اخبار داغ

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی خبرداد

طلب 35 میلیارد تومانی پیمانکاران و نیاز 120 میلیارد تومانی جهت تکمیل پروژه/ دنبال تبدیل محور بیرجند قاین به آزادراه هستیم

طلب 35 میلیارد تومانی پیمانکاران و نیاز 120 میلیارد تومانی جهت تکمیل پروژه/ دنبال تبدیل محور بیرجند قاین به آزادراه هستیم
مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان این‌که 3 شرکت پیمانکار مشغول به کار در محور بیرجند قاین، 35 میلیارد تومان طلبکارند گفت: این پروژه به 120 میلیارد تومان هزینه برای تکمیل نیاز دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی جعفری مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در خصوص پروژه دوبانده کردن محور بیرجند قاین در گفت‌وگو با خاورستان، گفت: از یک‌صد کیلومتر حد فاصل بیرجند قاین، باند دوم به طول 45 کیلومتر در حال استفاده است و 55 کیلومتر دیگر در دست اجرا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
 
,
وی افزود: از 55 کیلومتر در دست اجرا، 20 کیلومتر آماده آسفالت است و از این 20 کیلومتر، 7 کیلومتر قیرپاشی شده و آسفالت در حال انجام است و در 35 کیلومتر باقی‌مانده نیز عملیات خاکی و ابنیه فنی در حال انجام است. 
,
 
,
مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تصریح کرد: در پروژه دو بانده کردن محور بیرجند قاین، 3 شرکت پیمانکار مشغول به کار هستند که تاکنون 35 میلیارد تومان طلبکارند و مشکل اصلی ما کمبود اعتبار است.
,
 
,
جعفری خاطرنشان کرد: ما از راه‌های مختلف دنبال تأمین اعتبار پروژه هستیم که مجوز ماده 56 یعنی استفاده از فاینانس داخلی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور صادر شده و طی جلساتی با حضور استاندار خراسان جنوبی در بانک ملی مشهد و بانک ملی مرکزی، قرار بر این شده که 120 میلیون تومان برای این پروژه وام تعلق گیرد؛ البته هنوز بانک موافقتش را اعلام نکرده و این موضوع در حال بررسی است.
,
 
,
وی یاد آور شد: با توجه به پیگیری‌های مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و معاون ایشان در سازمان برنامه و بودجه کشور، قرار شده 36 میلیارد تومان اعتبار برای طرح مشترکی که بین خراسان جنوبی و خراسان رضوی است یعنی پروژه دوبانده کردن محور بیرجند قاین فردوس بجستان به طول 600 کیلومتر در نظر گرفته شود اما با توجه به طول این پروژه، سهم بیرجند قاین کم می‌شود؛ در کل 8 پیمانکار برای این طرح مشترک مشغول به کار هستند اما ردیف اعتباری پروژه ضعیف است.
,
 
,
مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار کرد: ما از راه‌های مختلف پیگیر حل مشکل این پروژه بوده و علاوه بر تکمیل باند دوم، دنبال تبدیل این راه به آزاد‌راه هستیم که در خصوص دو بانده کردن محور بیرجند قاین، تاکنون دو سرمایه‌گذار اعلام آمادگی کرده‌اند اما موفق به کسب تأییدیه مالی نشده‌اند.
,
 
,
جعفری در ادامه گفت: با توجه به شرایط فصل کاری این پروژه که در کوهستان واقع شده و هزینه‌های اجرایی آن نیز بالاست و از طرفی ترافیک محور نسبت به سایر محورهای کشور پائین‌تر است؛ تاکنون سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی برای تبدیل راه بیرجند قاین به آزادراه نکرده است.
,
 
,
وی ضمن بیان این‌که این پروژه به 120 میلیارد تومان هزینه برای تکمیل نیاز دارد، افزود: ان‌شاء‌الله با پیگیری استاندار خراسان جنوبی و نمایندگان مجلس، مشکلات مالی این پروژه حل خواهد شد.
,
 
,
مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی زمان حضور وزیر راه و شهرسازی را در استان خراسان جنوبی را پس از تکمیل پروژه‌های باند دوم اعلام کرد و گفت: تا زمانی که اعتبار کافی برای انجام این پروژه نداشته باشیم، افتتاح آن به تأخیر خواهد افتاد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه