اخبار داغ

از مشهد تا بصره؛

پروژه‌ هوشمندانه رسانه‌های معاند برای دامن زدن به فتنه عرب-عجم

پروژه‌ هوشمندانه رسانه‌های معاند برای دامن زدن به فتنه عرب-عجم
گام اول پروژه اختلاف افکنی عرب-عجم به اجرا درآمد، شبکه ماهواره ای bbc ، روزنامه اصلاح طلب شرق و روزنامه سعودی «الشرق‌الاوسط»، رسانه هایی بودند که طی چندماه گذشته سعی کردند با دامن زدن به «تعصبات قومیتی» اتحاد ملت ایران و عراق را از بین ببرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، چندی پیش روزنامه شرق همگام با شبکه bbc  و روزنامه گاردین شایعه ای را تحت عنوان روابط جنسی گسترده مردان عراقی با زنان ایرانی مطرح کرد، خبری که طیف زیادی از مردم را تحت تاثیر قرار داد و تعصبات قومیتی را بعد از سالها دوباره به جریان انداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

به موازات رسانه های اصلاح طلب در ایران، روزنامه سعودی «الشرق‌الاوسط» با جهت دهی به افکار عمومی مردم عراق سعی کرد "ایران" را مقصر مشکلات معیشتی ملت عراق معرفی کند.

,

هم‌زمان با تشدید دوقطبی‌های قومیتی (عرب – عجم) و تمرکز شبکه های ماهواره ای بر اختلافات سیاسی و تاریخی در بین مردم ایران و عراق، کنسولگری ایران در بصره به آتش کشیده شد.

,

در ابتدا برخی از رسانه‌ها، گروه داعش و بعثی‌ها را عاملان این حمله قلمداد کرده و حتی اعلام شد که داعش مسئولیت آن را قبول کرده است؛ امری که پس از آن تکذیب شد. در همین راستا، وزارت خارجه ایران ضمن واکنش شدید نسبت به این اقدام، خواستار مجازات فوری عاملان این حمله شده و نسبت به اقدامات مشکوک برای تخریب روابط میان دو کشور هشدار داد. از سوی دیگر همان شب، سفیر عراق به وزارت خارجه احضار و مدیرکل خلیج فارس این وزارت‌خانه ضمن ابراز تعجب از بی‌تحرکی پلیس بصره، دولت عراق را به اهمال در انجام وظیفه متهم کرد.

,

حمله مشکوک معترضان به این مکان دیپلماتیک مورد انتقاد وزارت خارجه عراق نیز قرار گرفت، چنان که سخنگوی این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: «این اقدام به منافع عراق و روابطش با کشور‌های جهان آسیب می‌زند».

,

به گزارش شبکه السومریه نیوز، وزارت خارجه عراق همچنین خواستار حمایت از نمایندگی‌های دیپلماتیک خارجی شده است؛ فرماندهی عملیات مشترک در عراق به نیرو‌های امنیتی این کشور دستور داد با قاطعیت با اغتشاشات در بصره برخورد و از نهاد‌های دولتی و غیردولتی حمایت کنند.

,

در همین راستا عمار حکیم، رئیس جریان حکمت عراق هم با ابراز تأسف از وضع کنونی بصره، منحرف شدن تظاهرات بصره به دست نفوذی‌ها را محکوم کرد.

,

به نوشته وبگاه خبری «باسنیوز»، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، جمعه شب پس از نشست امنیتی با فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره تحولات و ناآرامی‌های اخیر بصره، خواستار تقویت نیرو‌های امنیتی در این شهر شد.

,

همچنین یک منبع آگاه امنیتی روز شنبه اعلام کرد که شماری از نیرو‌های امنیتی از بغداد به بصره اعزام شده‌اند و شماری زیادی از نیرو‌های مبارزه با تروریسم در اطراف مقر‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات دولتی در بصره مستقر هستند. به گفته منابع آگاه امنیتی در داخل بصره حکومت نظامی برقرار شده است.

وحید عزیزی

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه