اخبار داغ

اژه ای در برنامه نگاه یک:

اقدامات ضابطان دستگاه قضایی بی نظیر بود است/ از رئیس سابق بانک مرکزی تحقیق شد اما بازداشت نشد

اقدامات ضابطان دستگاه قضایی بی نظیر بود است/ از رئیس سابق بانک مرکزی تحقیق شد اما بازداشت نشد
سخنگوی قوه قضائیه برای تشریح اقدامات دستگاه قضایی کشور در رابطه با مبارزه با فساد به برنامه نگاه یک رفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در برنامه نگاه یک حضور یافت و به سؤالات مجری برنامه پیرامون رسیدگی به جرایم متهمان اخلال در نظام اقتصادی در این برنامه زنده پاسخ داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با تسلیت شهادت شهدای ۱۷ شهریور اظهار کرد: از شفافیت و صراحت در بیان جواب‌ها استقبال می‌کنم. در هثپص مشکلات اقتصادی باید بگویم مشکلات وجود دارد و مردم هم در یختی هستند اما مشکلات بیش از آنچه هست توسط برخی تریبون‌ها القا می‌شود.

,

اژه ای افزود: یکی از علل مشکلات فشار بی‌حد و حصر دشمنان است که برخی از آن تحریم‌ها و بخشی جنگ روانی دشمن است. بخشی از مشکلات به دلیل کم‌کاری، فساد، خیانت، بی‌انگیزگی، بی‌تدبیری و ساده‌نگری‌های داخلی است که باعث بروز مشکلات شده است.

,

حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای ادامه داد: بی‌تدبیری‌های داخلی هم حتما درصد قابل توجهی است و تنها نمی‌توان به تحریم‌ها و جنگ رسانه‌ای دشمن برای بروز مشکلات اقتصادی استناد کرد، البته من نمی‌توانم درصدی بگویم سهم هریک در بروز مشکلات چقدر است.

,

وی با اشاره به اقدامات هماهنگ دولت و قوه قضاییه برای برخورد با مفسدان گفت: اقدامات سازمان اطلاعات سپاه، وزارت اطلاعات و ناجا به عنوان ضابطان دستگاه قضا بی نظیر بود است.

,

در پرونده وحید مظلومین و ماجرای دستگیری میثم رضایی ضابطان دستگاه قضایی مانع از فرار متهمین و همچنین شناسایی رد پاهای متهمان شدند که کاری بسیار بزرگ بود.

,

وی در پاسخ به این مطلب که چرا مردم به درستی نتیجه اقدامات شما را لمس نمیکنند گفت: من این موضوع را رد نمی‌کنم که از تمام ظرفیت‌ها استفاده نمی‌شود اما باید به اقدامات هم توجه کرد‌.

,

محسنی اژه ای گفت: کسی نیست که شرایط امروز کشور را نداند اما در این وضعیت باز هم افرادی پیدا می‌شوند که احتکار و گران‌فروشی می‌کنند و افرادی وجود دارند که به یکدیگر ظلم می‌کنند.

,

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که مگر خرید سکه آن هم به ترتیبی که بانک مرکزی اعلام کرده بود جرم است و اگر جرم نیست چرا مظلومین امروز محاکمه شده است گفت: اولا سلطان سکه یا همان مظلومین به دلیل خرید سکه محاکمه نمی‌شود.

,

وی ادامه داد: سیاست بانک مرکزی که در این شرایط بدون سقف سکه فروخت درست نبود، خیلی از افراد ممکن است بخواهند سکه را قاچاق کنند و ذخیره کشور را خارج ببرند که این یک بحث است، بحث دیگر این است که اگر فرد منشا پولش مشکل نداشت و سکه خرید، ما متعرض این افراد نمی‌شویم‌‌.

,

سخنگوی قوه قضاییه گفت: اما فردی را سراغ داریم که از بانک ۷ میلیارد وام می‌گیرد با قرارداد مدنی اما برخلاف قرارداد سکه می‌خرد که به او اشکال می‌گیرند.

,

محسنی اژه ای گفت: مظلومین به دلیل خرید و فروش عمده و غیرمجاز ارز و خارج کردن این ارز از کشور محاکمه می‌شود.  البته تعبیر سلطان سکه را درباره این فرد قبول ندارم.

,

وی افزود: معاون ارزی بانک مرکزی مورد تحقیق قرار گرفت و رئیس بانک مرکزی هم مورد تحقیق قرار گرفت اما بازداشت نشد که این تحقیقات ادامه دارد و کشف شد فساد وجود دارد و توضیحات پذیرفته نشد.

,

سخنگوی قوه قضاییه گفت: عده ای بانک مرکزی و وزارت صمت را که در وقوع فساد نقش داشتند دستگیر کردیم و تحقیقات از این افراد برای به نتیجه رسیدن پرونده شان ادامه دارد.

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه