اگر بتوانند با زهم این کار را انجام می دهند، گفت: دشمنان گفته اند به هر شکلی که شده نمی گذارند این انقلاب، چهل ساله شود و برای این موضوع برنامه ریزی و هزینه های بسیاری کرده اند لذا باید همه مراقب باشیم و برای ایجاد امنیت به ماموران امنیتی کمک بدهیم و در هیئات و حسینیه ها مراقب باشیم چرا که ممکن است افراد نفوذی دشمن برای آسیب زدن برنامه هایی داشته باشند.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: دشمنان پس از سرشکستگی شان در برهه های مختلف اکنون به سراغ فشارهای اقتصادی و جنگ رسانه ای رفته اند بنابراین باید با صبر و تلاش، اقتصاد مقاومتی را ایجاد کینم تا برنامه ریزی های دشمنان تاثیری بر ما نگذارد.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در فارس اظهار داشت: بارها اعلام شده که تنها درصد محدودی از مشکلات اقتصادی ما به دلیل تحریم ها است و بخش عظیم آن متوجه ضعف مدیریتی داخلی است لذا باید از درون همت عالی داشته باشیم و با وحدت، این مسائل را حل کنیم.
,
 
,
دژکام همچنین گفت: بیگانگان در نظر دارند آشوب آفرینی در کشورمان داشته باشند و ما نباید اجازه بدهیم که به هدف شومشان برسند.
,
 
,
فراخوان شرکت در جشن عاطفه ها و رسیدگی به فقرا و ایتام
,
امام جمعه شیراز با بیان اینکه لازم است از حیث امینت و ایجاد آرامش به نیروهای امنیتی کمک بدهیم که همه بدانند لشکر امام حسین سازماندهی شده هستند و در راستای ایجاد امنیت گام بر می دارند، افزود: ان شاءالله از این جنگ همه جانبه ی ترکیبی عبور خواهیم کرد.
,
 
,
وی خطاب به مردم با اعلام اینکه الان نزدیک ماهِ مهر و شروع سال تحصیلی هستیم و خانواده هایی وجود دارند که می خواهند فرزندانشان را به مدرسه بفرستند اما امکانات لازم برای فرستادن این بچه ها به مدرسه را ندارند، گفت: کمیته امداد جشن عاطفه ها را برای همین منظور راه اندازی کرده است، لازم است همگی در این کار خوب و خیر تلاش کنیم.
,
 
,
دژکام در انتها اظهار داشت: اگر می خواهیم امر به معروف و نهی از منکر ما به قلدرها اثرگذار باشد و مطمئن باشیم که خدا ما را در دادخواهی هایمان یاری می کند به یتیمان و فقرا رسیدگی کنیم تا دعای خیر این عزیزان بدرقه راهمان باشد.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه