اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی مطرح شد؛

تقوای الهی راهکار اصلی برای خروج از بحران اقتصادی است/ مساجد محور عزاداری‌های ماه محرم باشند/ واقعه عاشورا ثمره فراموشی غدیر بود/ متاسفیم برای آن نماینده مجلسی که به جای طرح مشکلات مردم از مسائل سیاسی حرف می زند

تقوای الهی راهکار اصلی برای خروج از بحران اقتصادی است/ مساجد محور عزاداری‌های ماه محرم باشند/ واقعه عاشورا ثمره فراموشی غدیر بود/ متاسفیم برای آن نماینده مجلسی که به جای طرح مشکلات مردم از مسائل سیاسی حرف می زند
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

تقوای الهی راهکار اصلی برای خروج از بحران اقتصادی است/ مساجد محور عزاداری‌های ماه محرم باشند

, تقوای الهی راهکار اصلی برای خروج از بحران اقتصادی است/ مساجد محور عزاداری‌های ماه محرم باشند, تقوای الهی راهکار اصلی برای خروج از بحران اقتصادی است/ مساجد محور عزاداری‌های ماه محرم باشند,

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به فرا رسیدن سالروز ۱۷ شهریور و قیام جمعه خونین، اظهار داشت: این قیام باید به عنوان عدالت خواهی و اسلامیت مردم ایران شناخته شود.
وی، افزود: بزرگداشت چنین روزهایی موجب اعتلای نظام اسلامی و ماندگاری از خود گذشتگی مردم در اذهان نسل جدید می شود.
امام جمعه ارومیه، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: خواسته های ایشان در حوزه مقابله با تهدیدات دشمن و همدلی دولت و ملت در جنگ اقتصادی باید سرلوحه امورات باشد.
وی، بیان داشت: کمک به وضعیت اقتصاد جامعه باید در اولویت باشد و اینکه برخی در جبهه دشمن به فکر خود باشند نشان دهنده تفکر دشمنی آن‌ها با عموم مردم است.
حجت الاسلام قریشی، تاکید کرد: تقوا و خداترسی موجب خروج از بن‌بست ها و برون رفت از مشکلات است و روزی اصلی نیز در همین مسیر است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، انتقاد از شرایط را همراه با اتحاد برای پیروزی را لازمه کشور دانست و گفت: با رعایت اصل اتحاد بزودی شاهد خروج از بحران فعلی و قرار گرفتن جامعه در نقطه اعتلای اقتصادی و علمی خواهیم بود.
وی، با اشاره به موضوع عزاداری در ماه محرم، اظهار داشت: اینکه برخی هیئات برای عزاداری محل مسجد را ترک کنند و در خارج از محل به عزاداری بپردازند امری نادرست است.
وی، افزود: مبنای عزاداری معرفت است که توسط روحانیت و علمای دین انجام شود و فلسفه عزاداری را برای عزاداران مشخص کند.
امام جمعه ارومیه، عنوان کرد: اینکه عزاداری را تنها در سینه زنی و زنجیرزنی محدود کنند نقشه مخالفان دین است و باید برای معرفتافزایی توجه بیشتری به عزاداری‌ها شود.
وی، خطاب به مداحان هیئات عزاداری، ابراز داشت: اشعار انقلابی و پرمحتوا در دستجات عزاداری موضوعی است که باید در عزاداری‌ها مورد توجه باشد و در این میان نوع پرداختن به مقوله قیام امام حسین(ع) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی، با انتقاد از شب زنده داری برخی هیئات با استفاده از ابزار و آلات موسیقی یا با صدای بلند، گفت: نباید به گونه‌ای عزاداری شود که عده‌ای از دستجات و بالاتر از آن از عزای امام حسین(ع) ناراحت شوند.
حجتالاسلام قریشی، رعایت حال مردم در عزاداری‌ها را جزو الزامات برشمرد و بیان داشت: هیات امنا، روحانیت و مسئولین هیئات این موضوع را رعایت کنند.
وی، از علمای اهل سنت نیز خواست تا فضایل امام حسین(ع) را برای عموم جماعت بیان کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، در خصوص اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا هم خطاب به دستجات و عزاداران عنوان کرد: اینکه نماز یومیه فدای عزاداری شود امری ناپسند و نادرست است.
وی، عصر تاسوعا و عاشورا و عزاداری در این مواقع را اصلی ترین زمان عزاداری‌ها عنوان کرد و گفت: اینکه برخی اعتقاد به حضور دستجات بر سر قبور در عصر عاشورا دارند امری نادرست است. باید در این مواقع تجمعات مردمی و عزاداری‌های عمومی باشد.
حجت الاسلام قریشی، اطعام مردم در ایام محرم را جزو بهترین عمل‌ها دانست و ابراز داشت: برخلاف وضعیت اقتصادی نامناسب باید به موضوع اطعام مومنین هم توجه شود.
وی، در پایان سخنان خود، با اشاره به در پیش رو بودن روز خانواده، حفظ جایگاه خانواده در برابر تهدیدات را جزو ضروریات در جامعه فعلی عنوان کرد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

واقعه عاشورا ثمره فراموشی غدیر بود/ متاسفیم برای آن نماینده مجلسی که به جای طرح مشکلات مردم از مسائل سیاسی حرف می زند/ باید با مسببین مشکلات ارزی و اقتصادی در جامعه برخورد قاطع صورت گیرد

, واقعه عاشورا ثمره فراموشی غدیر بود/ متاسفیم برای آن نماینده مجلسی که به جای طرح مشکلات مردم از مسائل سیاسی حرف می زند/ باید با مسببین مشکلات ارزی و اقتصادی در جامعه برخورد قاطع صورت گیرد, واقعه عاشورا ثمره فراموشی غدیر بود/ متاسفیم برای آن نماینده مجلسی که به جای طرح مشکلات مردم از مسائل سیاسی حرف می زند/ باید با مسببین مشکلات ارزی و اقتصادی در جامعه برخورد قاطع صورت گیرد,

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به دشمنی دشمنان با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، اظهار کرد: هم اکنون از یک طرف دشمنان با تمام هم و غم خود به دشمنی با انقلاب و نظام اسلامی پرداخته و از هر اندیشه و تفکری برای نابودی انقلاب تلاش می کنند و از طرف دیگر نیز برخی مشکلات اقتصادی وجود دارد.

,

وی افزود: در این وضعیت کنونی، کسانی که تریبون دارند و اهل سخنرانی هستند وظایف مهمی بر عهده دارند که باید بر آن اساس عمل کنند تا از این پیچ مهم مشکلات عبور کنیم.

,

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر انصاف در گفتار، گفت: انصاف در گفتارها از سوی موافقین و مخالفین یکی از مواردی است که باید  در این وضعیت در نظر داشته باشیم و این به این معنی است که نه سیاه نمایی کنند و نه همه چیز را رها کنند و بگویند به من چه و در واقع انتقاد باید سازنده و منصفانه و بدون سیاه نمایی باشد.

,

حسن زاده انصاف در عملکرد را دیگر لازمه جامعه برای گذر از پیچ مشکلات برشمرد و تصریح کرد: در این کشور مدیران صالح  و زحمتکش بسیاری داریم و همه قوا و آحاد مختلف مردم باید تلاش کرده و دست به دست هم دهند تا از مشکلات گذر کنیم.

,

وی با انتقاد از طرح مسائل فرعی به جای مسائل اصلی و معیشتی مردم از سوی برخی افراد، اظهار کرد: واقعا برای نماینده مجلسی که در نطق سالانه خود جای اولویت ها را عوض کرده و به جای طرح وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی مردم، مسائل فرعی را مطرح و از رفع حصر فتنه گران سخن می گوید.

,

امام جمعه میاندوآب افزود: آیا این افراد وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی مردم را نمی بینند که مسائل سیاسی و فرعی را به عنوان اولویت مطرح می کنند.

,

حسن زاده اتحاد و انسجام ملی و عمومی و کار جهادی دیگر شرط گذر از مشکلات عنوان کرد و گفت: باید دست به دست هم بدهیم تا از پیچ سخت به سلامت عبور کنیم.

,

وی با بیان اینکه مردم از وضعیت گله مند هستند، اظهار کرد: مردم از وضع قوانین، از عملکردها و گرانی ناراحتند و مسئولان مربوطه باید صدای مشکلات مردم را بشنوند و پای درد دل آنها بنشینند و خواسته های آنان را دریابند.

,

حسن زاده هم چنین با تاکید بر برخورد با مسببین مشکلات ارزی و اقتصادی در جامعه، گفت: مسببین اتفاقات اخیر از قبیل گرانی ارز، قاچاق و سکه در هر سطحی که باشند باید به دست قانون سپرده شده و با آنها برخورد قانونی و قاطع صورت گیرد.

,

امام جمعه میاندوآب به سالروز قیام خونین ۱۷ شهریور و کشتار مردم توسط رژیم پهلوی اشاره کرد و گفت: به پای انقلاب اسلامی ایران، خون های زیادی ریخته شده است و باید قدردان این انقلاب باشیم.

,

حسن زاده هم چنین به آغاز ماه محرم اشاره و اظهار کرد: واقعه عاشورا ثمره فراموشی غدیر است و اگر عاشورا بوجود آمد به خاطر این بود که غدیر فراموش شد و در شهرستان میاندوآب نیز هیئت های عزاداری که تا قبل از عید غدیر اقدام به برگزاری مراسمات اعلان عزا و برگزاری عزاداری نکردند.

,

وی با تاکید بر جذب افراد به مساجد، افزود:  باید از ایام محرم که حدود ۲۰۰ روحانی و مبلغ دینی به مساجد اعزام می شوند برای جذب افراد به سمت دین و مساجد استفاده کرد و مانع از طرد شدن آنها شد.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه مجالس روضه و عزاداری برای اباعبدالله الحسین(ع) از اهمیت فراوانی برخوردار است، اظهار کرد:محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و اگر انقلابی و حسینی هستیم باید افراد را به سمت خود جذب کنیم تا جذب دشمنان نشوند.

,

حسن زاده در ادام با بیان اینکه نماز جمعه یک عمل عبادی و سیاسی است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران، نماز جمعه را که یک نماز عبادی و سیاسی تاثیرگذار است  و از صدر اسلام وجود داشته، دوباره  احیا کرد.

,

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان و رشد استفاده از فضای مجازی در میان افراد مختلف، افزود: نباید فضای مجازی را رها کرد و این را در نظر داشت که در امر به معروف و نهی از منکر، به من چه جایی ندارد و همه باید احساس مسئولیت کنند.

,

حسن زاده به راههای کنترل شهوت اشاره کرد و گفت: راه سلبی و راه ایجابی راههای کنترل شهوت هستند که باید مورد توجه همه باشند.

,

وی با تاکید بر رعایت حجاب و عفاف، اظهار کرد: رعایت کردن حجاب و کنترل نگاه باید از سوی همه افراد مورد توجه قرار گرفته و رعایت شود.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه همه باید برای ترویج ازدواج در جامعه تلاش کنند، گفت: باید مانع از بالارفتن سن ازدواج در جامعه شد و خانواده ها با پرهیز از بدعت های غلط و کم کردن مخارج به نقش خود در راه افزایش ازدواج در جامعه عمل کنند.

,

حسن زاده با تاکید بر رعایت دستورات دین در مسائل اجتماعی، تصریح کرد: در وضعیت موجود که فضای مجازی گسترش یافته است، ازدواج یک ضرورت است و باید مورد توجه قرار گیرد و طبق دستورات دین عمل کرد نه اینکه به خاطر برخی بدعت ها و گفته های غلط مانع از ازدواج شد.

,

وحدت مسلمانان عامل اقتدار جامعه اسلامی است

, وحدت مسلمانان عامل اقتدار جامعه اسلامی است, وحدت مسلمانان عامل اقتدار جامعه اسلامی است,

امام جمعه موقت مهاباد از برگزاری جشن عاطفه‌ها به عنوان نمونه‌ای از سفارشات اسلام در مبارزه و مقابله با قفر و محرومیت زدایی عنوان کرد و اظهار داشت: وظیفه مردم و مسئولان در مبارزه با فقر و کم کردن محرومیت‌ها بسیار مهم و ارزشمند است و در این راستا اسلام بارها به آن تاکید کرده است.

,

ماموستا یحیی اسماعیلی تاکید کرد: جامعه آرمانی و یا مدینه فاضله باید همراه با کمک به دیگران باشد، جشن عاطفه‌ها فرصتی است تا با حضور پررنگ خود کمک حال فرزندان محروم این سرزمین باشیم و شادی‌های‌ فرزندان خود را با دیگر کودکان محروم قسمت کنیم.

,

وی ادامه داد: تقلید از یهودیت، مسیحیت و شیطان‌پرستی بزرگترین بلای خانمان‌سوز دنیای اسلام است و بارها مشاهده شده هر زمانی که دنیای اسلام به یک دستاورد مهم دست پیدا کرد، دشمنان دین اسلام با هجمه‌های خود تلاش بر از بین بردن این دستاوردها را به کار بسته‌اند و تلاش دارند تا با تهاجم فرهنگی به خواسته‌های خود دست یابند.

,

امام جمعه موقت مهاباد افزود: وحدت مسلمانان عامل اقتدار جامعه اسلامی است و وظیفه شیعه و سنی در اوضاع کنونی جامعه ایجاد وحدت و حفظ آن است.

,
دشمنان با یاس و ناامیدی به دنبال ایجاد جنگ روانی هستند
, دشمنان با یاس و ناامیدی به دنبال ایجاد جنگ روانی هستند, دشمنان با یاس و ناامیدی به دنبال ایجاد جنگ روانی هستند,

حجت الاسلام حسین فصیح‌نیا امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به دیدار اعضاء مجلس خبرگان با رهبر انقلاب به بیانات ایشان در این دیدار اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر انقلاب در این دیدار اصلی‌ترین موضوع کشور را وحدت بین مسئولان و مردم دانستند و با اشاره به ایجاد جنگ اقتصادی دشمنان بر عیله کشورمان، جنگ رسانه‌ای را مهم‌تر از آن دانسته و افزودند جنگ رسانه‌ای و تبلیغی دشمن کمتر از جنگ اقتصادی نیست.

,

وی ادامه داد: رهبر انقلاب هدف از جنگ اقتصادی و رسانه‌ای دشمنان را ایجاد اضطراب، یأس و ناامیدی و ایجاد احساس بن‌بست و بدبین کردن مردم نسبت به یکدیگر و همچنین نسبت به دستگاه‌های مسئول و نیز بزرگ نشان دادن مشکلات اقتصادی در اذهان جامعه دانستند.

,

امام جمعه شاهین دژ افزود: ما در کنار مخالفت با مفسدان اقتصادی و رانت‌خواری و نیز انتقاد به عملکرد دولت باید توجه داشته باشیم که رهبر معظم انقلاب سکان‌دار نظام اسلامی است و از بالا به تمام قضایا مشرف هستند و دارای بصیرت کافی نسبت به رفع بحران‌های موجود در کشور هستند.

,

حجت الاسلام فصیح‌نیا خاطر نشان کرد: ما باید بدانیم که دشمن تلاش دارد تا مردم را به اصل نظام بدبین کند بنابراین باید با نشان دادن دستاوردهای 40 ساله انقلاب و خدمات ایجاد شده، مقایسه‌ای به قبل و بعد از انقلاب داشته باشیم.

,

وی همچنین با توجه به ایام ماه محرم اظهار داشت: اخلاص در هیئت‌های عزاداری از اهمیت بالایی برخوردار است و عزادارای برای امام حسین(ع) باید همراه با اخلاص و به دور از تزویر باشد و یکی از وظایف هیئت‌های عزاداری امر به معروف و نهی منکر است

,

باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر به فرهنگ عمومی تبدیل شود

, باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر به فرهنگ عمومی تبدیل شود, باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر به فرهنگ عمومی تبدیل شود,

حجت الاسلام شکوری با اشاره به 20 شهریور و آغاز ماه محرم و سال 1440 قمری که به عنوان آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر نام گذاری شده است اظهار داشت: موضوع امر به معروف و نهی از منکر در طول تاریخ به دلیل حاکمیت حاکمان ستمگر به تعطیلی کشیده شده بود .

,

امام جمعه خوی گفت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، مجدد این موضوع از لابلای کتب فقهی و حدیثی بیرون کشیده شد و ستادهایی جهت احیای این دو فریضه الهی تأسیس و صدها جلد کتاب و هزاران مقاله تهیه و تدوین شد و صدها سخنرانی، مصاحبه و کلاس ارائه شده اما در عین حال هنوز به فرهنگ عمومی تبدیل نشده است.

,

وی افزود: دلیل آن نیز عدم همکاری لازم از سوی دولت ها با ستـادهای امـر بـه معروف و نهی از منکر، نبود بودجه برای فعالیت های ستادها به طوریکه تاکنون ستادها بصورت مجانی و محض رضای خدا فعالیت می کنند و جوسازی شبانه روزی عوامل دشمنان علیه فعالیت های ستادها و نیروی انتظامی و این سمپاشی ها بقدری قوی بوده که حتی بعضاً نیروهای انقلابی و متعـهد را نیز مجبور به موضـع گیری عـلیه فعالیت هـای ستاد ها کرده اند.

,

شکوری در ادامه گفت: باید دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

,

بهره گیری از نخبگان، صاحب نظران و عملکرد جهادی راه حل مشکلات اقتصادی/ مساجد محور عزاداری های ماه محرم باشند

, بهره گیری از نخبگان، صاحب نظران و عملکرد جهادی راه حل مشکلات اقتصادی/ مساجد محور عزاداری های ماه محرم باشند, بهره گیری از نخبگان، صاحب نظران و عملکرد جهادی راه حل مشکلات اقتصادی/ مساجد محور عزاداری های ماه محرم باشند,

حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به ایام محرم و جایگاه والای این ایام گفت: انبیا و تمامی پیامبران، اهل بیت عصمت و طهارت در زندگانی سختی های زیادی کشیده اند ولی همگی به مصیبت سید و سالار شهیدان اشاره کرده و فرموده اند، وقتی به سختی و مصیبت افتادید به مصیبت سید و سالار شهیدان بیاندیشید.

,

وی تصریح کرد: ویژگی شهادت امام حسین (ع) بگونه ای بود که تمام انسان ها، موجودات زمین و آسمان وقتی نامی از سید و سالار شهیدان می شنوند ناخودآگاه منقلب شده و گریه می کنند.

,

وی با اشاره به خصوصیات زیارت امام حسین (ع) اظهار کرد: دعاها در زیر بارگاه اباعبدالله الحسین(ع) مستجاب، خوردن تربت بارگاه امام حسین (ع) برای شفای امراض تاثیرگذار و نماز و سجده بر تربیت سید الشهداء مقبول درگاه خداوند است.

,

به گفته وی اینکه برخی هیئات برای عزاداری محل مسجد را ترک کنند و در خارج از محل به عزاداری بپردازند امری نادرست است.

,

امام جمعه پلدشت با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با هیئت دولت افزود: دشمن با استفاده از حفره ها و مشکلات موجود در کشور سعی در ناآرامی دارد ولی به لطف خداوند و تلاش شبانه روزی مردم و مسئولان نقشه هایشان نقش بر آب می شود.

,

طالبی گفت: هیچ راه بن بستی در اداره کشور وجود ندارد و می توان با بهره گیری از گنجینه های معنوی، کارشناسان قوی و صاحب نظر و تدابیر مسئولان مشکلات را حل کرد.

,

وی با اشاره به عملکرد جهادی تصریح کرد: با وجود نخبگان، ملت غیور و مسئولان می توانیم با انحرافات مقابله کرده و گره های اقتصادی را باز کنیم.

,

وی اظهار کرد: دشمن در آستانه چهلمین سالگرد نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش می کنید تا مردم را از نظام و دولت مایوس کرده و بین آنها اختلاف ایجاد کند.

,

خطیب نماز جمعه پلدشت افزود: دشمن در تمام نقشه های خود از قبیل جنگ نظامی شکست خورده است و تنها راهی که پیش رویش باقی مانده تحریم و فشارهای اقتصادی است.

,

طالبی با اشاره به جنگ روانی دشمنان علیه کشورمان گفت: مشکلات اقتصادی وجود دارد ولی به این حدی که دشمن القا می کند نیست ، تمام این مسائل جنگ روانی بوده و سعی دارند مردم را نسبت به مسئولان بد بین کنند.

,

امام جمعه پلدشت با تاکید به هفته امر به معروف و نهی از منکر افزود: هدف از هفته امر به معروف نشان دادن والاترین هدف امام حسین (ع) است و در هر نهضتی امر به معروف و نهی از منکر وجود داشته باشد این امر منجر به رستگاری و حصول نتیجه می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه