اخبار داغ

سهم اندک بانوان از مکان های تفریحی ورزشی در قم

سهم اندک بانوان از مکان های تفریحی ورزشی در قم
وجود مکان های ویژه بانوان در استان از مطالبات بانوان قمی است که ظاهرا با وجود برخی بوستان ها و ورزشگاه های مختص بانوان اما هنوز این مکان ها کاملا در اختیار بانوان نیست و یا در مکان هایی قرار دارد که مناسب نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، شهر مقدس قم به دلیل فضای دینی و فرهنگی حاکم بر آن مومن ترین افراد و خانواده ها را در خود جای داده است،از همان ابتدا با ورود به شهر مقدس قم میتوان متوجه تفاوت های ظاهری مخصوصا در پوشش کامل بانوان شد، بانوان شهر مقدس قم از محجبه ترین زنان سرزمین ایران هستند که همواره به عنوان الگو در کشور مطرح هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

از این رو مسئولین فرهنگی شهری قم باید برای حمایت از بانوان، امکانات فرهنگی و تفریحی مناسب را فراهم کنند اما متاسفانه گویا این مسئله تبدیل به یک فرهنگ شده که زنان محجبه نیاز به تفریح و سرگرمی ندارند در حالی که این مسئله کاملا بر عکس است و باید به این نوع نیاز بانوان قمی بیشتر توجه شود، البته این توجه باید فراتر از  استخرهایی هایی باشد که در ساعتی از روز در اختیار بانوان است!

,

ساخت بوستان های مخصوصا بانوان و یا رستوران ها و کافی شاپ های مخصوص بانوان باید جز اولویت ها باشد تا بانون با خیالت راحت دراین مکان ها حضور پیدا کنند شناخته شده ترین بوستان مخصوص بانوان در قم بوستان نرگس واقع در 45 متری صدوق است که ظاهرا بوستان بانوان است! اما هرگز یک محیط زنانه نیست چرا که ساختمان های بلند اطراف کاملا به این بوستان مشرف هستند و در زمان حضور بانوان در این مکان باغبانان مشغول فعالیت است و بانوان برای استفاده از فضای بوستان باید حجاب و عفاف کامل را رعایت کنند.

,

همچنین وجود رستوران و کافی شاپ های مخصوص بانوان در قم هم  تبدیل به یک آرزو برای زنان قم شده است، وجود مکان های تفریحی برای بانوان در اغلب شهر ها پیش بینی شده است نزدیک به 8سال است بانوان تهرانی برای خود محیط فرهنگی، هنری و تفریحی ویژه ی دارند و می‌توانند با خیالی آسوده و ایمن در آن فعالیت کنند؛ محیطی که هم فضای سبز دارد، هم امکانات ورزشی متنوع، کلاس‌های هنری و فرهنگی و حتی مهدکودک‌هایی که فرزندان آنها را برای ساعاتی نگهداری می‌کند، بوستان‌های زیبایی به اسم بانوان و برای آنها در نظر گرفته شده است.

,

مراجع عظام تقلید هم نظر مثبتی نسبت به مکان های تفریحی مخصوص بانوان دارند که در این خصوص آیت الله صافی گلپایگانی گفت: در موضوع بانوان توجه به مسائل دینی و ترویج سنت ها اهمیت بسیاری دارد. ایجاد بوستان های مخصوص برای بانوان اتفاق بسیار مهمی است و سایر دستگاه‌ها هم باید در این راستا قدم بردارند.

,

همچنین آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه موضوع خاطرنشان کرد: گسترش فضاهای اختصاصی بانوان در تهران مناسب است؛ گسترش بوستان‌های بانوان بسیار مهم است و باعث سربلندی نظام می‌شود.

,

از طرفی هم آیت الله یزدی در خصوص وجود چنین فضاهایی بیان داشت: این فعالیت‌های انجام شده بسیار جالب است و باید در رابطه با موضوعات مرتبط با بانوان با دقت و رعایت مسائل شرعی اقدامات مشابه صورت گیرد.

,

علاوه بر نبود مکان تفریحی برای بانوان محجبه در قم ورزشگاه های ساخته شده برای بانوان هم بیشتر در اختیار آقایان قرار گرفته است، ورزشگاه راحله واقع در خیابان30متری توحید در همان ابتدای ساخت به عنوان ورزشگاه مخصوص بانوان ساخته شد که دارای امکانات بسیار خوبی هم می باشد اما متاسفانه تنها ساعاتی از روز این ورزشگاه در اختیار بانوان قمی است و حتی در زمان برگزاری مسابقات کشوری این زمان هم از بانوان سلب می شود.

,

یکی دیگر از ورزشگاه های که مخصوص بانوان ساخته شد ورزشگاه مریم واقع درخیابان  آذر است که این ورزشگاه هم به طور کامل در اختیار بانوان نیست و بیشتر مواقع در اختیار اقایان و برگزاری مسابقات کشوری است.

,

متاسفانه شهرداری قم در این زمینه بسیار ضعیف عملکرده است و گویا در برنامه خود اصلا مسئله ای به نام مکان های تفریحی برای بانوان در نظر نگرفته است که می تواند یک ضعف جدی باشد.

, متاسفانه شهرداری قم در این زمینه بسیار ضعیف عملکرده است و گویا در برنامه خود اصلا مسئله ای به نام مکان های تفریحی برای بانوان در نظر نگرفته است که می تواند یک ضعف جدی باشد.,

 در این زمینه مالکی نژاد عضو شورای شهر قم در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: یک سال است این مسئله که هر منطقه یک بوستان بانوان داشته باشد مطرح شده است و در مناطق 2 و 6 به دنبال فضا و زمین مناسب هستند تا بوستان بانوان احداث شود با توجه به شرایط بوستان بانوان زمین برای احداث باید شرایط خاصی را داشته باشد از جمله اینکه اطراف بوستان فضای باز بیشتری وجود داشته باشد و به همین خاطر جانمایی سختی دارد.

,

وی بیان داشت: در جلساتی این مسئله مرتب مطرح می شود و زمین هایی هم معرفی می شوند اما در نهایت به دلایل مختلف از جمله عدم رضایت صاحب ملک توافق انجام نمی شود، شهردران مناطق2و6 مرتبا به دنبال جانمایی برای بوستان بانوان هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه