اخبار داغ

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس خبر داد؛

اختصاص بودجه ۲۰ میلیارد تومانی برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

اختصاص بودجه ۲۰ میلیارد تومانی برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان بودجه برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در برنامه ششم توسعه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، پروانه مافی رییس فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی صبح امروز در اختتامیه پنجمین جشنواره ملی پسته دامغان با اشاره به اینکه تصمیمات خوبی در فراکسیون زنان و خانواده مجلس در حوزه زنان گرفته شده است، گفت: کاهش ساعت کار بانوان کارمند دولت و فعال شدن ستاد ملی زنان از مصوبه های شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از فعالیت های این فرا کسیون است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مافی در ادامه افزود: در برنامه ششم توسعه مبلغ 200 میلیارد ریال بودجه برای توانمند سازی زنان سرپرست خانوار از سوی نهاد ریاست جمهوری اختصاص داده شده است.

,

وی با بیان اینکه در حوزه زنان مجلس، بحث پشتیبانی و حمایت ویژه از تسهیل ازدواج مطرح شد، اظهار کرد: در این راستا وام ازدواج در کمتر از 3 سال از 30 میلیون به 150 میلیون ریال افزایش پیدا کرد.

,

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: در بحث ورزش همگانی بانوان از سهم 25 درصد از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده کشور به میزان 110 هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

,

مافی با اشاره به اینکه در حوزه حمایت از خانواده زندانیان و زندانیان مهریه نیز اقداماتی انجام شده است؛ گفت: ستاد دیه در سال گذشته 2 هزار و 500 زندانی را آزاد کرد اما در سال جدید 4 هزار نفر راهی زندان ها شدند که باید در این حوزه راه حل اساسی ارائه شود.

,

رییس فراکسیون خانواده مجلس در خاتمه خاطرنشان کرد: ماده 102 برنامه ششم قانون اساسی در سیاست های کلی زمینه های الگو سازی شاخص های ایرانی اسلامی و کاهش سن ازدواج تا 10 درصد اجرا شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه