اخبار داغ

امام جمعه موقت سمنان:

کشوری که خدا و امام زمان دارد به بن‌بست نمی‌رسد/ چرا افرادی مانند شهرام جزایری فرصت فرار پیدا می‌کنند؟

کشوری که خدا و امام زمان دارد به بن‌بست نمی‌رسد/ چرا افرادی مانند شهرام جزایری فرصت فرار پیدا می‌کنند؟
امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه کشوری که خدا و امام زمان دارد هرگز به بن‌بست نمی‌رسد گفت: بخشی از فضای ایجاد شده کنونی، بزرگ‌نمایی دشمنان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین مهدوی‌نژاد امام جمعه موقت سمنان در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته مرکز استان که در مصلی سمنان برگزار شد با بیان اینکه اقامه نماز و تلاوت قرآن باید به رشد انسان منجر شود گفت: تقوا و عمل صالح بهترین توشه انسان برای سفر خطیر آخرت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

امام جمعه موقت سمنان با تاکید بر توکل به خداوند در تمام مراحل زندگی افزود: توکل به خداوند متعال به معنای نفی عالم اسباب نیست لذا توکل در کنار تلاش انسان معنا پیدا می‌کند.

,

مردم در سختی زندگی می‌کنند

, مردم در سختی زندگی می‌کنند,

مهدوی‌نژاد در ادامه به تشدید مشکلات اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: مردم در سختی و دشواری زندگی‌ می‌کنند، حتی برخی خانواده‌ها از ترس هزینه‌های ازدواج از پذیرش خواستگار برای دختران خود خودداری می‌کنند و برخی بیماران نیز از تامین هزینه‌های درمان خود بازمی‌مانند.

,

وی با دعوت نمازگزاران برای انفاق و دستگیری از مستمندان جامعه اظهار کرد: افرادی که از تمکن مالی نسبی برخوردارند از کمک به نیازمندان بویژه نزدیکان و آشنایان خود غافل نشوند.

,

خطیب موقت نماز جمعه سمنان با اشاره به دیدار اخیر رهبر انقلاب با اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار فرمودند دشمن امروز جنگ بزرگ اقتصادی و تبلیغاتی را علیه ملت ایران آغاز کرده‌ است که همه باید این توطئه را خنثی کنند.

,

مهدوی‌نژاد با بیان اینکه رهبر انقلاب در سالهای گذشته بارها بر توجه به مسائل اقتصادی تاکید کرده‌اند افزود: این توصیه‌ها به طور شایسته مورد توجه مسئولان قرار نگرفت و متاسفانه اوضاع اقتصادی کشور به شرایط فعلی کشیده شد.

,

کشوری که خدا و امام زمان (عج) دارد هرگز به بن‌بست نمی‌رسد

, کشوری که خدا و امام زمان (عج) دارد هرگز به بن‌بست نمی‌رسد,

وی ادامه داد: بخشی از فضای ایجاد شده کنونی بزرگ‌نمایی شده است و دشمن نیز تلاش می‌کند در صدد آن است که نشان دهد جمهوری اسلامی ایران به بن‌بست رسیده است اما همه بدانند کشوری که خدا و امام زمان (عج) دارد هرگز به بن بست نخواهد رسید.

,

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه زندگی برخی افراد به طور کامل و زندگی برخی نیز تا حدی مختل شده است گفت: متاسفانه در سالهای گذشته به ظرفیت و توان داخلی توجه لازم صورت نگرفت و این امر کار را به اینجا رساند که همه ما از آن مطلع هستیم.

,

مهدوی‌نژاد تاکید کرد: 70 درصد مشکلات ریشه داخلی دارد و تحریم‌ها هرچند اثراتی داشته‌اند اما نه به آن مقدار که برخی بخاطر آن سست شوند.

,

چرا افرادی مانند شهرام جزایری فرصت فرار پیدا می‌کنند؟

, چرا افرادی مانند شهرام جزایری فرصت فرار پیدا می‌کنند؟,

وی با انتقاد از تفاوت گزارشات ارائه شده توسط مسئولان با واقعیت‌های زندگی مردم اظهار کرد: فاصله زیاد آمارهای مسئولان از اوضاع با واقعیت‌های جامعه، بی‌اعتمادی مردم را درپی خواهد داشت.

,

خطیب موقت نماز جمعه سمنان با درخواست از قوه قضاییه برای برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی و ارائه گزارش آن به مردم گفت: چرا افرادی مانند شهرام جزایری فرصت فرار از کشور پیدا می‌کنند؟

,

مهدوی‌نژاد با اشاره به نقش اخلالگران اقتصادی در ایجاد شرایط کنونی تصریح کرد: با یک اقدام قاطع، امید را به دل مردم بازگردانید و زالوصفتانی که خون مردم را می‌مکند به سزای اعمالشان برسانید.

,

سکوت خواص در فتنه 88 مشکلات را تشدید کرد

, سکوت خواص در فتنه 88 مشکلات را تشدید کرد,

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کشتار 17 شهریور سال 57 گفت: پس از وقوع آن جنایت بزرگ که صدها کشته و هزاران زخمی به همراه داشت، کارتر که خود را مدعی دفاع از حقوق بشر می‌دانست علنا از رژیم شاه حمایت کرد.

,

امام جمعه موقت سمنان همچنین به نقش مرحوم طالقانی در پیروزی انقلاب اسلامی و دفع فتنه‌های ابتدای انقلاب اشاره کرد و افزود: مرحوم طالقانی که به ابوذر انقلاب معروف شده بود با نطق قاطع خود بسیاری از فتنه‌های ابتدای انقلاب را دفع کرد.

,

مهدوی‌نژاد با اشاره به پیامدهای فتنه سال 88 در کشور گفت: سکوت برخی خواص در فتنه سال 88 منجر به تشدید حوادث آن سال شد که اگر این افراد مانند مرحوم طالقانی، شمشیر زبان خود را به نفع انقلاب استفاده می‌کردند شاهد ایجاد بسیاری از مشکلات در کشور نبودیم.

,

امر به معروف و نهی از منکر هزینه دارد

, امر به معروف و نهی از منکر هزینه دارد,

وی در بخش پایانی خطبه‌های نماز جمعه سمنان با تسلیت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری امام حسین (ع) اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از وصیت‌های اصلی حضرت سیدالشهدا (ع) بود که در نامه به محمد حنفیه بر آن تاکید شده است.

,

خطیب موقت جمعه سمنان با بیان اینکه احیای امر به معروف و نهی از منکر قطعا هزینه‌ خواهد داشت گفت: همه ما باید آماده هزینه دادن برای امر به معروف و نهی از منکر باشیم چراکه امام حسین (ع) نیز برای امر به معروف یزید هزینه داد.

,

مهدوی‌نژاد خاطرنشان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در بخش‌های مختلف کشور مورد توجه قرار می‌گرفت امروز شاهد وقوع اختلاس و مفاسد دیگر نبودیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه