اخبار داغ

متخصص داخلی:

کنترل رژیم تاثیر بسزایی در پیشگیری و درمان دیابت دارد

کنترل رژیم تاثیر بسزایی در پیشگیری و درمان دیابت دارد
یکی از متخصصین داخلی با اشاره به اینکه دیابت منشا ژنتیکی هم دارد، گفت: کنترل رژیم تاثیر بسزایی در پیشگیری و درمان دیابت دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه حیدری در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به اینکه تخصص داخلی یک رشته وسیعی است که تقریبا می تواند تمام بدن را دربرگیرد، اظهار داشت:عمده بیماران ما بیماران دیابتی هستند یعنی بیشتر مراجعه کنندگان به پزشک متخصص داخلی در رشته های غدد و گوارش می باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,

80درصد بیماران متخصصین داخلی در طیف گوارش و غدد می باشند

, 80درصد بیماران متخصصین داخلی در طیف گوارش و غدد می باشند,

وی ادامه داد: حدود 80درصد بیماران متخصصین داخلی در طیف گوارش و غدد می باشند که برخی از این ها بیماران دیابتی، تیروئیدی و گوارشی هستند.

,

این متخصص داخلی با اشاره به مراجعه برخی افراد با بیماری های عمومی، بیان داشت: البته بیماران عمومی هم به متخصص داخلی مراجعه می کند مانند کسانی که سرما خوردگی گرفت و چندین بار به پزشک عمومی مراجعه کرده و درمان نشده اند که در نهایت به پزشک متخصص مراجع می کنند.

,

وی عنوان داشت: برخی افراد که مشکلات ریوی مانند آسم و تنگی نفس دارند هم به متخصص داخلی مراجعه می کند.

,

حیدری با اشاره به اینکه یکی از بیماری هایی که بیشتر به متخصص داخلی مراجعه می کنند افراد دیابتی می باشند، افزود: دیابت در دو نوع تایپ یک و تایپ دو می باشد  که بیشتر افراد سن بالا دچار دیابت تایپ دو و کودکان دچار دیابت تایپ یک می شوند که کودکان به پزشک اطفال و بزرگسالان به متخصص داخلی مراجعه می کنند.

,

دیابت منشا ژنتیکی هم دارد

, دیابت منشا ژنتیکی هم دارد,

وی ابراز داشت: افرادی که دیابت می گیرند دارای سابقه دیابت در خانواده هستند و برخی از اعضای خانواده دچار آن شده و یا می شوند یعنی می توان گفت که دیابت منشا ژنتیکی هم دارد.

,

این متخصص داخلی با اشاره به اینکه برخی افراد که دارای اضافه وزن می باشند هم دچار دیابت می شوند، گفت: افرادی که زمینه ژنتیکی دیابت را دارند دچار این بیماری خواهند شد منتها از نظر پیشگیری رعایت رژیم غذایی به آنها بسیار کمک خواهد کرد و یا حداقل دیرتر دچار این بیماری خواهند شد.

,

وی عنوان داشت:افرادی که در خانواده سابقه دیابت دارند باید وزن خود را کنترل کنند، شرینیجات کمتر میل کنند و حتما ورزش را در برنامه خود قرار دهند؛  تمام این اقدامات باعث می شود فردی که استعداد ژنتیکی دارد و یا یک فرد عادی دیرتر دچار دیابت شود.

,

کنترل رژیم تاثیر بسزایی در پیشگیری و درمان دیابت دارد

, کنترل رژیم تاثیر بسزایی در پیشگیری و درمان دیابت دارد,

 حیدری با اشاره به اینکه کنترل رژیم تاثیر بسزایی در پیشگیری و درمان دیابت دارد ، خاطرنشان کرد: از دیگر راه های درمان دیابت، درمان دارویی می باشد که وقتی کسی به این بیماری دچار شد حتما باید داروهای تجویز شده توسط دکتر را مصرف کند .

,

وی ادامه داد: اگر بیماری با دیابت خفیف به پزشک مراجعه کند به او فرصتی داده می شود که با ورزش و رژیم آن را کنترل کند ولی اگر در حدی باشد که با این موارد نشود اقدامی کرد برای او دارو را تجویز می کنیم که دارو ها انواع و اقسامی دارد که می توان به انسولین و داروهای خوراکی اشاره کرد.

,

این متخصص داخلی افزود: درمان خوراکی دارو از دوزهای کم شروع و به دوزهای بیشتر ختم می شود و در نهایت هم اگر با داروهای خوراکی قابل کنترل نبود ناچار هستیم بیماری را با انسولین  کنترل کنیم.

,

تاثیر مصرف به موقع داروها در عدم پیشرفت دیابت

, تاثیر مصرف به موقع داروها در عدم پیشرفت دیابت,

وی اضافه کرد: معمولا اگر مریض ها رژیم خود را رعایت کنند و داروهای خوراکی را به موقع مصرف کنند دیابت کنترل می شود البته در مواردی هم پیش می آید که بیمار باید از انسولین استفاده کند.

,

حیدری با اشاره به اینکه عوارض بیماری دیابت بسیار زیاد است و بیمار باید این عوارض  را بداند تا بااین آگاهی داروی خود را به موقع و منظم مصرف کند، گفت: بیماران دیابتی سالانه به طور مرتب باید به چشم پزشک برای معاینه چشم مراجعه کنند چرا که با پیشرفت بیماری ممکن است منجر به نابینایی شود .

,

دیابت عوارض کلیوی، قلبی و چشمی دارد

, دیابت عوارض کلیوی، قلبی و چشمی دارد,

وی تصریح کرد: دیابت عوارض کلیوی هم دارد  و همچنین ممکن است دیابت بر روی بدن افراد زخم هایی را ایجاد کند و دیر بهبود یابد ؛ در صورت عدم رسیدگی مناسب و به موقع فرد دیابتی به این زخم ها امکان دارد زخم ها باعث عفونت استخوانی شده که در برخی موارد منجر به قطع اندام هم می شود.

,

این متخصص داخلی با اشاره به اینکه این بیماری عوارض قلبی هم دارد، گفت: افراد دیابتی به عوارض قلبی زود مبتلا می شوند و گرفتگی عروق در رگ های قلب و دیگر مناطق بدن مانند پا زود به سراغ آنها می آید و خون رسانی را نامناسب می کند.

,

وی اضافه کرد: وقتی بیماران دیابتی این عوارض را بدانند حتما داروهای خوراکی و حتی انسولین را زمان تعیین شده و با نظم خواست خود مصرف می کنند.

,

 حیدری در خاتمه با اشاره به اینکه بیماران دیابتی باید یک دستگاه تست قند تهیه کنند و در منزل به مرور قند خود را اندازه گیر کنند، تاکید کرد: بیماران دیابتی هر چندماه یکبار باید آزمایش بدهند ، باید سالانه معاینه قلب و چشم انجام دهد و هر روز پای خود را بررسی کنند تا زخمی نشده باشد و اگر زخم می باشد به آن رسیدگی کنند، اگر روی فرش راه می روند باید دمپایی به پا داشته باشد چون حس درد در بیماران دیابتی نسبت به افراد عادی کمتر می باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه