اخبار داغ

از رشت الکتریک تا عمران کرمان/ کارگزارانی برای رانت!

از رشت الکتریک تا عمران کرمان/ کارگزارانی برای رانت!
رانت های کارگزاران به همین جاختم نمی شود به طوری که ماجرای رشت الکتریک نیز یکی دیگر از پرده های فرو افتاده از رانت و تخلف در واگذاری ها در دوره های گذشته بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از انقلاب نیوز، "عمران_کرمان" هشتگی که این روزها در فضای مجازی داغ است و بحث های مختلفی را در فضای مجازی به راه انداخته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز,

بار دیگر بحث رانت است و این بار پای اشخاص بانفوذتری در میان است،حسین مرعشی سخنگوی حزب سازندگی تحت عنوان «شرکت عمران کرمان» در حالی مراحل آخر دریافت تسهیلات 500 میلیون دلاری را می گذراند که هوشیاری قوه قضاییه جلوی این اقدام را گرفت.

,

بر اساس خبر منتشر شده در روزهای اخیر با دستور قوه قضائیه روند اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیون دلاری (بیش از۷۰۰۰میلیارد تومان) به یکی از اعضای مرکزیت حزب کارگزاران که با رانت دولت در حال به سرانجام رسیدن بود، متوقف شد، بنا بر این خبر دولت به بهانه احداث ۷۵۰ هکتار گلخانه هیدروپونیک، مبلغی معادل ۵۰۰ میلیون دلار به «شرکت عمران کرمان» با عاملیت حسین مرعشی تخصیص داده بود.

,

اما این تنها قوه قضاییه نبود که مخالف پرداخت این تسهیلات بود، بلکه در سال 94 و همزمان با تصویب دادن این تسهیلات  معاونت اداره کل اقتصادی وزارت اطلاعات بعلت اشکالاتی نظیر عدم توجیه اقتصادی، تخلفات حسین مرعشی در صندوق مولی‌الموحدین، ارتباطات گسترده شهرام جزایری با این پرونده، بالا بودن ریسک تسهیلات پرداختی و مسأله آب و خشکی سرزمینی، دستور توقف این واگذاری را صادر می‌کند.

,

البته رانت های کارگزاران به همین جاختم نمی شود به طوری که ماجرای رشت الکتریک نیز یکی دیگر از پرده های فرو افتاده از رانت و تخلف در واگذاری ها در دوره های گذشته بوده است.

,

مهرماه سال ۸۲ و در دورانی که اسحاق جهانگیری سکاندار وزارت صنایع و معدن بود، در سکوت خبری ۷۲ درصد شرکت الکتریک ایران رشت (یعنی 12 هکتار) که تا آن زمان متعلق به سازمان بازنشستگی کشوری بود، در قراردادی به بهانه اصل 44 و خصوصی سازی اموال دولتی، با تخفیف ویژه در اختیار همسران و نزدیکان برخی شخصیت ‌های سیاسی قرارگرفت؛ مساله ‌ای که پس از سال ها جزییات آن مشخص شده است. این معامله با 2 میلیارد تومان در اقساط 13 ماهه صورت گرفته بود! برآورد اولیه از قیمت فروش کارخانه در زمان واگذاری بین ۵۰ تا ۹۰ میلیارد تومان بوده است که به‌شرط نوسازی، ارتقای فن‌آوری، افزایش تولید، ابقای تولید و تداوم کار کارگران به سهامداران فوق‌الذکر فروخته شد.

جزئیاتی که نشان می دهد که زمین این کارخانه با 60 آپارتمان لوکس در شمال شهر تهران معاوضه و این کارخانه بار دیگر به دولت بازگردانده شده است. پیشتر نیز محمود احمدی‌نژاد در مناظره‌ های انتخاباتی سال 88 بحث این کارخانه را پیش کشیده بود اما اینکه چرا در سال‌ های ریاست جمهوری وی این مسأله پیگیری نشده است از جمله ابهاماتی است که مورد توجه کاربران شبکه‌ های اجتماعی قرار گرفته است.

,
,
,

آنچه در این میان بسیار جالب توجه است، فروش مستقیم کارخانه رشت الکتریک به همسران برخی از اصلاح طلبان و نزدیکان غلامحسین کرباسچی است. خانم‌ها خیرالنساء عسگریان همسر غلامحسین کرباسچی، فاطمه صدیقیان همسر عبدالله نوری، گیتا شاه ‌نواز همسر غلامرضا قبه (از معاونین زمان شهرداری کرباسچی) و سوده جبلی دختر باجناق کرباسچی به عنوان مالکان جدید شرکت رشت الکتریک انتخاب شدند.

,

در این میان به نظر می آید با توجه به سوابق گذشته این حزب سیاسی و نزدیکان آن ها همچنان این جریان سیاسی به دنبال رانت و اعمال نفوذ خواهد بود.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه