اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه سراسر کشور مطرح شد؛

راه برون‌رفت از مشکلات جلوگیری از اختلاف است/ دشمن با ایجاد فشار در پی ناامیدی مردم است

راه برون‌رفت از مشکلات جلوگیری از اختلاف است/ دشمن با ایجاد فشار در پی ناامیدی مردم است
خطیبان جمعه سراسر کشور راه برون‌رفت از مشکلات را جلوگیری از اختلاف برشمرده و افزودند: دشمن با ایجاد فشار در پی ناامیدی مردم است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محور اصلی خطبه های نماز جمعه سراسر کشور درباره راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی، لزوم حفظ وحدت و نفشه های دشمنان برای ایجاد فشار روی مردم و ناامیدی آنان بود. گزیده خطبه های مراکز استانی به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

امام جمعه اراک: دشمنان با جنگ روانی به دنبال مأیوس کردن مردم از نظام هستند

, امام جمعه اراک: دشمنان با جنگ روانی به دنبال مأیوس کردن مردم از نظام هستند,

 آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه‌های نماز جمعه بیان کرد: ملت بزرگ ایران در زمان ٨ سال جنگ تحمیلی و آن شرایط دشوار و طاقت‌فرسا با اتکا به صبر و توکل، توانست دشمن را با آن همه تجهیزات و برنامه‌های دقیق، شکست بدهد و پیروز میدان شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، ضمن دعوت عموم مردم به برپایی مراسم عزاداری حضرت امام حسین علیه‌السلام گفت: ملت ایران شیفته و دلباخته امام حسین(ع) و یاران باوفایش هستند، نه تنها ایران بلکه جهان از شرق تا غرب دلداده‌ی امام حسین(ع) هستند.

وی تأکید کرد‌: مکتب حسینی مکتب توحید و معرفت، جهاد و شهادت، دفاع از حق و مظلوم، مبارزه با ظلم و استبداد و استکبار است.

دری نجف‌آبادی با تأکید بر عزاداری صحیح، از تمامی دست‌اندرکاران و خادمان برپایی مراسمات عزای حسینی خواست، کارهایی که باعث وهن و خشم و ترس نسبت به عزاداری و مکتب حسینی می‌شود، پرهیز کنند و همه در کمال اخلاص و صفا و به دور از خودنمایی به احیای شعائر حسینی بپردازند.

دشمن با تمام قوا در عرصه جنگ روانی و مأیوس سازی مردم وارد شده است

امام جمعه اراک با تأکید به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای خبرگان اظهار کرد: دشمنان در عملیات گستره‌ی روانی تمام قوای خود را از همیشه قوی‌تر وارد میدان کردند تا مردم را مأیوس و ناامید کنند، بنابراین مردم باید هوشیار باشند و فریب جنگ روانی دشمن را نخورند.

وی خاطرنشان کرد: مسؤولان دولتی برای خنثی‌سازی توطئه دشمنان و رفاه مردم، تمام تلاش خود را در جهت بهبود شرایط اقتصادی کشور به کار گیرند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

امام جمعه اردبیل: بزرگترین تسکین ملت در این بحران اقتصادی مسئولیت پذیری مسئولین است

, امام جمعه اردبیل: بزرگترین تسکین ملت در این بحران اقتصادی مسئولیت پذیری مسئولین است,

آیت الله  سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: بزرگترین تسکین برای ملت ما در این بحران اقتصادی، روراستی، شفافیت و مسئولیت پذیری مسئولین است و بدترین عامل برای زوال این اصل این است که مسئولین از مسئولیت سرباز زنند و فرافکنی کنند و بخواهند با حاشیه سازی خود را تطهیر کنند.

وی افزود:  این هفته بدترین فرافکنی در مجلس صورت گرفت و یک نماینده مجلس با وقاحت تمام، تقصیر را در اقتصاد و فرهنگ گردن نیروهای نظامی انداخت و گفت "نیروهای نظامی اگر به پادگان برگردند مشکلات اقتصادی و فرهنگی تماما حل می شود" و مراد او از نیروهای نظامی طبعا سپاه و قرارگاه خاتم الانبیاء است.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد:من از خود ملت سوال می کنم آیا بحران اقتصادی فعلی ناشی از فعالیت عمرانی قرارگاه خاتم الانبیاء است؟؛ اگر سپاه بزرگترین پالایشگاه خاورمیانه یعنی ستاره خلیج فارس را نساخته بود بحران بنزین، نظام و کشور را متلاشی کرده بود و شما الان در مجلس نبودید!، اگر سپاه ده ها پتروشیمی و پالایشگاه را بعد از ترک امثال توتال نساخته بود شما الان در آمد ارزی نداشتید.

وی اضافه کرد: الان تمام شرکت های حمل و نقل و بیمه ما را تحریم کرده اند اگر سپاه کشتی سازی صدرا نداشت الان شما در حمل نفت مشکل داشتید. دولت هند اعلام کرده که من از ایران نفت میخرم و به تحریم اعتناء نمی کنم اما حمل و نقل و بیمه به عهده خود ایران است.

نماینده ولی فقیه در اسان اردبیل تصریح کرد:  اگر سپاه اتوبان ها را نساخته بود جاده ها به قتلگاه تبدیل شده بود؛الان پیمانکاران به سادگی با دولت کار نمی کنند چون دولت اوراق قرضه می دهد و حداقل دوسال دیگر پرداخت می شود و تا دوسال ارزش پول ایران با این تورم معلوم است به کجا می رسد فقط قرارگاه خاتم الانبیا با شرائط فوق برای دولت کار می کند، آیا این اقتصاد را تخریب می کند؟
وی گفت: اگر سپاه سد ها را نمی ساخت الان چندین شهر ایران به کل به کانون مهاجرت تبدیل شده بودند؛اگر سپاه سکو های نفتی را نصب نمی کرد نفت ما در میادین مشترک غارت می شد.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه اگر سپاه تونل های مترو ها و تونل های عادی کلان شهر ها را با تجهیزات ویژه احداث نمی کرد مسئولین دولتی قادر به افتتاح متروها نبودند و کلان شهرها به پارکینگ های بزرگ تبدیل شده بودند، اظهار داشت: آیا اینها مخرب اقتصاد است؟ مخرب اقتصاد شما نماینده ها هستید که در این بحران اقتصادی یک طرح عمده اقتصادی نتوانسته اید در مجلس ارائه کنید. و البته جمعی از نمایندگان قابل تحسین هستند و ما درصدد اصدار حکم کلی نیستیم؛  این نماینده می گوید "اگر سپاه به پادگان برگردد فرهنگ جامعه درست می شود" الان از هر پنج ازدواج یکی منجر به طلاق می شود این با عمران و سازندگی سپاه چه ربطی دارد؟ سپاه هزاران شغل خرد با میلیاردها وام کم بهره در روستاها و شهرها توزیع کرده و جلوی فروپاشی خانواده ها را گرفته است. آیا نمایندگان تا حال یک طرح در خصوص طلاق به مجلس برده اند؟

وی ادامه داد: این نماینده می گوید "نمی دانم مسئول اقتصاد در کشور کیست؟" من می گویم دولت، مجلس و قوه قضاییه و اصلی ترین نقش در این میان مربوط به مجلس است. همچنان که حضرت امام فرمود "مجلس در رأس امور است".

عاملی با اشاره به اینکه  وقتی بانک ها برای دادن سود، میلیاردها از بانک مرکزی استقراض و نقدینگی را بالا بردند نمایندگان چرا سکوت کردند؟ این چه ربطی به سپاه دارد، اظهار داشت: وقتی بانک مرکزی موسسات مالی را به حال خودرها کرد و به وظیفه نظارتی خود عمل نکرد و آنها با سود جعلی 33 درصد پول چهار میلیون جمیعت را بالا کشیدند و دولت مجبور شد 20 هزار میلیارد از بانک مرکزی استقراض و به نقدینگی تزریق بکند. شما چرا تماشا کردید؟ آیا یک تذکر ساده به مقصر اصلی یعنی رئیس بانک مرکزی دادید؟
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در ادامه گفت: مسئول اقتصاد کشور همان مسئول بلند پایه است که وزارت صنعت دست او می چرخد و وزیر فعلی کاره ای نیست و نمایندگان به خوبی می دانند که چه کسی دستور داد سایت ثبت سفارش چند دقیقه شب هنگام باز شود و نیک می دانند که چه کسانی ثبت سفارش کردند اما به عنوان نماینده مجلس یک کلمه هم حرف نزدند. این چه ربطی به سپاه دارد؟

وی بیان کرد: از اقدام اخیر قوه قضاییه که این نماینده به این قوه هم فحش گفته باید تشکر کرد که دستور داد تمام این خودرو ها در سطح کشور همه توقیف شود. این سنخ نمایندگان که این قدر درد توسعه سیاسی دارند آیا می دانند که قدرت خرید مردم به کجا رسیده است؟؛این ملت شما نمایندگان، جز عده ای خاص را هیچ وقت نخواهد بخشید.

خطیب جمعه اردبیل اظهار داشت: 2 میلیارد دلار همین الان درآمد صادرات پتروشیمی است، با بالا رفتن دلار تمام محصولات پتروشیمی صادر می شود. اگر شما نمایندگان همین 2 میلیارد دلار را به بازار ثانوی می آوردید اوضاع دلار اینگونه نمی شد این قصور شما چه ربطی به سپاه دارد؟.

وی افزود: بنگاه داری بانک ها بدترین ضربه را به اقتصاد زده است به حدی که خود مقام معظم رهبری چند روز پیش گفتند " بار ها گفته ام که حتما جلوی بنگاه داری بانک ها گرفته شود" شما نمایندگان چرا در آن باب یک کلمه حرف نمی زنید اما به قرارگاه خاتم گیر می دهید؟
امام جمعه اردبیل ادامه داد: رتبه ما در تسهیل قوانین سرمایه گذاری در میان 182 کشور 156 است. مجلس چرا در این باب وارد نشده و قانون وضع نکرده است؟؛این همه با استیضاح، خودتان را مشغول کردید هیچ خروجی هم نداشت. اگر درد مردم و درد اصلاح امور و درد معیشت مردم را داشتید به جای آن طرحی را به مجلس می بردید که سرمایه گزاری را تسهیل می کرد.

وی خاطر نشان کرد: من سخن یکی دیگر از نمایندگان را تحسین می کنم که در نطق خود گفت "با دلار 14 هزار تومانی وقتی به خانه ملت می روم باید از خجالت مردم آب شوم" نماینده این مجلس باید اینگونه حرف بزند نه اینکه در صدد تطهیر خود برآید و مشکل را به نهادهای دیگر مثل سپاه حواله دهد. بعضی از روزنامه ها به این نماینده کف زده نطق او را در ردیف نطق های ماندگار قرار دادند؛ اما خودشان هم می دانند که این نطق ها خیانت های ماندگار است.

 عاملی اظهار داشت: چند ماه پیش میزبان جمعی زیادی از نمایندگان مجلس بودم تا هم قابلیت های استان را از نزدیک ببینند و هم در خصوص منطقه آزاد با آنها مذاکره شود؛  با آنها صحبت مفصلی راجع به اقتصاد دنیا، مسیری که آنها می روند، تجربیاتی که آنها دارند و به طور مفصل راجع به بن بست های اقتصادی آینده ایران صحبت کردم که اگر مثلا اوضاع اینطور پیش برود 10 سال دیگر 60 درصد بودجه کشور در اختیار صندوق بازنشستگی خواهد بود و... . سپس راهکارها و وظائف نمایندگان را متذکر شدم. بسیار مورد قبول افتاد. بعد از اتمام صحبت یک نماینده بسیار شریف و منصف بلند شد گفت "فلانی! آنچه مجلس در فکر آن نیست، همین مطالب است که شما گفتید" الان با صحبت های این نماینده فهمیدم که آن نماینده شریف چه می گفت.

وی با تاکید دوباره بر اینکه این سخنان در صدد تنقیص تمام نمایندگان نیست و انسانهای شریف و دلسوزی در میان آنها وجود دارد گفت: مطلب بسیار مهم این است که چرا این نمایندگان بحران اقتصادی و علل اصلی آن را گذاشته، به ارکان نظام حمله می کنند و چرا الان و در این موسم این کار را شروع کرده اند؟ علت فقط یک چیز است و آن اینکه با این بحران اقتصادی محال است دیگر این ملت به این نمایندگان جز عده معدودی رای بدهد پس باید هنجار شکنی بکنند؛ یک اقدام خارق العاده لازم است تا مگر فرجی حاصل شود!.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

امام جمعه ارومیه:  تقوای الهی راهکار اصلی برای خروج از بحران اقتصادی است

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به فرا رسیدن سالروز ۱۷ شهریور و قیام جمعه خونین، اظهار داشت: این قیام باید به عنوان عدالت خواهی و اسلامیت مردم ایران شناخته شود.
وی، افزود: بزرگداشت چنین روزهایی موجب اعتلای نظام اسلامی و ماندگاری از خود گذشتگی مردم در اذهان نسل جدید می شود.
امام جمعه ارومیه، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: خواسته های ایشان در حوزه مقابله با تهدیدات دشمن و همدلی دولت و ملت در جنگ اقتصادی باید سرلوحه امورات باشد.
وی، بیان داشت: کمک به وضعیت اقتصاد جامعه باید در اولویت باشد و اینکه برخی در جبهه دشمن به فکر خود باشند نشان دهنده تفکر دشمنی آن‌ها با عموم مردم است.
حجت الاسلام قریشی، تاکید کرد: تقوا و خداترسی موجب خروج از بن‌بست ها و برون رفت از مشکلات است و روزی اصلی نیز در همین مسیر است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، انتقاد از شرایط را همراه با اتحاد برای پیروزی را لازمه کشور دانست و گفت: با رعایت اصل اتحاد بزودی شاهد خروج از بحران فعلی و قرار گرفتن جامعه در نقطه اعتلای اقتصادی و علمی خواهیم بود.
وی، با اشاره به موضوع عزاداری در ماه محرم، اظهار داشت: اینکه برخی هیئات برای عزاداری محل مسجد را ترک کنند و در خارج از محل به عزاداری بپردازند امری نادرست است.
وی، افزود: مبنای عزاداری معرفت است که توسط روحانیت و علمای دین انجام شود و فلسفه عزاداری را برای عزاداران مشخص کند.
امام جمعه ارومیه، عنوان کرد: اینکه عزاداری را تنها در سینه زنی و زنجیرزنی محدود کنند نقشه مخالفان دین است و باید برای معرفتافزایی توجه بیشتری به عزاداری‌ها شود.
وی، خطاب به مداحان هیئات عزاداری، ابراز داشت: اشعار انقلابی و پرمحتوا در دستجات عزاداری موضوعی است که باید در عزاداری‌ها مورد توجه باشد و در این میان نوع پرداختن به مقوله قیام امام حسین(ع) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی، با انتقاد از شب زنده داری برخی هیئات با استفاده از ابزار و آلات موسیقی یا با صدای بلند، گفت: نباید به گونه‌ای عزاداری شود که عده‌ای از دستجات و بالاتر از آن از عزای امام حسین(ع) ناراحت شوند.
حجتالاسلام قریشی، رعایت حال مردم در عزاداری‌ها را جزو الزامات برشمرد و بیان داشت: هیات امنا، روحانیت و مسئولین هیئات این موضوع را رعایت کنند.
وی، از علمای اهل سنت نیز خواست تا فضایل امام حسین(ع) را برای عموم جماعت بیان کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، در خصوص اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا هم خطاب به دستجات و عزاداران عنوان کرد: اینکه نماز یومیه فدای عزاداری شود امری ناپسند و نادرست است.
وی، عصر تاسوعا و عاشورا و عزاداری در این مواقع را اصلی ترین زمان عزاداری‌ها عنوان کرد و گفت: اینکه برخی اعتقاد به حضور دستجات بر سر قبور در عصر عاشورا دارند امری نادرست است. باید در این مواقع تجمعات مردمی و عزاداری‌های عمومی باشد.
حجت الاسلام قریشی، اطعام مردم در ایام محرم را جزو بهترین عمل‌ها دانست و ابراز داشت: برخلاف وضعیت اقتصادی نامناسب باید به موضوع اطعام مومنین هم توجه شود.
وی، در پایان سخنان خود، با اشاره به در پیش رو بودن روز خانواده، حفظ جایگاه خانواده در برابر تهدیدات را جزو ضروریات در جامعه فعلی عنوان کرد.

, امام جمعه ارومیه:  تقوای الهی راهکار اصلی برای خروج از بحران اقتصادی است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

امام جمعه اصفهان: چرا دلار قبل از تحریم 15 هزار تومان شد؟

, امام جمعه اصفهان: چرا دلار قبل از تحریم 15 هزار تومان شد؟,

امام جمعه موقت اصفهان ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته این کلان شهر گفت: اگر می‌بینیم اختیار از دست دولت بیرون رفته است، خدا گفته طوری انفال را توزیع کنید که یک دسته خاص آنقدر قوی شوند که در مقابل دولت، دولت ایجاد کنند؛ این مشکلات در زمان پیامبر نیز بود و اما باید صبر کنیم و مطمئن باشیم خداوند یاور ماست، امیدوار باشید.

حجت الاسلام و المسلمین محسن میردامادی ادامه داد: تا کی باید شاهد باشیم قیمت اجناس صبح، ظهر و شب تفاوت داشته باشد و مسئولان با شهامت بگویند چطور دلار 15 هزار تومان و سکه 5 میلیون شد در حالی که هنوز تحریم‌ها شروع نشده است و کسی هم به داد مردم نمی‌رسد.

وی همچنین تصریح کرد: وزیر آموزش و‌ پرورش و مسئولان اعلام می‌کنند مدارس دولتی نباید یک‌ ریال هم بگیرند، اما چقدر به مردم دروغ می گویید؛ این‌ها درد است، اگر بتوانیم مقابل فشار‌های آمریکا تحمل کنیم اما این اتفاقات قابل تحمل نیست، یک نفر را نشان دهید که پول نداده باشد.

,
,
,
,
,

 

,

امام جمعه ایلام: تلاش دشمن برای بدبین کردن مردم به نظام و رهبری

, امام جمعه ایلام: تلاش دشمن برای بدبین کردن مردم به نظام و رهبری,

حجت الاسلام و المسلمین محمد نقی لطفی، امام‌جمعه ایلام، ظهر امروز (16 شهریور) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در جمع نمازگزاران ایلامی، گفت: سیاست‌های اشتباه بانک مرکزی در بالا رفتن ارز و سکه سبب شادمانی دشمن شده است.

وی اظهار کرد : مراسم سؤال و جواب رئیس‌جمهور تشریفاتی و سخنرانی نبود بلکه مجلس می‌تواند با اختیارات قانونی خود دولت را ملزم به ساماندهی وضع آشفته‌بازار سکه و ارز و همچنین در تمام حوزه‌های اقتصادی مانع سوءاستفاده سودجویان و احتکاران و قاچاقچیان در واردات و صادرات مواد خام و مایحتاج مردم شود.

امام‌جمعه ایلام، خاطرنشان کرد: افکار عمومی در مواجهه با اخبار مفاسد اقتصادی و غارت منابع ارزی کشور و دلار و سکه به‌شدت نگران و دشمنان هم تمام امکانات تبلیغی و رسانه‌ای توسط مزدوران داخلی بکار گرفته‌اند تا مردم را به‌نظام و انقلاب و رهبری بدبین کنند.

خطیب نماز جمعه ایلام، یادآور شد: متأسفانه عملکرد اشتباه بانک مرکزی در عرصه قیمت دلار در بازار ثانویه، سبب ایجاد جنگ تمام‌عیار اقتصادی دشمنان علیه مردم شده است.

حجت الاسلام و المسلمین لطفی، بیان کرد: گرانی لجام‌گسیخته کارمندان و کارگران را به‌شدت در تنگنا قرار داده و برخی تجار هم مسابقه گران‌فروشی گذاشتند که باید به‌شدت با این روند مقابله شود.

وی، بابیان اینکه دشمنان در حال ضربه زدن به‌نظام و انقلاب هستند و در این راه برنامه‌ریزی کرده‌اند، افزود: دشمنان برای ضربه زدن به‌نظام و انقلاب نیروهای وابسته را در نهادهای مهم و حساس با چهره دوست نفوذ داده‌اند و نهادهای امنیتی با شناسایی لایه‌های چندگانه نفوذی‌ها با آنان برخورد کنند.

امام‌جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان بابیان اینکه آشفتگی بازار نتیجه سوء مدیریت تیم اقتصادی دولت است، گفت: نقدینگی ویرانگر و پول‌های سرگردان مهم‌ترین عامل در بالا رفتن دلار و سکه است. خطیب نماز جمعه ایلام، در پایان با اشاره به اینکه عاشورا و حماسه حسینی حادثه‌ای مقطعی نبود که در یک روز روی دهد، خاطرنشان کرد: عاشورا ریشه در حوادث پیشین و تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه اسلامی از زمان رحلت پیامبر اکرم (ص) داشت.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

امام جمعه بندرعباس: مردم عاشورایی ایران، تحریم ها را دور خواهند زد

حجت الاسلام محمدحسن فروزان نژاد، امام جمعه موقت بندرعباس در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته بندرعباس با اشاره به گرامیداشت قیام 17 شهریور 57 اظهار کرد: مردم ایران در این روز  برای پربایی نظام اسلامی فریاد عدالتخواهی  و شکل گیری نظام اسلامی سر دادند.

امام جمعه موقت بندرعباس در ادامه افزود: این قیام که در روز جمعه به وقوع پیوست در  واقع جمعه سیاه برای نظام شاهنشاهی بود که متاسفانه با دستور مسقیم دولت آمریکا نیروهای شاهنشاهی مردم را به رگبار بستند.

فروزان نژاد با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه محرم و صفر، تصرح کرد: ماه محرم جریانی است که به دلیل عدم تحقق غدیر به وقوع پیوست چرا که دشمنان با به شهادت رساندن امام علی(ع)، حضرت فاطمه(س)، و امام حسن(ع) د تلاش بودند تا با شهادت امام حسین و اهل بیت ایشان اسلام دیگری را بنا کنند اما تدبیر امام حسین (ع) و حرکت کاروان به سرزمین کربلا و اعلام آمادگی ایشان برای از دست دادن تمام داراییشان معادلات دشمنان را برهم زد.

وی بیان کرد: با وجود اینکه مردم ما در روز عاشورا حضور نداشتند اما به واسطه روایات توانستند تحریم های روز عاشورا به خوبی درک کنند به همین دلیل دشمنان باید بدانند مردم کشور ما با تاسی از سیدالشهدا(ع) با تحریم های دشمنان که هدفی جز از بین بردن اسلام ندارند مبارزه خواهند کرد. و هیچ تحریمی نمی تواند مردم را از نظام اسلامی ایران دلسرد کند.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: از زمانی که مردم ایران جشن قرار گرفتن در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را گرفتند دشمنان اسلام تلاش کردند تا نقشه های شوم خود را عملی کنند، اما هیچ کدام از نقشه های آنان نتیجه ای جز سرنگونی برای خود آن ها نخواهد داشت.

فروزان نژاد گفت: برنامه ریزی دشمنان و ایجاد تحریم بر خانواده های ایرانی مردم را از این نظام دلسرد نخواهد کرد، بلکه وجود مدیران نالایق در دستگاه اداری کشور است که موجب ناامیدی مردم در جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به صحبت های اخیر تعدادی از نمایندگان مجلس بیان کرد: انتخاب های نادرست و بدون دقت باعث شده تا اکنون افراد ضد انقلاب و نظام اسلامی ورود پیدا کنند که این موضوع نباید از چشم نمایندگان حزب اللهی مخفی بماند و ما مردم ایران منتظر واکنش این نمایندگان انقلابی در مجلس هستیم.

امام جمعه موقت بندرعباس افزود: سناریوی تحریم اقتصادی در جامعه در حال گسترش است به طوری متاسفانه اکنون در جامعه شاهد وجود افرادی هستیم که با احتکار در تلاش اند سود بیشتری کسب کنند اما این افراد به بدنه اقتصاد کشور ضربه های سختی وارد می کنند که قطعا برخورد قوه قضاییه با آنان موثر خواهد بود.

فروزان نژاد گفت: در زمان دفاع مقدس گروه مجاهدین خلق از ایران فرار کرده و به عراق رفتند و اکنون نیز این گروه منافق با جمایت عربستان سعودی در فضای مجازی به انتشار دروغ هایی و مطالب ضد دین به دنبال اجرایی کردن نقشه های شوم هستند که مردم ایران با هوشیاری این نقشه ها را از بین خواهند برد.

وی در ادامه گفت: به همت بسیجیان و سپاه امام سجاد(ع) از 9 شهریور رزمایش محمد رسول  الله در حال انجام است که مرحله دوم آن در هفته دفاع مقدس انجام خواهد و قطعا انجام این رزمایش ها در این برهه زمانی حساس پاسخ دندان شکنی به دشمنان خواهد بود.

امام جمعه موقت بندرعباس  با اشاره به قرار در گرفتن در آستانه بازگشایی مدارس خاطر نشان کرد: مدیران و معلمان باید بیشتراز قبل برای آموزش دانش آموزان هرمزگانی تلاش کنند، و مردم هرمزگان تلاش کننددر هنگام خریدوسایل آموزشی برای فرزندان خود به یاد دانش آموزان بی بضاعت باشند.

, امام جمعه بندرعباس: مردم عاشورایی ایران، تحریم ها را دور خواهند زد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

امام جمعه بجنورد: برخی سرباز دشمن در جنگ اقتصادی شده اند

, امام جمعه بجنورد: برخی سرباز دشمن در جنگ اقتصادی شده اند,

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در خطبه های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته در محل مصلی امام خمینی(ره) بجنورد اظهار کرد: در شرایط کنونی لازم است تا مردم دولت را همراهی کنند تا از این مرحله نیز عبور کنیم.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: مردم با معرفی محتکران و خائنان به مسئولان با نظام همراهی کنند چراکه اگر این مهم رخ ندهد، کشور با چالش مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: معاندان هم از طریق رسانه ها و حساب شده و با پشتوانه استکبار در حال ایجاد جنبش اجتماعی هستند و می خواهند این طور به جامعه القا کنند که نظام در حال فروپاشی است که البته در طول تاریخ انقلاب این صداها بارها شنیده شده و راه به جایی نبرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: ملت ما، موج شکن و بت شکن است و تمرین کرده و می داند چگونه موج های ظالمان را در هم نوردد و پشت سر بگذارد.

وی گفت: طی چند سال گذشته رهبری با نامگذاری سال ها با شعارهای اقتصادی وضعیت اقتصادی پیش آمده را پیش بینی کردند اما مسئولان سخنان و پیش بینی های رهبری در سال های گذشته را جدی نگرفتند.

حجت الاسلام یعقوبی تاکید کرد: اگر این سخنان درست شنیده می شد و برای آن برنامه ریزی می شد، امروز با مشکل نوسان قیمت ارز و طلا روبه رو نبودیم.

امام جمعه بجنورد در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه در آستانه ماه محرم قرار داریم گفت: امام حسین (ع) فرموده اند بعد از نماز کاری بهتر از شاد کردن دل مردم نیست و در این باره، یکی از مواردی که شادی ایجاد می کند کمک به حل مشکلات است.

وی تصریح کرد: ما از عاشورا فقط سینه زنی و عزاداری را یاد نگیریم البته این آیین به جای خود، امر به معروف و نهی از منکر باید باشد اما همه عاشورا سینه زنی نیست، عاشورا یک مکتب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بوده و سیره اخلاقی امام حسین(ع) مانند سیره سیاسی، زندگی ساز است

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به سالروز جمعه سیاه و واقعه 17 شهریور گفت: آنان که به انتظار فرزند شاه هستند ابتدا شاه را بشناسند، که چگونه در واقعه رگبار مردم، جوی خون راه افتاد و انسان های بیگناه به رگبار بسته شدند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

امام جمعه بوشهر: قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی قاطعانه رفتار کند

, امام جمعه بوشهر: قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی قاطعانه رفتار کند,

حجت الاسلام حسین دشتی در خطبه های امروز نماز جمعه بوشهر اظهار داشت: در ماه محرم باید نگاه ویژه‌ای به برگزاری مراسم و برنامه‌ها داشته باشیم و از بروز آسیب‌ها جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه در عزاداری ها باید از بدعت‌ها جلوگیری شود، ادامه داد: تبیین فلسفه عاشورا و قیام امام حسین(ع) یکی از موضوعات جدی است که باید به صورت ویژه در دستور کار باشد.

دشتی افزود: از بانیان  مساجد و مراکز مذهبی انتظار می‌رود به عزاداری‌های ماه محرم توجه ویژه شود تا ضمن جلوگیری از انحرافات، بروز آسیب‌ها و کجروی‌ها، سبب روشن‌گری و حل مشکلات جامعه شود.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با خبرگان بیان کرد: دشمنان با ایجاد جنگ اقتصادی دنبال ترویج حس ناامیدی در سطح کشور هستند و می‌خواهند مردم را به نظام و مسئولان بدبین کنند.

وی با بیان اینکه به فرموده رهبری در صورتی که نخبگان کشور شرایط را درک نکنند و وارد عمل نشوند ضربه خواهیم خورد، خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای اساسی کشور در این شرایط ترویج اتحاد و همدلی است.

حجت‌الاسلام دشتی با تاکید بر اهمیت بسیار بالای کنارگذاشتن اختلاف‌های سلیقه‌ای و سیاسی تصریح کرد: حالا زمان آن نیست که دنبال مقصر باشیم و همدیگر را متهم کنیم و باید متحد برای عبور از مشکلات تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی جایگاه خاصی در سطح دنیا دارد، افزود: دستیابی به فناوری هسته‌ای، حقوق بشر و قدرت موشکی ایران مشکل استکبار نیست بلکه آنها با هدف‌های انقلاب اسلامی مشکل دارند.

امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه نباید در مقابل این دسیسه‌ها همدیگر را مقصر بدانیم، گفت: نباید اختلاف داخلی باعث شود که یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس مدعی شود که ایران را گرفتار خود کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه هدف دشمن رسیدن به جنگ رسانه‌ای و تبلیغ ناامیدی و بدبینی مردم نسبت به نظام است اضافه کرد: مشکلات اقتصادی مروبط به امروز نیست و از گذشته وجود داشته است ولی جامعه دانشگاهی و حوزوی نظام اقتصادی اسلامی بومی را برای عبور از این مشکلات تعریف نکرده‌اند.

حجت‌الاسلام دشتی با بیان اینکه با گذشت چهل سال از انقلاب هنوز هم نظام بانکداری اسلامی بومی نداریم، افزود: انتظار می‌رود دانشگاه‌ها و حوزه های علمیه به فکر تدوین یک نظام اقتصادی اسلامی برای کشور باشند.

وی با بیان اینکه تقویت اتحاد و انسجام راه مقابله با جنگ اقتصادی دشمن است، تصریح کرد: جنگ بزرگتر از جنگ اقتصادی که گرفتار آن هستیم جنگ رسانه‌ای است که ریشه جنگ اقتصادی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام دشتی بیان کرد: در راستای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن، حوزه‌های علمیه انقلابی باید اقتصاد اسلامی را تدوین و دانشگاها نیز در این عرصه متخصصان مورد نیاز جامعه را تربیت کنند تا هر روز شاهد تغییر و نوسانات اوضاع اقتصادی جامعه نباشیم.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

امام جمعه خرم آباد: حل مشکلات اقتصادی برعهده دولت است

, امام جمعه خرم آباد: حل مشکلات اقتصادی برعهده دولت است,

آیت‌الله سیداحمد میرعمادی ظهرامروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته درخرم‌آباد برگزاری شانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در خرم آباد این اجلاس را یک حرکت فرهنگی برای انتقال تجربیات مدیحه سرایی دانست و گفت:همایش پیرغلامان فرصتی برای معرفی روش عزاداری، آداب و سنت مردم یک منطقه است.

 وی امربه‌معروف و نهی از منکر را برای اصلاح جامعه ضروری دانست و گفت: ترک امربه‌معروف و نهی از منکر عواقب دردناکی دارد اگرامربه‌معروف و نهی از منکر از جامعه ای برود فساد در ابعاد مختلف جامعه را فرا می‌گیرد.

 خطیب جمعه خرم‌آباد با تأکید بر ضرورت حمایت دولت از امربه‌معروف و نهی از منکر اظهار داشت: قانون امربه‌معروف و نهی از منکر در مجلس تصویب شد اما برای اجرا شدن ابلاغ نشده است.

 آیت‌الله میرعمادی با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله طالقانی و آیت‌الله مدنی در روزهای 19 و20 شهریورخاطرنشان کرد: 17شهریور روز گرامیداشت شهدای میدان ژاله و روز شهدا نامیده شده است این حادثه را ملت ایران هرگز فراموش نمی‌کنند.

 وی با بیان این که کشتار مردم توسط رژیم شاه در میدان ژاله سقوط رژیم شاه را سرعت بخشید، یادآورشد: آمریکا همواره دشمنی خود با ملت ایران را نشان داده است و در این حادثه نیز از جنایت رژیم شاه حمایت کرد.

 نماینده ولی فقیه درلرستان با بیان این که دشمن با تمام توان جنگ تمام عیار اقتصادی و جنگ روانی را به راه انداخته است، تصریح کرد: هدف آمریکا تسلیم شدن و به فروپاشی کشاندن ایران است اما یقیناً آمریکا این نیت شوم و هدف شیطانی را به گور می برد.

 آیت الله میرعمادی با اشاره به ضرورت تلاش شبانه روزی دولت برای غلبه بر دشمن گفت: با سستی، سهل‌انگاری و نداشتن اراده و انگیزه نمی‌توان کاری کرد باید از غرب و آمریکا قطع امید کنیم چراکه با دل‌بستن به برجام اروپایی نمی‌توان بر دشمن غلبه کرد.

 به گفته وی وظیفه دولت حل مشکلات اقتصادی است وباید برای آن تلاش کند؛ مردم چیزی در دست ندارند و کار زیادی نمی‌توانند به تنهایی انجام دهند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

امام جمعه زاهدان: همدلی راه حل مقابله با فشارهای دشمن است

, امام جمعه زاهدان: همدلی راه حل مقابله با فشارهای دشمن است,

حجت‌الاسلام احمد راهداری ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه در زاهدان با بیان اینکه دشمن در تلاش است تا با ایجاد فشار، نا امیدی را در دل مردم رواج دهد، اظهار کرد: دشمن از فشار های اقتصادی استفاده می کند تا نا امیدی را در جامعه تزریق کند تا از این طریق مردم به نظام پشت کنند.

وی با بیان اینکه دشمن ۴۰ سال است که برای چنین روزی زحمت می کشد، گفت: امروز راه حل مقابله با فشارهای دشمن در اولین مرحله همدلی و نشستن مسئولان پای درد دل مردم است زیرا بی برنامگی در دستگاه‌ها و در بین مسئولان، مردم را خسته کرده است، در این زمینه مسئولان می توانند از مردم راهکارهای عملی برون رفت از بحران را بگیرند.
امام جمعه موقت زاهدان خاطر نشان کرد: چالش های زندگی روزمره در زمینه کسب و کار و عدم رونق بازار و افزایش تورم در سطح کشور می تواند تخریب کننده امید و نشاط باشد، این امر باعث می شود تا فرصت خوبی برای دشمن فراهم شود تا مردم را از دستاوردهای انقلاب اسلامی ناامید کنند.
حجت‌الاسلام راهداری در ادامه به اوضاع ادلب سوریه اشاره کرد و گفت: تروریست ها در آن منطقه مورد محاصره نیروهای سوریه هستند  و آمریکا که خود را مخالف داعش و تروریست می داند، می خواهد با بمباران سوریه زمینه فرار تروریستها را فراهم کند.

,
,
,
,
,

 

,

امام جمعه زنجان: آمریکا و دشمنان امروز با جنگ اقتصادی برای مقابله با کشورمان به میدان آمده اند

, امام جمعه زنجان: آمریکا و دشمنان امروز با جنگ اقتصادی برای مقابله با کشورمان به میدان آمده اند,

آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم اظهار داشت: کاش امسال محرم به دعای زهرا، خبر آمدن منجی عالم برسد.

وی با بیان اینکه عزاداری‌ها و حرکت‌ها باید به گونه‌ای باشد که در شان‌ منزلت امام حسین(ع) باشد، تصریح کرد: برنامه‌های ایام محرم باید با برنامه ریزی برگزار شود.

امام جمعه زنجان در ادامه اشاره ای به تاریخ شهادت آیت الله طالقانی کرد و افزود: امام خمینی وی را ابوذر زمان می‌نامیدند و ایشان نخستین امام جمعه تهران بود که شهید شد.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی امروز کشورمان خاطر نشان کرد: امروز در شرایط حساسی قرار داریم و این به این معنا نیست که دشمنان کار خود را به خوبی انجام دادند بلکه در 40 سال گذشته وضع به همین صورت بوده است و همواره با ایران دشمنی داشته‌اند.

آیت الله خاتمی با اشاره به واقعه 17 شهریور ابراز کرد: مردم انقلابی مانند همیشه تجمع کردند و سرانجام در 17 شهریور جمعی از مردم به شهادت رسیدند و کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا بخاطر این کشتار به شاه ایران تبریک گفت.

وی با اشاره به مقام والای شهید آیت الله مدنی اظهار کرد: ایشان از شاگردان امام در عراق و ایران بوده و این شخصیت برجسته اسلام دومین شهید محراب انقلاب است.

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به دشمنی های آمریکا علیه ایران در 40 سال گذشته عنوان کرد: آمریکا وقتی فهمید با جنگ سخت و جنگ نرم نمی تواند با ایران مبارزه کند امروزه با جنگ اقتصادی به میدان آمده است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

امام جمعه موقت ساری: آشفتگی بازار و احتکار قشر ضعیف و متوسط جامعه را رنج می‌دهد

, امام جمعه موقت ساری: آشفتگی بازار و احتکار قشر ضعیف و متوسط جامعه را رنج می‌دهد,

حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز مازندران با اشاره به اینکه در آستانه ایام محرم قرار داریم، اظهار کرد: همه پیامبران و ائمه معصومین(ع) کشتی نجات و پناهگاه هستند اما راه نجات از طریق شناخت و پناه بردن به امام حسین (ع) سریع‌تر است و آن حضرت ماموریتی را برعهده گرفت که هیچ یک از اولیای الهی نداشتند.

وی افزود: عاشورا و مصیبت عاشورا و موجی که در دنیا ایجاد کرد، نمونه و نظیر نداشته است، ایشان در عاشورا صحنه‌ای را رقم زد که عرشیان و فرشیان و از آدم تا خاتم بر او آفرین گفتند.

امام جمعه موقت ساری گفت: عاشورا بزرگترین شعائر الهی در تاریخ آیین الهی اسلام است، غدیر را احیا کرد، کل تاریخ بشریت را درنوردید و به خود اختصاص داد و هستی را تا قیام حضرت مهدی (عج) معطوف خود ساخت.

یوسف‌پور با بیان اینکه در عرش الهی ثبت شده است که "ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه"، ادامه داد: بیاییم عاشورا را بازخوانی کنیم، از سیاسی‌گری، چند دستگی و سر و صدای ظاهری دوری کرده و اهل بیت(ع) را فدای گریه‌های ظاهری نکنیم.

وی با بیان اینکه عاشورا را با محتوای عاشورایی علم کنیم، اظهار کرد: از عزاداری‌های بدون محتوا، اشعار من در آوردی، چادرزنی‌های بی‌مورد، عزاداری‌هایی که توهین به عاشورا است پرهیز کنیم زیرا این اقدامات ما را از فرهنگ عاشورایی دور می‌کند، لذا از دستگاه‌های متولی تقاضا می‌شود به این نکات توجه داشته باشند.

خطیب موقت نماز جمعه ساری با بیان اینکه امام حسین(ع) شهید راه امر به معروف و نهی از منکر بود، ادامه داد: اما در جامعه دینی مسئله امر و نهی به طور جد مورد توجه قرار نمی‌گیرد و کمرنگ شده است و فساد اخلاقی، شکستن حیا و حرمت‌ها را می‌بینیم.

وی دلیل وضعیت فعلی را دور شدن جامعه از عقلانیت و حکمت دانست و بیان کرد: بر همه ما یعنی دولت و ملت واجب عقلی، شرعی و ملی است که برای حفظ اسلام عزیز در مسئله امر به معروف و نهی از منکر بیشتر تلاش کنیم، و از مداحان و مبلغان در جهت احیای فریضه الهی دعوت می‌کنم.

یوسف‌پور با اشاره به قیام مردم تهران در 17 شهریور که به جمعه سیاه معروف است، تصریح کرد: جمشید آموزگار با هدف فضای باز سیاسی وارد عمل شد اما نتوانست کاری از پیش ببرد و پس از حادثه رکس آبادان استعفا داد، پس از او شریف امامی با شعار آشتی ملی و احترام به روحانیت وارد عمل شد اما نتوانست خشم مردم را نسبت به رژیم شاه کاهش دهد.

وی ادامه داد: در 17 شهریور 57 بود که مردم تهران در میدان ژاله برای بیان اعتراض خود جمع شدند اما آنها اطلاعی از حکومت نظامی که از شب گذشته اعلام شده بود نداشتند و در ژاله با زره‌پوش‌ها مواجه شدند، ماموران رگبار را به سوی مردم نشانه رفتند و آنها را به خاک و خون کشیدند تا حدی که شهدای آن روز را تا 4 هزار نفر نیز نوشته‌اند که این یک نقطه عطفی در تاریخ انقلاب بود.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری اشاراتی به چالش اقتصادی، بیکاری، آشفتگی بازار، نوسانات ارز و گرانی و احتکار که قشر متوسط جامعه و ضعیف را رنج می‌دهد، داشتند.

یوسف‌پور گفت: آنچه که امروز به جامعه تزریق می‌شود، جو ناامیدی را نسبت به آینده به وجود آورده است و ویروس بدبینی را به جامعه تزریق می‌کنیم، بهتر است که دنبال بزرگ و علم کردن ضعف‌ها نباشیم زیرا دشمن وارد عمل و سوءاستفاده می‌شود.

وی ادامه داد: دشمن دشمن است اما ما که برای نظام این همه شهید را فدا کردیم چرا باید مقابل این همه اشکالات و مشکلات نایستیم و آب به آسیاب دشمن بریزیم؟ چرا باید برای استیضاح یک وزیر کل کشور را به هم بریزیم؟

خطیب موقت نماز جمعه ساری با بیان اینکه رهبر انقلاب فرمودند شرایط حساسی داریم و باید از ایجاد یاس و ناامیدی پرهیز شود، گفت: بنا به فرموده رهبر، خالی کردن پشت دولت و دعوا کردن و کار موازی ایجاد کردن صحیح نیست و کارها باید در مسیر قانون باشد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

امام جمعه شهرکرد: عمل کردن به اقتصاد مقاومتی ایران را کمتر با بحران مواجه می کرد

نماینده ولی فقیه در چهرمحال و بختیاری گفت: تصور نکنید تنها ایران با تحریم و نابه سامانی مواجه است البته اگر به اقتصادی مقاومتی عمل می‌کردیم آسیب نمی‌دیدیم اما بر هر شکل اکنون با آسیب مواجه هستیم و آمریکا به مراتب بیشتر از ایران آسیب می‌بیند.

 حجت السلام والمسلمین محمد علی نکونام امام جمعه شهرکرد در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: امروز زنده نگه‌داشتن نظام اسلامی از مهم‌ترین معروفات است.

وی تصریح کرذ: ایشان در این دیدار فرمودند آمریکای امروز آمریکای دیروز نیست، آنان بسیار ضعیف و از هم پاشیده شده‌اند.

حجت‌الاسلام نکونام ادامه داد: آمریکا از ایران سیلی خورده و دارد دست و پا می‌زند و سیلی ایران انقلاب کردن است که دنیا را علیه آمریکا بسیج کرد و این سختی برای آمریکا است که طبیعی است در مقابل ایران بایستد و ایران نیز باید ایستادگی کند و در نهایت در این جنگ برتری از آن ایران است.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: امروز قدرت ایران با قدرت زمان انقلاب قابل مقایسه نیست و به فضل پروردگار دشمن از اسم موشک‌های ایران پشت‌اش می‌لرزد و امروز در منطقه، کشورهایی که مدعی قدرت و پیشرفت هستند در ایران نشستند تا تصمیم منطقه‌ای بگیرند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه انقلاب رو به رشد است و این رشد و تحرک را می‌بینیم که آینده‌ای روشن دارد، گفت: برخی می‌خواهند جنگ رسانه‌ای راه اندازند و چیزهایی را بزرگ کنند البته درست است که مشکلات اقتصادی وجود دارد و این امر در اثر بی‌تدبیری و بدعمل کردن است که مسئولان به نوعی مقصر هستند اما از طرفی نیز عده‌ای در میان مردم حاضر می‌شوند و اقتصاد بازار و قیام مردم را به ‌هم می‌زنند.

حجت‌الاسلام نکونام اضافه کرد: انقلاب به فضل پروردگار ریشه دوانده است و نباید سست شد بلکه باید مراقب باشیم و راه را ادامه دهیم که به شرط عمل به دستورات قرآن و عبرت گیری از تاریخ، خداوند به ما کمک می‌کند.

وی با اشاره به فرار رسیدن محرم، تاکید کرد: در ماه محرم بار دیگر خون حسینی که در اجزای مومنین است به جوش می‌‎آید و همواره درس محرم زنده است که دیگر زیر بار ذلت مستکبران و استعمارگران نمی‌رویم زیرا ما غزت حسینی پیدا کردیم.

حجت‌الاسلام نکونام بیان کرد: هفته نخست ماه محرم، آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر است و مهم‌ترین معروف را امام حسین (ع) و مهم‌ترین منکر را یزید انجام داد.

وی اظهار کرد: امروز زنده نگه داشتن نظام اسلامی از مهم‌ترین معروفات است و نباید اجازه دهیم ولی فقیه محزون شود که این بیشترین منکر است.

حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه ۱۷ شهریور جمعه سیاه نامگذاری شده است، تصریح کرد: این روز یادآور جنایات عظیم شاه است که این‌ها برای همگان درس است و در این روز سید اسدالله مدنی امام جمعه تبریز و نماینده امام راحل در آذربایجان شرقی به شهادت رسید که انسان وارسته و پاک و دومین شهید محراب است.

وی خاطرنشان کرد: تعاون از مسائل مهم است و آنچه در تشکیلات تعاون در کشور مطرح است و تعاونی‌هایی که شکل می‌گیرد از حرکت‌های بسیار زیبا است و جوشیده‌ای از نبض مردم است.

, امام جمعه شهرکرد: عمل کردن به اقتصاد مقاومتی ایران را کمتر با بحران مواجه می کرد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

امام جمعه سمنان: کشوری که خدا و امام زمان دارد به بن‌بست نمی‌رسد

, امام جمعه سمنان: کشوری که خدا و امام زمان دارد به بن‌بست نمی‌رسد,

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین مهدوی‌نژاد امام جمعه موقت سمنان در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته مرکز استان که در مصلی سمنان برگزار شد به تشدید مشکلات اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: مردم در سختی و دشواری زندگی‌ می‌کنند، حتی برخی خانواده‌ها از ترس هزینه‌های ازدواج از پذیرش خواستگار برای دختران خود خودداری می‌کنند و برخی بیماران نیز از تامین هزینه‌های درمان خود بازمی‌مانند.

وی با دعوت نمازگزاران برای انفاق و دستگیری از مستمندان جامعه اظهار کرد: افرادی که از تمکن مالی نسبی برخوردارند از کمک به نیازمندان بویژه نزدیکان و آشنایان خود غافل نشوند.

خطیب موقت نماز جمعه سمنان با اشاره به دیدار اخیر رهبر انقلاب با اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار فرمودند دشمن امروز جنگ بزرگ اقتصادی و تبلیغاتی را علیه ملت ایران آغاز کرده‌ است که همه باید این توطئه را خنثی کنند.

مهدوی‌نژاد با بیان اینکه رهبر انقلاب در سالهای گذشته بارها بر توجه به مسائل اقتصادی تاکید کرده‌اند افزود: این توصیه‌ها به طور شایسته مورد توجه مسئولان قرار نگرفت و متاسفانه اوضاع اقتصادی کشور به شرایط فعلی کشیده شد.

وی ادامه داد: بخشی از فضای ایجاد شده کنونی بزرگ‌نمایی شده است و دشمن نیز تلاش می‌کند در صدد آن است که نشان دهد جمهوری اسلامی ایران به بن‌بست رسیده است اما همه بدانند کشوری که خدا و امام زمان (عج) دارد هرگز به بن بست نخواهد رسید.

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه زندگی برخی افراد به طور کامل و زندگی برخی نیز تا حدی مختل شده است گفت: متاسفانه در سالهای گذشته به ظرفیت و توان داخلی توجه لازم صورت نگرفت و این امر کار را به اینجا رساند که همه ما از آن مطلع هستیم.

مهدوی‌نژاد تاکید کرد: 70 درصد مشکلات ریشه داخلی دارد و تحریم‌ها هرچند اثراتی داشته‌اند اما نه به آن مقدار که برخی بخاطر آن سست شوند.

وی با انتقاد از تفاوت گزارشات ارائه شده توسط مسئولان با واقعیت‌های زندگی مردم اظهار کرد: فاصله زیاد آمارهای مسئولان از اوضاع با واقعیت‌های جامعه، بی‌اعتمادی مردم را درپی خواهد داشت.

خطیب موقت نماز جمعه سمنان با درخواست از قوه قضاییه برای برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی و ارائه گزارش آن به مردم گفت: چرا افرادی مانند شهرام جزایری فرصت فرار از کشور پیدا می‌کنند؟

مهدوی‌نژاد با اشاره به نقش اخلالگران اقتصادی در ایجاد شرایط کنونی تصریح کرد: با یک اقدام قاطع، امید را به دل مردم بازگردانید و زالوصفتانی که خون مردم را می‌مکند به سزای اعمالشان برسانید.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کشتار 17 شهریور سال 57 گفت: پس از وقوع آن جنایت بزرگ که صدها کشته و هزاران زخمی به همراه داشت، کارتر که خود را مدعی دفاع از حقوق بشر می‌دانست علنا از رژیم شاه حمایت کرد.

امام جمعه موقت سمنان همچنین به نقش مرحوم طالقانی در پیروزی انقلاب اسلامی و دفع فتنه‌های ابتدای انقلاب اشاره کرد و افزود: مرحوم طالقانی که به ابوذر انقلاب معروف شده بود با نطق قاطع خود بسیاری از فتنه‌های ابتدای انقلاب را دفع کرد.

مهدوی‌نژاد با اشاره به پیامدهای فتنه سال 88 در کشور گفت: سکوت برخی خواص در فتنه سال 88 منجر به تشدید حوادث آن سال شد که اگر این افراد مانند مرحوم طالقانی، شمشیر زبان خود را به نفع انقلاب استفاده می‌کردند شاهد ایجاد بسیاری از مشکلات در کشور نبودیم.

وی در بخش پایانی خطبه‌های نماز جمعه سمنان با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری امام حسین (ع) اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از وصیت‌های اصلی حضرت سیدالشهدا (ع) بود که در نامه به محمد حنفیه بر آن تاکید شده است.

خطیب موقت جمعه سمنان با بیان اینکه احیای امر به معروف و نهی از منکر قطعا هزینه‌ خواهد داشت گفت: همه ما باید آماده هزینه دادن برای امر به معروف و نهی از منکر باشیم چراکه امام حسین (ع) نیز برای امر به معروف یزید هزینه داد.

مهدوی‌نژاد خاطرنشان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در بخش‌های مختلف کشور مورد توجه قرار می‌گرفت امروز شاهد وقوع اختلاس و مفاسد دیگر نبودیم.
 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

امام جمعه شیراز: اگر تقوا در جامعه حاکم باشد فسادی رخ نخواهد داد

, امام جمعه شیراز:, اگر تقوا در جامعه حاکم باشد فسادی رخ نخواهد داد,

آیت الله لطف الله دژکام شانزدهم شهریور ماه در خطبه های نماز جمعه با اشاره به سالروز هفدهم شهریور ماه و جنایات رژیم پهلوی در این روز، گفت: سالها قبل ظالمان ستم پیشه پهلوی با کمک مستشاران آمریکایی و اسرائیلی ها در خیابان 17 شهریور (خیابان لاله) ایستاده بودند و مردم را به آتش و خون کشیدند و تعدادی زیادی را کشتند.
 
وی با اعلام اینکه این لکه ننگ هرگز از دامن پهلوی پاک نخواهد شد، اظهار داشت: یاد و خاطره زنان و مردان بزرگ و غیوری که در انقلاب به دلیل سر دادن الله اکبر جان خود را از دست دادند را گرامی می داریم و از آنها برای ادامه راهِ روشنشان استمداد می طلبیم.
 
دژکام با اشاره به شروع ایام محرم از سه شنبه آینده، اظهار داشت: هر که برای عزیزِ زهرا اشک بریزد مورد لطف و مغفرت الهی قرار می گیرد؛ سیره و مکتب اباعبدالله (ع) را باید در این دهه بازخوانی کنیم و به نسل جوان نیز یاد بدهیم تا از این مسیر دور نشویم چرا که عاقبت بخیری و روشنایی در این مسیر قرار دارد.
 
امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه مسیر امام حسین (ع) برای همیشه ی بشر ترسیم شده است، گفت: این راه، ایستادگی در برابر ظالم و سر دادن فریاد عدالتخواهی را به مظلومان، روش زندگی، چگونگی مقابله با مفاسد اجتماعی، مبارزه با فساد و به صلاح و سامان رساندن جامعه را درس می دهد؛ اصل و حقیقت این مکتب برای ایستادگی بر علیه فساد، ظلم و دادخواهی بوده است.
 
نماینده ولی فقیه در فارس با اظهار اینکه باید فرصت حضور در مجالس و سینه زنی ها مغتنم شمرده شوند، بیان کرد: امروزه لیست مفصلی از مفاسد اجتماعی را می بینید که ممکن است در هر گوشه ای از جامعه نفوذ کرده باشد لذا حسینیه ها و هیئت ها باید با تعصی از مکتب سیدالشهدا در این راستا برنامه ریزی و ساماندهی داشته باشند و مقابل فساد، زشتی و پلیدی بایستند.
 
وی خطاب به گردانندگان هیئات گفت: لازم است با مطالعه و تبیین سیره اباعبدالله الحسین (ع)، در مسیر هدایت جامعه به سمت صلاح با روش حسینی گام برداشته شود.
 
دژکام در ادامه بر تلاش های بی وقفه دشمنان برای آسیب زدن به این انقلاب، تصریح کرد: مستکبران و بیگانگان از سالها قبل در تمامی مواقع نشان داده اند که برای از پای انداختن ما کمر همت بسته اند و در زمان های مختلف نیز بارها تلاش کرده اند اما به هیچ نتیجه ای نرسیده اند.
 
امام جمعه شیراز در ادامه با بیان اینکه مسلم بدانید این دشمنان دیرینه در زمان های مختلف ملت ما را کشته اند و اگر بتوانند با زهم این کار را انجام می دهند، گفت: دشمنان گفته اند به هر شکلی که شده نمی گذارند این انقلاب، چهل ساله شود و برای این موضوع برنامه ریزی و هزینه های بسیاری کرده اند لذا باید همه مراقب باشیم و برای ایجاد امنیت به ماموران امنیتی کمک بدهیم و در هیئات و حسینیه ها مراقب باشیم چرا که ممکن است افراد نفوذی دشمن برای آسیب زدن برنامه هایی داشته باشند.
 
وی خاطرنشان کرد: دشمنان پس از سرشکستگی شان در برهه های مختلف اکنون به سراغ فشارهای اقتصادی و جنگ رسانه ای رفته اند بنابراین باید با صبر و تلاش، اقتصاد مقاومتی را ایجاد کینم تا برنامه ریزی های دشمنان تاثیری بر ما نگذارد.
 
نماینده ولی فقیه در فارس اظهار داشت: بارها اعلام شده که تنها درصد محدودی از مشکلات اقتصادی ما به دلیل تحریم ها است و بخش عظیم آن متوجه ضعف مدیریتی داخلی است لذا باید از درون همت عالی داشته باشیم و با وحدت، این مسائل را حل کنیم.
 
دژکام همچنین گفت: بیگانگان در نظر دارند آشوب آفرینی در کشورمان داشته باشند و ما نباید اجازه بدهیم که به هدف شومشان برسند.
 
امام جمعه شیراز با بیان اینکه لازم است از حیث امینت و ایجاد آرامش به نیروهای امنیتی کمک بدهیم که همه بدانند لشکر امام حسین سازماندهی شده هستند و در راستای ایجاد امنیت گام بر می دارند، افزود: ان شاءالله از این جنگ همه جانبه ی ترکیبی عبور خواهیم کرد.
 
وی خطاب به مردم با اعلام اینکه الان نزدیک ماهِ مهر و شروع سال تحصیلی هستیم و خانواده هایی وجود دارند که می خواهند فرزندانشان را به مدرسه بفرستند اما امکانات لازم برای فرستادن این بچه ها به مدرسه را ندارند، گفت: کمیته امداد جشن عاطفه ها را برای همین منظور راه اندازی کرده است، لازم است همگی در این کار خوب و خیر تلاش کنیم.
 
دژکام در انتها اظهار داشت: اگر می خواهیم امر به معروف و نهی از منکر ما به قلدرها اثرگذار باشد و مطمئن باشیم که خدا ما را در دادخواهی هایمان یاری می کند به یتیمان و فقرا رسیدگی کنیم تا دعای خیر این عزیزان بدرقه راهمان باشد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

امام جمعه قم: راه برون‌رفت از مشکلات جلوگیری از اختلاف است

, امام جمعه قم: راه برون‌رفت از مشکلات جلوگیری از اختلاف است,

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه امروز قم، بیان کرد: هر اقدام و رفتاری که موجب عدالت اجتماعی در جامعه می‌شود مصداق بارز معروف در جامعه است؛ هر طرح و برنامه‌ای که سیاست‌گذاران و مسوولان جامعه اجرایی می‌کنند اگر به سمت تحقق عدالت اجتماعی باشد معروف است و هر اقدامی که مقابل عدالت اجتماعی باشد و زمینه فساد، نارضایتی اجتماعی را فراهم کند منکر است.

وی با تاکید بر اینکه عدالت اجتماعی همه وجوه جامعه را در بر می‌گیرد اذعان کرد: جامعه اسلامی زمانی به عدالت اجتماعی دسترسی پیدا می‌کند که در راهبردها، برنامه‌ها و سمت و سوی جامعه، خروجی رفع فقر، ظلم، تبعیض و عقب‌ماندگی‌ها و... باشد. باید فرصتی در اختیار افراد قرار دهیم که آن‌ها بتوانند به راحتی حقوق خود را استیفا کنند.

امام جمعه قم با اشاره به اهمیت اعطاء حقوق آحاد جامعه به عنوان یکی از شاخصه‌های عدالت اجتماعی تصریح کرد: افراد زمانی به سعادت می‌رسند که این شاخصه را مشاهده کنیم. همانطور که مسوولان در پی احقاق حقوق خود هستند باید برای مردم هم همینطور باشد و اگر به این جایگاه رسیدیم جامعه‌ای سعادتمند خواهیم داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: محرم ماه درس‌ها و عبرت‌ها، ماه پیروزی خون بر شمشیر، عالی‌ترین فرصت برای تبلیغ دین خدا برای مبلغان، آشنایی با اهداف عاشورا و... است؛ محرم هم ماه عاطفه، هم ماه حماسه و هم ماه منطق است و نمی‌شود به یک بعد بسنده کرد و از ابعاد دیگر غفلت نمود. امام حسین(ع) همان هدف پیامبر اکرم را پیگیری کرد و زمانی که به اهداف ایشان نگاه می‌کنیم که مبارزه با فساد، مبارزه با ظلم، مبارزه با جهل و زبونی بشر بود همان اهداف عالی پیامبر است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه هیئات عزاداری و دسته‌ها در این ماه باید باشکوه برگزار شود تصریح کرد: انقلاب ما برگرفته از عاشورا و سرمایه ما ارادت به اهل‌بیت(ع) است و باید با توسل به ائمه اطهار بخواهیم که بر دشمنان پیروز شویم؛ سخنرانان باید به بیان معارف پرداخته و مداحان از بدعت‌ها و خرافات صرف‌نظر کنند، هیچ بدعتی نباید وارد فرهنگ عزاداری امام حسین(ع) شود.

وی با اشاره به حادثه 17 شهریور گفت: خون‌های شهدای این حادثه پای درخت انقلاب ریخته شد و این شجره طیبه جوانه زد.

امام جمعه قم با اشاره به برگزاری اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: این اجلاسیه یکی از اجلاسیه‌های مهم خبرگان بود؛ تابلوی مجلس خبرگان بیان این نکته بود که منویات رهبری در خصوص مسائل اقتصادی را از قوای سه گانه خواستار شدند.

وی با تاکید بر اینکه خبرگان رهبری در این شرایط سختی که مردم با آن درگیر هستند در کنار آن‌ها و همراه و دلسوز و خیرخواه و پیگیر مسائل و مشکلات آن‌ها هستند گفت: خبرگان سه قوه را خواستند تا مشکلات مردم را پیگیری کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان اظهار کرد: نکته کلیدی بیانات رهبری پرهیز از اختلاف و تکیه بر انسجام و وحدت بود؛ راه برون‌رفت از مشکلات جلوگیری از اختلاف، درگیر نشدن در جنگ رسانه‌ای و همدلی است. دشمن توطئه‌های بسیاری در سر دارد و نباید در درون به جان هم بیفتیم، تحریم را دشمن آغاز کرده اگرچه معتقدیم اشکالاتی در داخل وجود دارد و سوء تدبیری‌هایی نیز هست اما نباید درگیر توطئه دشمن شد و با جنگ رسانه‌ای تبلیغاتی دشمن باید مقابله کرد.

وی تصریح کرد: اخلال‌گران اقتصادی و احتکارگران بدانند که مبادا بدون دریافت مزد و پاداش از دشمن در جهت اهداف آن‌ها فعالیت کنند چراکه کار آن‌ها کمک به دشمن است؛ کسی که کالا را احتکار کند و گران‌فروشی انجام دهد در مسیر اهداف دشمن کار می‌کند. همه ملت با هم در پیروزی انقلاب دخیل بودند و برای حفظ آن نیز باید همه با هم پای کار باقی بمانند.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی باید به وظایف خود در برخورد با اخلال گران اقتصادی به خوبی عمل کند افزود: کارهایی شروع شده اما مردم همچنان منتظر اقدامات جدی دستگاه‌ قضائی هستند و باید با دانه‌درشت‌ها برخورد جدی شود تا حساب کار خود را بدانند و بقیه هم از کار خود پشیمان شوند.

وی با اشاره به انتخابات عراق گفت: آمریکایی‌ها در منطقه برنامه‌ریزی می‌کنند تا نگذارند این ملت بعد از ناراحتی‌هایی که از صدام کشیدند روی آرامش را ببینند؛ توصیه می‌کنیم که ملت عراق درگیر توطئه‌های دشمنانشان نشوند خصوصاً شیعیان درگیر دودستگی و اختلاف نشوند. حشدالشعبی کار سنگینی برای حفظ عراق انجام داد و همچنان باید مورد تکریم باشد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اجلاس سران ایران، روسیه و ترکیه در تهران گفت: تصمیم این اجلاس در خصوص سوریه بسیار مهم خواهد بود و امیدواریم سرنوشت ادلب هم با تصمیم این سه کشور بزرگ منطقه یکسره شود و خاک سوریه برای همیشه از وجود تروریست‌ها پاک شود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

امام جمعه کرج: محتکران از خیانت به مردم بترسند

, امام جمعه کرج: محتکران از خیانت به مردم بترسند,

 امام جمعه موقت کرج در خطبه های نماز جمعه با اشاره به لزوم تولید کالای ایرانی و حمایت مردم از آن، از مبارزه با فساد اقتصادی توسط مسئولین به واسطه کشف انبارهای احتکار شده در البرز قدردانی کرد و گفت: محتکران باید از خیانت به مردم بترسند.

حجت الاسلام قادر محمدی آغاز پروازهای مسافربری فرودگاه بین‌المللی پیام استان البرز را خدمتی بزرگ به مردم این استان است دانست و افزود: امروز برخی از نمایندگان مجلس رفع حصر سران فتنه را خواسته‌اند درحالی‌که می‌دانند مسئله فتنه خط قرمز این نظام است و عده ای نیز به دلیل عدم صلاحیت در مدیریت در حال ضربه زدن به ملت هستند.

وی اظهار داشت: برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی صحبت ‌هایی داشته‌ اند که گویی نمایندگان آمریکا هستند و به ‌جای مطرح کردن گرانی و بیکاری که دردهای امروز مردم است به خواسته‌های آمریکایی‌ ها و ترامپ می‌ پردازند.

خطیب جمعه موقت کرج تصریح کرد: مداحان در سخنان خود بر اتحاد امت اسلامی تأکید کنند و مسئولان کشور نیز به دنبال اختلاف نباشند؛ چراکه دود این اختلافات به چشم مردم می ‌رود و در فضای مجازی نیز دشمنان ما به دنبال ایجاد تفرقه هستند.

,
,
,
,
,
,
,

 

,

 امام جمعه کرمان: مقابله با تبلیغات دشمن با انسجام مردم و مسئولین دولتی

حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان در جمع نمازگزاران در محل مصلی امام علی علیه السلام با تأکید بر اینکه رعایت تقوا ‌در مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و در کل در همه زمینه‌ها لازم و ضروری است،اظهار کرد:بسیاری از گناهان ریشه در مسائل روانی وجود انسان دارد و برخی از گناهان بر اثر‌ مشکلات دنیوی، گاهی ‌بر اثر ضعف در اعتقادات، گاهی ‌بر اثر‌ تن دادن به خاری و گاهی براثر تشویق‌های نادرست دیگران اتفاق می‌افتد.

این مقام مسئول با بیان اینکه ظرفیت انسان، ظرفیت قابل توجهی است‌ و انسان از نظر روحی و روانی قابلیت‌های شگفت‌آوری دارد که موجودات دیگر ندارند، عنوان کرد:نخستین کرامت انسان، کرامت ذاتی است.

وی ادامه دد:اگر انسان از ظرفیت‌های خود استفاده کند فضیلت ‌کسب کند و تقوای را رعایت کند از دیگران سبقت‌می گیرد و نزد خدا عزیز می‌شود و  اگر آدمی ارزش خودش را بداند و فضلیت خودش را بشناسد مرتکب بسیاری از گناهان نمی‌شود.

امام جمعه شهر کرمان ابراز کرد: گاهی اوقات فشار اقتصادی فشار روانی به‌دنبال دارد و انسان را به گناه می‌کشاند؛ رانت‌هایی که در جامعه است و باعث گناه می‌شود و افرادی خودشان را به قدرت‌هایی نزدیک می‌کنند تا از آن استفاده کنند ناشی از مشکلات روانی است.

حجت الاسلام و المسلمین با اشاره به اینکه  هفته امر به معروف و نهی از منکر را در پیش داریم و هدف قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بوده است، تصریح کرد:امر به معروف و نهی از منکر جامعه را زنده نگه می‌دارد.

این مقام مسئول گفت: جامعه پویا و زنده و جامعه انقلابی که در مقابل هر فسادی ایستادگی می‌کند جامعه‌ای است که در آن امر به معروف و نهی از منکر زنده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: امروزه جنگ تبلیغاتی به‌شدت افزایش پیدا کرده است و اضطراب در دل مردم ایجاد می‌کنند تا یأس و ناامیدی نسبت به آینده را ترویج ‌دهند و مردم را نسبت به نظام بدبین کنند.

امام جمعه شهر کرمان  بیان کرد: انسجام مردم ودستگاه‌های مدیریتی کشور و مسئولان از نکات مهمی است ‌که‌ مسئولان باید همراه باشند تا بتوانند جلوی تبلیغات سوء دشمن را بگیرند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت:استان کرمان پهناورترین استان کشور با ظرفیت‌های ویژه و توانمند در عرصه‌های مختلف اقتصادی است.

وی خطاب به وزیر‌کشور  عنوان کرد: شایسته نیست استان کرمان در چنین جایگاهی در عرصه‌های مختلف استاندار نداشته باشد.

وی با بیان حساسیت و ضرورت این مسئله در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم این آخرین تذکر ما به وزارت کشور باشد و خواستار این هستیم هرچه سریع‌تر برای جایگاه مدیریتی استان استاندار انتخاب کنند تا با اختیارات ویژه‌ای ‌که دارد استان را مدیریت کند.

 

,  امام جمعه کرمان: مقابله با تبلیغات دشمن با انسجام مردم و مسئولین دولتی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

امام جمعه موقت گرگان: ایستادگی و مقاومت رمز پیروزی در برابر توطئه های دشمنان

, امام جمعه موقت گرگان: ایستادگی و مقاومت رمز پیروزی در برابر توطئه های دشمنان,

حجت‌ الاسلام قربانعلی برقرار درخطبه های نمازجمعه گرگان با اشاره به فرا رسیدن 17 شهریور و سالروز جمعه سیاه اظهارکرد: مردم باید ایمان و اعتقاد محکمی داشته باشند و در برابر برنامه های دشمنان ایستادگی و مقاومت کنند.

وی ادامه داد: امروز عده‌ ای سعی دارند که عقاید مردم را سست کنند، اما اگر به گذشته برگردیم و از آن درس بگیریم، می‌توانیم به پیروزی برسیم.

امام جمعه موقت گرگان با تاکید بر اینکه باید در برابر این مشکلات مقاومت و ایستادگی داشته باشیم ،تصریح کرد: با تکیه بر روحیه مقاومت در زمان انقلاب و جنگ با دست خالی در برابر دشمن تا دندان مسلح به پیروزی رسیدیم.

وی با بیان این که من مسائل سیاسی را به درستی بلد نیستم، خاطرنشان کرد: همه مشکلات هم نمی‌شود به گردن مسئولان انداخت، در برخی مواقع هم خود ما مردم مقصر هستیم.

حجت الاسلام برقرار گفت: همه داریی من 1.5 هکتار زمین ارثیه پدری است و با یک خاور لوازم منزل به این شهر آمدم .

وی با بیان اینکه من هم مانند همه مردم با مشکل اقتصادی مواجه‌ام ،خاطر نشان کرد: اما به عنوان یک روحانی از عده‌ای که درصدد سست کردن ایمان و اعتقاد مردم هستند، فحش هم می‌خورم.

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به اینکه مردم باید در برابر برنامه‌های دشمنان ایستادگی و مقاومت کنند ، گفت: صبر و مقاومت کلیدش تقوا است که باید در همه امور تقوا پیشه کنیم و این تقوا شرط پیروزی است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

 امام جمعه همدان: آشفتگی بازار ناشی از سوء تدبیر مسئولان است

,  امام جمعه همدان: آشفتگی بازار ناشی از سوء تدبیر مسئولان است,


حجت الاسلام والمسلمین طه محمدی با اشاره به مسائل و مشکلات اقتصادی کشور اظهار داشت:آشفتگی بازار نتیجه سوء مدیریت تیم اقتصادی دولت به ویژه بانک مرکزی است و این امر باعث شده مردم در تنگنا قرار بگیرند.

وی بیان کرد:رکود وگرانی مردم را اذیت می کند ومتاسفانه برخی مفسدان اقتصادی با احتکار کالا به دنبال فشار مضاعف بر مردم هستند.

امام جمعه همدان تاکید کرد:مراجع قضایی و نظارتی بایستی با محتکران برخورد قانونی داشته باشند تا شاهد اتفاقات تلخ در بازار نباشیم که اقشار ضعیف جامعه نتوانند کالای اساسی خود را تامین کنند.

 وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به ایام سوگواری محرم وصفر افزود:مداحان بایستی در برنامه های مداحی به مطالبی که بیان می کنند مستند ومتقن باشد و به شبهه افکنی در مورد واقعه عاشورا نپردازند.

وی تصریح کرد:همه ما با تبعیت از فرهنگ عاشورایی بایستی در جنگ اقتصادی و نرم ایستادگی ومقابله کنیم و اجازه ندهیم این تحریم ها اثری منفی در جامعه بگذارند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

 خطیب موقت جمعه یاسوج گفت: نشست سه جانبه ترکیه ایران و روسیه حساسیت بالایی دارد

حجت الاسلام  حسینی صدر در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته گفت:  نشست سه جانبه ترکیه ایران و سوریه حساسیت بالایی دارد چرا که  بساط تروریست ها در سوریه جمع شده، و غرب همین روزها اعلام می کند که جنگ تمام عیار علیه سوریه به راه می اندازد این روزها رئیس جمهور آمریکا دارد مشروئیطش را از دست می دهد.

حجت الاسلام حسینی صدر گفت رئیس جمهور آمریکا اکنون مشروئیط لازم را ندارد  رهبر انقلاب فرمودند چرا کاری را انجام دهیم که آمریکا دنبال آن است آمریکا این روزها نیازمند مذاکره با ایران هستند چرا باید مذاکره کنیم.

امام جمعه موقت یاسوج خاطر نشان کرد برای رفع این مشکلات باید کار جهت انجام شود از مسولان استان می خواهیم با مفاسد اجتماعی برخورد کنند از مطالبات عمومی مردم است باید با مفسدان برخورد شود قیمت های سرسام آور در بازار وجود دارد که خیلی ها را می توان جلو گیری کرد.

وی افزود: معنا ندارد  که امروز یک کالا یمینی دارد و فردا قیمت دو برابر دارد افزایش قیمت پوشک بچه این جه معنایی دارد کالاهای مورد نیاز مردم احتکار می شود از  اطلاعات تعزیرات  و مسولان خواهش می کنیم تلاش کنند این مشکلات بر طرف شود.
 

,  خطیب موقت جمعه یاسوج گفت: نشست سه جانبه ترکیه ایران و روسیه حساسیت بالایی دارد ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

امام جمعه یزد: موضع برخی نمایندگان؛ موجب شادی دشمن

امام جمعه موقت یزد با اشاره به موضعگیری برخی نمایندگان در خصوص مسائل کلان در حوزه های مختلف گفت: از آنها درخواست می شود تا خطوط قرمز نظام ، کشور و انقلاب را مدنظر قرا دهند و موجب شادی دشمنان نشوند.

آیت اللهی در ادامه از اینکه عده ای به نام یزد و در قالب فعالیت فرهنگی و هنری در مجارستان نسبت به اجرای برنامه بر خلاف مصالح دینی و شرعی اقدام کرده اند، انتقاد کرد و رسیدگی و برخورد جدی با متخلفان را خواستار شد.
وی همچنین به اهمیت ماه محرم و بهره گیری درست از آن توسط مداحان ، مسئولان هیات های مذهبی و سخنرانان در راستای ترویج فرهنگ کربلا و عاشورای حسینی تاکید کرد.

, امام جمعه یزد: موضع برخی نمایندگان؛ موجب شادی دشمن,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه