اخبار داغ

در خطبه های این هفته نماز جمعه استان کرمان مطرح شد؛

ناامیدی و احساس بن بست در کشور از اهداف جنگ رسانه ای دشمن است/دولت از جوانان خلاق استفاده کند و وزرای پیر را کنار بگذارد

ناامیدی و احساس بن بست در کشور از اهداف جنگ رسانه ای دشمن است/دولت از جوانان خلاق استفاده کند و وزرای پیر را کنار بگذارد
آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از   راه آرمان؛ آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر می خوانید:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از   راه آرمان, به نقل از  , به نقل از  , راه آرمان, ؛ ,

امام جمعه کرمان: مقابله با تبلیغات دشمن با انسجام مردم و مسئولین دولتی/ امر به معروف و نهی از منکر جامعه را زنده نگه می دارد

, امام جمعه کرمان: مقابله با تبلیغات دشمن با انسجام مردم و مسئولین دولتی/ امر به معروف و نهی از منکر جامعه را زنده نگه می دارد, امام جمعه کرمان: مقابله با تبلیغات دشمن با انسجام مردم و مسئولین دولتی/ امر به معروف و نهی از منکر جامعه را زنده نگه می دارد,

حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان در جمع نمازگزاران در محل مصلی امام علی علیه السلام با تأکید بر اینکه رعایت تقوا ‌در مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و در کل در همه زمینه‌ها لازم و ضروری است،اظهار کرد:بسیاری از گناهان ریشه در مسائل روانی وجود انسان دارد و برخی از گناهان بر اثر‌ مشکلات دنیوی، گاهی ‌بر اثر ضعف در اعتقادات، گاهی ‌بر اثر‌ تن دادن به خاری و گاهی براثر تشویق‌های نادرست دیگران اتفاق می‌افتد.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه ظرفیت انسان، ظرفیت قابل توجهی است‌ و انسان از نظر روحی و روانی قابلیت‌های شگفت‌آوری دارد که موجودات دیگر ندارند، عنوان کرد:نخستین کرامت انسان، کرامت ذاتی است.

,

وی ادامه دد:اگر انسان از ظرفیت‌های خود استفاده کند فضیلت ‌کسب کند و تقوای را رعایت کند از دیگران سبقت‌می گیرد و نزد خدا عزیز می‌شود و  اگر آدمی ارزش خودش را بداند و فضلیت خودش را بشناسد مرتکب بسیاری از گناهان نمی‌شود.

,

امام جمعه شهر کرمان ابراز کرد: گاهی اوقات فشار اقتصادی فشار روانی به‌دنبال دارد و انسان را به گناه می‌کشاند؛ رانت‌هایی که در جامعه است و باعث گناه می‌شود و افرادی خودشان را به قدرت‌هایی نزدیک می‌کنند تا از آن استفاده کنند ناشی از مشکلات روانی است.

,

حجت الاسلام و المسلمین با اشاره به اینکه  هفته امر به معروف و نهی از منکر را در پیش داریم و هدف قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بوده است، تصریح کرد:امر به معروف و نهی از منکر جامعه را زنده نگه می‌دارد.

,

این مقام مسئول گفت: جامعه پویا و زنده و جامعه انقلابی که در مقابل هر فسادی ایستادگی می‌کند جامعه‌ای است که در آن امر به معروف و نهی از منکر زنده است.

,

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: امروزه جنگ تبلیغاتی به‌شدت افزایش پیدا کرده است و اضطراب در دل مردم ایجاد می‌کنند تا یأس و ناامیدی نسبت به آینده را ترویج ‌دهند و مردم را نسبت به نظام بدبین کنند.

,

امام جمعه شهر کرمان  بیان کرد: انسجام مردم ودستگاه‌های مدیریتی کشور و مسئولان از نکات مهمی است ‌که‌ مسئولان باید همراه باشند تا بتوانند جلوی تبلیغات سوء دشمن را بگیرند.

,

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت:استان کرمان پهناورترین استان کشور با ظرفیت‌های ویژه و توانمند در عرصه‌های مختلف اقتصادی است.

,

وی خطاب به وزیر‌کشور  عنوان کرد: شایسته نیست استان کرمان در چنین جایگاهی در عرصه‌های مختلف استاندار نداشته باشد.

,

وی با بیان حساسیت و ضرورت این مسئله در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم این آخرین تذکر ما به وزارت کشور باشد و خواستار این هستیم هرچه سریع‌تر برای جایگاه مدیریتی استان استاندار انتخاب کنند تا با اختیارات ویژه‌ای ‌که دارد استان را مدیریت کند.

,

امام جمعه ریگان:ناامیدی و احساس بن بست در کشور از اهداف جنگ رسانه ای دشمن است

, امام جمعه ریگان:ناامیدی و احساس بن بست در کشور از اهداف جنگ رسانه ای دشمن است, امام جمعه ریگان:ناامیدی و احساس بن بست در کشور از اهداف جنگ رسانه ای دشمن است,

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این هفته نماز ریگان اظهارداشت:پس از پیروزی انقلاب اسلامی مرحوم آیت الله طالقانی اولین کسی بود که نظریه ی اقامه ی نماز جمعه را پیشنهاد داد.

,

وی ادامه داد:مرحوم آیت الله بهجت فرمودند ،گریه بر حضرت سید شهدا علیه السلام در ثواب و پاداش از همه مستحبات و حتی نماز شب بالاتر است.

,

امام جمعه ریگان افزود:رهبر فرمودند، مجالس عزاداری حسینی باید رابطه ی عاطفی و محبت به اهل بیت را افزون تر و محکم تر کند شناخت روشن تر و واضح تری نسبت به اصل حادثه عاشورا در مردم بوجود آورد و موجب تعمیق ایمان و معرفت بیشتر مردم شود.

,

وی ادامه داد:آن مجلس عزای حسینی با ارزش است که آن مجلس ایمان مردم و معرفت مردم را تقویت کند.

,

رنجبر ماهانی با بیان اینکه اولین شهید امر به معروف و نهی از منکر حضرت اباعبدآلله الحسین علیه السلام بودند ،گفت:معروفی بالاتر از ایجاد نظام اسلامی نداریم و هر کس در این راه تلاش کند آمر به معروف است. لذا امام رحمه الله علیه می فرماید مردم حتی باید مسولین را در معروف ها امر کنند و از منکرات نهی کنند حتی اگر در سطح بالایی از جامعه باشند این وظیفه ی ماست .

,

وی با اشاره به دیدار ولی امرمسلمین با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری ،بیان داشت:امروز نظام اسلامی بایک جنگ همه جانبه ی اقتصادی مواجه است که از یک اتاق جنگ هدایت می شود .

,

خطیب جمعه ریگان ادامه داد:امروز جنگی که علیه ما راه انداخته اند جنگ اقتصادی است که به خزانه داری آمریکا کشیده شده است .در این جنگ اقتصادی یک جنگ رسانه ای و تبلیغاتی نیز در جریان است که بیشتر اوقات از آن غفلت میشود.

,

ایشان عنوان داشت:دستگاههای جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی اطراف کشور ما یک جنگ رسانه ای راه اندازی کرده اند و در حال برنامه ریزی و تلاش برای عادی کردن فضای تبلیغاتی و فکری جامعه هستند.

,

رنجبر ماهانی تصریح کرد:در همین چند روزی که با مفسدان اقتصادی برخورد قضایی شد جنگ های رسانه ای را دیدید که قوه قضائیه و نهادهای امنیتی را مورد تخریب و توهین قرار دادند و اهداف این جنگ رسانه ای یاس و ناامیدی، اضطراب و احساس بن بست و بد بین کردن مردم به یکدیگر و بزرگ نشان دادن مشکلات اقتصادی در ذهن جامعه است .

,

امام جمعه ریگان در پایان بیان داشت:مشکلات اقتصادی و سوءمدیریت ها هست اما دشمن این را گاهی اوقات بزرگ جلوه می دهد.

,

امام جمعه رفسنجان:نمایندگان مجلس مشکلات مردم را بررسی کنید نه اینکه معضلات کشور را از طرح خارج کنید

, امام جمعه رفسنجان:نمایندگان مجلس مشکلات مردم را بررسی کنید نه اینکه معضلات کشور را از طرح خارج کنید, امام جمعه رفسنجان:نمایندگان مجلس مشکلات مردم را بررسی کنید نه اینکه معضلات کشور را از طرح خارج کنید,

حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوی الهی ، قانون، نظم و اصلاح ذات البین و با تبریک روز و هفته تعاون اظهار داشت: بحث تعاون و تعاونی ها که در قران نیز آمده است حمایت را از جانب دولت می طلبد یکی از گرفتاریها این است که بخش خصوصی فعال نیست اگر تعاونی ها فعال تر شوند هم اشتغال ایجاد می شود و هم بخش خصوصی فعال تر می شود و این مهم نیاز است.

,

وی افزود: برخی تعاونی ها با سختی کار را ادامه می دهند و حتی تعطیل شدند این موضوعات توجه بیشتری را می طلبد.

,

امام جمعه رفسنجان با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر و ماه حزن و اندوه اهل بیت پیامبر(ص) بیان داشت: از فرصت محرم و عاشورا که هر سال درسهای تازه ای برای ما دارد باید بیشتر بهره برد ، درس جاودان قیام عزتمندانه ان حضرت.

,

وی تصریح کرد: در ایام محرم و صفر در درجه اول وعظ و موعظه و منبر و بعد عزاداری باید استفاده شود عزاداری به سبک مطلوب و خداپسندانه و همانطور که سیره اهل بیت و مومنین و مومنان بوده است .

,

رمضانی پور افزود: این کارهای امروزی که در عزاداری ها صورت میگیرد وارداتی انگلیس است بعضی افراد که لیاس مقدس روحانیت را دزدیدند همپای انگلیسی ها هستند فتوا می دهند و به برخی پول می دهند به هرجا که اهداف انها را پیاده کنند پول های حرام ملکه انگلیس داده می شود تا ما ارزشهای خودمان را از دست دهیم آن سبک سنتی ارزشمندی که وجود داشته چرا الان نباشد.

,

وی بیان داشت: به فرمایش امام خمینی(ره) محرم اثبات کرد که حق بر باطل پیروز است ؛ امروز دشمنان این نام و اهل بیت که باطل محض هستند محکوم به شکست هستند و شما ملت بزرگوار در همه عرصه ها پیروز خواهید بود.

,

امام جمعه رفسنجان با گرامیداشت آغاز هفته امر به معروف و نهی منکر، این فریضه واجب الهی را ضامن حیات حقه تشیع دانست.

,

رمضانی پور در ادامه به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و بیان داشت: مهمترین چالش اقتصادی کشور گرانی اجناس و کالاهای ضروری زندگی مردم است که بطور روزانه تغییر می کند این معضل به اقشار کم درآمد فشار زیادی وارد کرده است.

,

وی افزود: مراجع معظم تقلید ،حوزه های علمیه، روحانیت او ئمه جماعات همه درد دل شما مردم را می دانند قشر عظیم روحانیت حتی در درد زندگیشان از شما بیشتر هم باشد و گرفتاریهای امروز را به عینه در زندگی لمس می کنند.

,

رمضانی پور گفت: رهبر معظم انقلاب که بار کم کاری مسئولان و همه مشکلات را مظلومانه به دوش خود می کشد و در این مدت راهنمایی و تذکرات فراوانی ارائه داده و می دهند و این مشکلات را بیان می کنند اما برخی افراد نابخرد و مریض در برخی جوامع می گویند چرا رهبری وارد کار نمی شوند.

,

وی تصریح کرد: موازی دستگاه دولت نمی شود دستگاههای دیگری درست کرد، شما مردم انتخاب کردید واین دولت باید پاسخگو باشد اینکه درد شما را درک می کنند یا نه موضوع دیگری است اما باید پاسخگو باشند.

,

امام جمعه رفسنجان بیان داشت: رئیس جمهور محترم هر روز در هفته تشکیل جلسه هیات دولت بدهند، نمایندگان مجلس هر روز در هفته جلسه نمایندگان را تشکیل دهند تا مشکلات مردم را بررسی کنند نه اینکه برخی مشکلات کشور را از طرح هم خارج کنند حلالتان باشد حقوقی را که میگیرید.

,

وی فزود: به جای آنکه بنشینید و مشکلات را رفع کنید قانون برای حل آن درست کنید خیلی راحت آن را از دو فوریت و دستور کار خارج می کنید این توقع از نمایندگان نیست باید به فکر مردم و حوزه های انتخابی و موکلان خودشان باشند نه اینکه برخی فکر کنند این اقایون خودشان براه هستند و ما مهم نیستیم؛ مراقب باشید که ناامید ی در جامعه ایجاد نشود .

,

رمضانی پور بیان داشت: همه باید دولت را کمک کنیم دستگاه قضا را یاری رسانیم تا بتوانند کارهای خوب و کارامد و تصمیمات به جا و شایسته بگیرند نه اینکه تصمیم بگیرند سکه و ارز را به بازار روانه کنند بیش از 7 میلیون قطعه سکه به افرادی بدهند که نیاز نبود عجب مدیریتی شد این نوع تدبیر و مدیریت را نمی خواهیم مدیریت از روی عقل سالم و ساعتها کار کارشناسی می خواهیم.

,

خطیب جمعه رفسنجان اظهار داشت: دولت از جوانان خلاق و مبتکر استفاده کند وزرای پیر را کنار بگذارید وحی نازل نشده است که این وزیر اصلاح طلب و معتدل باشد یک وزیر انقلابی و جهادی را سر کار بگذارید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه